VRIJEDNI PREDMETI

‘Kad je došao covid, žena me potjerala u garažu i rekla: ‘Sredi sve što si skupljao 40 godina, baci što ne trebaš‘. A kad su Amerikanci vidjeli što imam...‘

‘Izložbom sam htio ispričati svoju hip-hop priču. Htio sam pokazati koliko sam s tom kulturom povezan, koliko sam se u nju dao i koliko sam odgovoran prema njoj‘, rekao je Filip ‘Phat Phillie‘ Ivelja

Izložba memorabilije "Memory Lane - 40 godina hip-hopa" svečano je otvorena u ponedjeljak, 24. veljače, u Institutu Liszt - Mađarskom kulturnom centru u Zagrebu. Uredili su je istaknuti hip-hop aktivisti Filip "Phat Phillie" Ivelja i Tibor Győző "GYÖReMIX!" Györe - 49-godišnji hrvatski DJ, promotor i poslovnjak te mađarski DJ i reper. Kao što naziv izložbe kaže, ona se sastoji od njihovih sjećanja na vrijeme koje su posvetili hip-hop kulturi. Kad je njihova memorabilija ušla u Institut, on se pretvorio u neobičnu kombinaciju muzeja, stana i noćnog kluba u kojemu živi pravi ljubitelj i poznavatelj hip-hopa.

U prizemlju i na međukatu izloženi su eksponati iz Iveljine kolekcije memorabilije: fotografije Ivelje s renomiranim stranim i domaćim reperima i DJ-ima, knjige o hip-hopu, gramofonske ploče, audiokasete, CD-i, ulaznice i plakati za koncerte na kojima je Ivelja bio te za one koje je organizirao, majice i jakne rap izvođača, igračke, miksete, tenisice, kape, plakete, naljepnice, novinski članci, filmski posteri te drugi razni predmeti. Iveljin segment broji sigurno 500-600 eksponata. Na prvom je katu izložena kolekcija mađarske hip-hop memorabilije koju je uredio Tibor Győző "GYÖReMIX!" Györe: plakati i akreditacije za koncerte, ploče, kasete, ukrašeni skejtbordi s logotipima rap izvođača, drveni reljefi rap izvođača, grafiti i drugi predmeti. Na prvom se katu projiciraju i videosnimke o mađarskom hip-hopu. Györin segment također broji više stotina raznih predmeta.

image
Damir Krajac/Cropix
image
Damir Krajac/Cropix

Ivelja je na otvorenju otkrio kako je došao na ideju da svoju kolekciju memorabilije pretvori u izložbu. "Vozeći se Zagrebom, moja supruga (Sara Dumas) i ja uočili smo da su se u gradu otvorili neobični muzeji poput onih posvećenih prekinutim vezama, mamurluku, čokoladi i zaboravljenim pričama. Pomislili smo, mi kod kuće imamo 40 kutija svega. Memorabilije skupljam od 1984., otkad sam prvi put čuo hip-hop", rekao je Ivelja. "Onda je došao covid, Sara me potjerala u garažu i rekla: ‘Sredi stvari, vidi što imaš, baci što ne trebaš.‘ Dok je trajala pandemija, gostovao sam u epizodi američkog serijala ‘Showoff Your Gems‘ (hrv. pokaži svoje dragulje) američkog repera i radijskog voditelja Davida ‘D-Stroya‘ Melendeza koji se emitira na društvenoj mreži Instagram i dva sata sam pokazivao svoje memorabilije. Amerikanci su pali na guzice i rekli: ‘Pa ti kod kuće imaš muzej‘", izjavio je Ivelja.

image

Filip "Phat Phillie" Ivelja govori tijekom otvorenja izložbe

Damir Krajac/Cropix

Tijekom jedne šetnje ulicom Augusta Cesarca u Zagrebu, Ivelji se dopao prostor u kojemu se nalazi Institut Liszt - Mađarski kulturni centar. Nakon razgovora s prijateljem te suvlasnikom agencije za organizaciju koncerata i događaja Hangtime Pericom Štefanom te ravnateljicom Instituta Liszt dr. Annom Erzsébet Mladenovics, odlučeno je da će Liszt biti dom izložbe "Memory Lane" te da će joj obol dati i mađarska hip-hop zajednica koju predvode jedan od njezinih najistaknutijih i najdugovječnijih članova, DJ, reper i hip-hop aktivist Tibor Győző "GYÖReMIX!" Györe, kao i osnivač i direktor Arhiva mađarskog hip-hopa Krisztián Kindler.

