VALAMAR JAZZ FESTIVAL

Mo' Blow i Eddie Palmieri Afro-Caribbean Jazz All-Stars

Porec, 290613.4. Valamar Jazz Festival. Peta i zadnja vecer festivala. Koncert: Eddie Palmieri Afro-Caribbean Jazz All-Stars.Foto: Goran Sebelic / CROPIX
 Goran Šebelić / CROPIX

Zadnji dan Valamar Jazz Festivala tradicionalno je rezerviran za opuštenije, plesne ritmove.

Prvo je nastupio njemački funky bend Mo' Blow, vrlo mladi momci iz Berlina na koje je programski urednik Željko Žarak naletio u Bremenu na najvećem europskom jazz skupu. Nimalo nije pogriješio što ih je doveo, jer osim što su izvrsni muzičari, dečki su i rođeni partijaneri. Vođa benda, saksofonist i perkusionist Felix F. Falk kao da je i sam bio spojen na struju.

Njegova energija je prštala na sve strane, skakao je i trčao po pozornici i među ljudima, brzo mijenjao instrumente, podizao temperaturu, vidno uzbuđen i ponesen, uspostavio je odličan kontakt s publikom koja je i pljeskala u zadanim ritmovima, vrištala, da bi na kraju proplesalo i cijelo gledalište.

Nakon pauze i kratkog među tuluma s odličnom klopom i vinima, na scenu se popeo Eddie Palmieri Afro Caribbean All Stars septet.

"Are you ready, Eddie?" - pitao je Davor Hrvoj prije koncerta ikonu salse.

"I am always ready".

"Ready for what, Eddie?"

"Ready for the greatest show ever!"

I doista, s pozornice je odmah zagrmila žestoka karibijana. Truba, saks, Eddie na svojim klavijaturama, bas i trojac ritam sekcije, timbale, konge i bongosi. Palmierijeva karijera duga je pet desetljeća, debelo je premašio sedamdesetu, baš kao i njegov lako moguće šulkolega na bongosima, Orlando Vega, sa šeširićem i naočalama koje kao da je skinuo s Mike Špiljka.

Dok je Orlando bio neka vrsta ritam mašine, Eddie je prije svega pokazao da nije izgubio "touch", odlično se zabavljao i mrvio klavijature pred sobom, ne skrivajući koliko je sretan i što je na ovom festivalu i što još uvijek nastupa.

No nije uživao samo on. Kapetan njegove ritam sekcije, timbalist Jose Claussell je za vrijeme svojih najluđih solaža zapravo trčao u mjestu. Dok se on s lakoćom poigravao atraktivnim i toliko podatnim afro ritmovima, oko Jonathana Powella je od siline svirke praskao zvuk, dok je iz ventila njegove trube doslovno prštala glazbena prašina.

Bila je to baš "eksplozivna mješavina salse i jazza", kao stvorena za otvorenu pozornicu na otoku sv. Nikole , nakon čega su se muzičari i prvog i drugog benda pomiješali na afterpartiju, u za to kao stvorenom prostoru oko Vile Polesini, u sjajnim i opštenim jam sessionima koji su se izmjenjivali gotovo do jutra.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 07:23