"Institut Liszt u Zagrebu djeluje 11 godina, ali nikada nije izgledao ovako. Jako mi je drago što ste tu, predivno je gledati ovu energiju", rekla je dr. Anna Erzsébet Mladenovics te dodala da je Institut dio Veleposlanstva Mađarske u Republici Hrvatskoj. "Otvoreni smo za sve suradnje, volimo prepoznati paralele između Mađarske i Hrvatske. Ima i mađarska sjajnog kolekcionara hip-hop memorabilije i Arhiv mađarskog hip-hopa. Ponosni smo na mađarske rap grupe i sve predstavnike hip-hop kulture u Mađarskoj", izjavila je Mladenovics.

Ravnateljica Instituta Liszt priznala je da donedavno o hip-hopu nije znala praktički ništa, ali je odvojila nekoliko posljednjih dana da bi se s njim upoznala. Dodala je da ju je oduševila kolekcija koju su Györe i Kindler izložili u Institutu. Mladenovics je rekla da ju je hip-hop oduševio toliko da je za potrebe otvorenja pripremila kratku rap pjesmu o izložbi koju je izvela s Györom, koji je beatboxao.

image

Eksponati iz Mađarske koje su priredili Tibor Győző “GYÖReMIX!” Györe i Krisztián Kindler

Damir Krajac/Cropix
image

Eksponati iz Mađarske koje su priredili Tibor Győző “GYÖReMIX!” Györe i Krisztián Kindler

Damir Krajac/Cropix
image

Eksponati iz Mađarske koje su priredili Tibor Győző “GYÖReMIX!” Györe i Krisztián Kindler

Damir Krajac/Cropix
image

Eksponati iz Mađarske koje su priredili Tibor Győző “GYÖReMIX!” Györe i Krisztián Kindler

Damir Krajac/Cropix
image

Eksponati iz Mađarske koje su priredili Tibor Győző “GYÖReMIX!” Györe i Krisztián Kindler

Damir Krajac/Cropix

Prigodni grafit "Memory Lane" Krešimira "Leona (GSK)" Golubića dočekao je posjetitelje otvorenja na ulazu u Institut, a na otvorenju su nastupili Jázmin "ReQuest" Haga, mađarska reperica i natjecateljica u drugoj sezoni mađarske inačice reality TV emisije "The Voice", Boris "Marvel" Štefančić, hrvatski DJ i producent, Tibor Győző "GYÖReMIX!" Györe, Davor "Fresh Jay" Žagar, hrvatski DJ te četvrtoplasirani sa Svjetskog prvenstva u DJ-iranju u organizaciji holdinga Disco Mix Club (DMC World DJ Championships) koje se 1995. godine održalo u Londonu, Rade "Raid Kyu" Sklopić, srpsko-švicarski DJ, multiinstrumentalist i producent te član pratećeg benda srpskog repera Marka "Marčela" Šelića, a repao je i fotograf te dizajner Marko "Edge" Obradović.

image

Mađarska reperica Jázmin “ReQuest” Haga

Damir Krajac/Cropix
image

Mađarska reperica Jázmin “ReQuest” Haga

Damir Krajac/Cropix

Na otvorenje su došli članovi hrvatske hip-hop zajednice: reperi Stjepko "Kandžija" Galović i Vladimir "Scriptor" Andrassy, DJ Kristijan "Frx" Frković, DJ, radijski voditelj te jedan od otaca hrvatskog hip-hopa Slavin Balen, DJ, producent i reper Damir "Wumah" Ludvig te DJ i producent Goran "DJ Go Cut" Vlajić. Ludvig i Vlajić bili su članovi grupe DIFFO (Different Organization), Ludvig je bio i član grupe Fresh Style, a obojica su kasnije pokrenula klupski program Astralis. Među uzvanicima bio je i jazz-rock te fusion klavijaturist Tihomir "Pop" Asanović. Otvorenju su nazočili i srpski DJ Predrag "DJ Prema" Radisavljević, srpski reper i pisac Predrag "Bege Fank" Vukčević, slovenski reper Tine "Luga" Lugarič iz grupe Tekochee Kru te trojica makedonskih DJ-a - Vladimir "DJ Shorty P" Blazev, Damjan "DJ Nasty" Stolevski i Darko "Irie Scratch" Andonov. Na izložbu su došli i modna utjecajnica Katarina "Kata s Plakata" Smolić, bosanskohercegovački rukometni trener Toni Čolina, natjecatelj u reality emisiji "MasterChef Hrvatska" te chef restorana Filippi u Korčuli Vanja Agić i njegova djevojka, trenerica hokeja na ledu Medarda Pack.

image

Filip "Phat Phillie" Ivelja i Tihomir "Pop" Asanović na otvorenju izložbe "Memory Lane - 40 godina hip-hopa"

Damir Krajac/Cropix
image

Reper Stjepko "Kandžija" Galović

Damir Krajac/Cropix
image

Reper Vladimir "Scriptor" Andrassy

Damir Krajac/Cropix

Dan nakon otvorenja, 25. veljače, našao sam se s Iveljom u Institutu Liszt da bismo razgovarali o izložbi i eksponatima. "Osamdesetih godina (20. stoljeća) nije bilo ničega. Kad bih dobio komadić papira, naljepnicu... To čak nisu bile ni naljepnice, nego smo rezali časopis Bravo. Onda su tu bili posteri, ja sam to sve čuvao i gledao. Mnogo mi je to značilo. I onda, malo po malo, malo po malo, u 40 godina nakupilo se 40 kutija", rekao je Ivelja u utorak Jutarnjem u Institutu Liszt.

Nakon što je s obitelji posjetio neke od neobičnih muzeja koji su se tijekom proteklih nekoliko godina otvorili u Zagrebu, Ivelja se vidio u vlastitom muzeju u kojem bi se nalazila sva memorabilija koju je tijekom godina prikupio. Rekao je da bi umirovljeničke dane rado provodio na takvom mjestu. "Ideja je bila da sve te stvari negdje smjeste da ih ljudi mogu vidjeti", rekao je Ivelja. Muzej je razvijao neko vrijeme, ali projekt nije zaživio u punom smislu. Planove mu je poremetio i potres koji je Zagreb pogodio 22. ožujka 2020. godine. Nakon toga je napravio zaokret te je odlučio da će umjesto muzeja napraviti - izložbu. "Možda bih s njom mogao obići svijet pa se vratiti kući", rekao je Ivelja.

image

Filip "Phat Phillie" Ivelja

Damir Krajac/Cropix

Kao što je Ivelja rekao na otvorenju, izložba "Memory Lane" život je počela kao svojevrsna naredba njegove supruge Sare Dumas. "Stvari iz garaže donijela je u dnevnu sobu i prekrila ih plahtom da ih ne mora gledati", šaljivo će Ivelja. "Tako su stajale mjesec-dva. Onda sam ih počeo organizirati u kutije. Jedna je bila za DAT-ove, druga za kasete, treća za ploče, četvrta za časopise itd.", dodao je Ivelja. Najvredniju memorabiliju - majice, jakne i sve lomljivo - oduvijek je držao u stanu. U garaži su bile stvari koje su mogle biti u kutijama i koje mogu izdržati temperaturne oscilacije. "Na svu sreću, imam bomba garažu u kojoj je stalno 13 stupnjeva Celzija i u kojoj nema vlage. Časopisi su svi izdržali, nisu čak ni požutjeli. Prašina je bila jedini problem, pa sam napravio ceradu da sve zaštitim. Kad smo išli na fotografiranje za katalog izložbe i promotivne materijale, izvršio sam dodatnu selekciju. Zatim sam nabavio prave kutije u IKEA-i i na svaku stavio naljepnicu sa sadržajem. Eksponati koji se mogu vidjeti na izložbi rezultat su višetjednog probiranja i moje vizije", rekao je Ivelja te dodao da je on aranžirao eksponate iako nema mnogo iskustva. Svaka vitrina s memorabilijom tako ima temu te priča određenu priču. "Postoji neki organizirani kaos", šaljivo će on.

image
Damir Krajac/Cropix
image

Nagrada za životno djelo koju je Filip "Phat Phillie" Ivelja dobio od portala Hip-Hop Unity

Damir Krajac/Cropix
image

Eksponati na izložbi "Memory Lane - 40 godina hip-hopa"

Damir Krajac/Cropix

Primjerice, breakdance - jedan od četiri elementa hip-hopa uz repanje, grafite i DJ-iranje - ima svoju vitrinu. Grupa Public Enemy i reper Ice-T nalaze se u istoj vitrini jer su 23. studenog 1994. zajedno nastupili u Domu sportova u Zagrebu. Dr. Dre i grupa N.W.A. imaju svoju vitrinu. Christopher Edward "DJ Premier" Martin, eminentni producent i DJ te polovica grupe Gang Starr, dijeli vitrinu s producentom i reperom Lord Finesseom (pravo ime mu je Robert A. Hall mlađi) te grupom Black Sheep, koju čine Andres "Dres" Vargas Titus i William "Mista Lawnge" McLean. Njujorška gradska četvrt Brooklyn, dom nekima od najboljih repera svih vremena kao što su The Notorious B.I.G., Jay-Z i Big Daddy Kane, ima svoju vitrinu.

image

Plakat za koncert grupe Public Enemy i repera Ice-T-a u Zagrebu 1994. godine

Damjan Raknić/Jutarnji List

Diskografska kuća Sugar Hill Records dobila je svoju vitrinu, a Ivelja podsjeća da je jedan od njezinih osnivača bio jugoslavenski diplomat Mladen Mladenović kojega su Amerikanci poznavali kao Miltona Maldena. Ivelja o njemu želi napraviti dokumentarni film. Jakna s logotipom Sugar Hill Recordsa Miltona Maldena iz 1981. godine najstariji je eksponat na izložbi u Institutu Liszt. "Nju sam kupio od njegova nećaka. To je originalna jakna Sugar Hill koju je Milton donio u Beograd i ostavio svom nećaku. Četrdeset godina kasnije, ja sam je nabavio", rekao je Ivelja. U spomenutoj vitrini koja je posvećena Sugar Hillu nalazi se i katalog te diskografske kuće iz 1981. te nekoliko ploča koje je objavila u 1980-ima.

image

Jakna diskografske kuće Sugar Hill Records, jakna s likom The Notorious B.I.G.-a, majica grupe The Roots

Damir Krajac/Cropix

Nemaju sve vitrine legende, no Ivelja kaže da će ih u narednim danima napraviti. One će onima koji nisu zagriženi ljubitelji hip-hopa pomoći da shvate važnost eksponata u pojedinoj vitrini.

"Moja je kolekcija uglavnom strana. Oduvijek sam volio američki hip-hop. Domaći sam podržavao jer sam bio dio ekipe koja ga je pokrenula. Velik sam ljubitelj hip-hopa zbog Bronxa. Otputovao sam tamo, razumijem ga i to mi nešto znači. Mi smo svi to uvezli, a ishodište mu je Bronx. I pomalo Los Angeles i drugi gradovi", rekao je Ivelja. "Zanimala me veza Zagreba i New Yorka. Htio sam vidjeti kako smo mi sudjelovali u tome. Kad sam doznao za Miltona (Maldena), otvorila se skroz nova dimenzija. Mi smo imali svog čovjeka u uredu diskografske kuće Sugar Hill Records. A onda je tu gospodin Slavin Balen koji je kriv za sve", dodao je.

image
Damir Krajac/Cropix
image
Damir Krajac/Cropix
image

Vitrina posvećena producentu Jamesu "J Dilli" Dewittu Yanceyju

Damir Krajac/Cropix

Balen je vodio i uređivao emisiju "Electro Funk Premijera" koja se 1980-ih emitirala na radijskoj postaji Radio 101. Među ostalima, u njoj je puštao i rap pjesme koje su tada bile popularne u Sjedinjenim Američkim Državama. Ivelja ju je prvi put čuo 1984. godine, a u jednoj od vitrina u Institutu Liszt nalazi se Balenova bilježnica s popisima pjesama koje je puštao. Odmah pored bilježnice nalaze se Iveljine audiokasete s tim pjesmama. "Kako sam čuo imena izvođača koje je on izgovarao u eteru tako sam ih upisivao na omote kazeta", rekao je Ivelja te dodao da je izložio i prvu audiokasetu koju mu je Balen snimio osobno, a koju je od njega kupio na vratima njegova doma. Ivelja kaže da ima 40-50 kaseta s Balenovim emisijama te da je neke uspio digitalizirati i objaviti na svom profilu na glazbenoj platformi SoundCloud. Pored tih kaseta nalazi se i jedan broj časopisa Mol iz 1984. godine. Radi se o listu koji je izdavala Muzička omladina Zagreba, a Balen je u njemu pisao kolumnu "ElektroFunk". "Electro Funk Premijera" kasnije je postala "Rap Attack", a Ivelja je u njoj gostovao 1992. godine. Sve je to bio uvod u slavnu radijsku emisiju "Blackout Rap Show", koja se počela emitirati krajem 1993., a koju je Ivelja uređivao i vodio s DJ-em Kristijanom "Frxom" Frkovićem.

image

Vitrina posvećena radijskoj emisiji Elektro Funk Premijera

Damjan Raknić/Jutarnji List

Među najstarijim su eksponatima i oni koji se tiču zagrebačkih rap glazbenika koji su djelovali u drugoj polovini 1980-ih i početkom 1990-ih. U toj su vitrini fotografije iz tih vremena, novinski članci i letci za koncerte te kasete s pjesmama grupa W.F.P. (Way For Progress), koju su činili Dino "Just D" Bilić, Tomislav "Capital T" Palić i Nenad "Rall-B" Rakitničan, te Fresh Style, koju su činili Davor Žagar i Damir Ludvig, a čiji je koproducent bio Danijel Knežević. Ivelja je istaknuo da se na nekim fotografijama u toj vitrini mogu vidjeti i grafiti koje je 1985. i 1986. nacrtao reper Renato "Renman" Đošić, tada poznat kao Master Keops. "Ti su grafiti napravljeni prije XIV. Ljetne univerzijade koja se u Zagrebu održala 1987. godine", pojasnio je Ivelja.

image
Damir Krajac/Cropix
image
Damir Krajac/Cropix
image

Vitrina posvećena prvoj generaciji hrvatskih rap grupa i grafiti umjetnika

Damjan Raknić/Jutarnji List

Ivelja je od Hrvatskog državnog arhiva pribavio i jedan od prvih poznatih članaka o hip-hopu, konkretno breakdanceu. Izašao je u ljeto 1984. u Vjesniku, a bavio se nastupom plesne grupe Crazy Beat iz zagrebačke Dubrave na Trgu bana Josipa Jelačića u Zagrebu, tada Trgu Republike. Napisao ga je Vladimir Drobnjak, kasnije dopisnik Vjesnika i Večernjeg lista iz Sjedinjenih Američkih Država i Ujedinjenih naroda, veleposlanik Hrvatske pri Ujedinjenim narodima te glavni pregovarač za pregovore o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji. Fotografije nastupa Crazy Beat napravio je Romeo Ibrišević. "Hip-hop je u Hrvatskoj zaista od 1984. godine", konstatirao je Ivelja.

image

Članak o breakdanceu u Vjesniku

Damjan Raknić/Jutarnji List

On smatra da se hip-hop svijetom proširio zato što je pripovijedao o borbi. "U početku je bila borba. Proširio se i zato što je ljudima omogućio da u malo vremena kažu mnogo toga. Omogućio je ljudima da izađu na ulicu i plešu i repaju jedni protiv drugih, a ne ubijaju se. Spremili smo pištolje. Kako Jeru The Damaja kaže u pjesmi ‘Come Clean‘: ‘Leave your nines at home and bring your skills to the battle‘ (ostavite pištolje kod kuće i borite se sposobnostima). Dopalo mi se to prijateljsko natjecanje. Disco je bio dosadan i trebalo je nešto novo", rekao je Ivelja. "Skrečanje na pločama sanjao sam godinama prije nego što mi je Frx dao da kod njega skrečam ploču Beastie Boysa. Život koji sam sanjao, a kasnije vodio, nije me razočarao. Ali ja sam ga sam stvorio. Nisam čekao tsunami, ja sam napravio tsunami", dodao je Ivelja.

image

Personalizirana zlatna plaketa koju je reper Talib Kweli uručio Filipu Ivelji

Damir Krajac/Cropix

Kad je riječ o najposebnijim eksponatima, Ivelja ističe prvu ploču srpske grupe The Master Scratch Band, za koju se smatra da je početkom 1980-ih začela jugoslavenski hip-hop. Riječ je o izdanju iz 1984. godine, a ploču je izdao Jugoton.

U jednoj od vitrina nalaze se dvije miksete koje je koristio DJ Davor "Fresh Jay" Žagar. Jedna je njegova kućna koju je napravio 1987. godine. "Bio je učenik Elektrotehničke škole, a ta mu je mikseta bila školski rad", rekao je Ivelja. "Pored nje je mikseta koju je osvojio 1991. godine na natjecanju koje je organizirao (londonski holding i remix servis) Disco Mix Club. Prvo ovdašnje natjecanje održalo se u Kranju u Sloveniji 1990. godine", dodao je Ivelja te ukazao da je izložio i Žagarovu jaknu s natjecanja iz 1991. godine.

Mnogo mu znači i to što je slavni američki reper Lance "Afrika Bambaataa" Taylor 18. veljače 1996. došao u Zagreb da bi osnovao hrvatsku podružnicu svoje aktivističke organizacije Universal Zulu Nation. Ivelja je taj dan postao predstavnik Zulu Nationa u Hrvatskoj, a u Institutu je izložio memorandum koji su on i Bambaataa potpisali.

Ivelja je izrazito emotivno vezan za sve eksponate koji se tiču pokojnog repera Lamonta "Big L-a" Colemana. Big L je 1997. godine u zagrebačkom noćnom klubu Aquarius nastupio kao predgrupa reperu Omaru Gerrylu "O.C.-ju" Credleu. Ivelja je prvotno mislio da organizira isključivo koncert O.C.-ja, ali kasnije je zahvaljujući popisu osoba kojima mora osigurati smještaj doznao da će u Zagreb doći i Big L. Kako navodi u katalogu izložbe, Big L ga je tijekom koncerta pozvao na pozornicu i Ivelja je s O.C.-jem izveo njegovu pjesmu "My World". "Kad je odlazio, ostavio mi je rukom napisane brojeve telefona, a papire s njima sam izložio", rekao je Ivelja. Big L je poginuo u veljači 1999. godine nakon što je u pucnjavi ustrijeljen devet puta. Nakon Big L-ove smrti, njegov diskograf i menadžer poslali su Ivelji personaliziranu zlatnu plaketu koju je reper dobio kada se njegov album "The Big Picture" prodao u 500 tisuća primjeraka. Bila je to njihova zahvala za ugošćivanje repera u Zagrebu. "To je moj Grammy", rekao je ponosno Ivelja.

image

Eksponati na izložbi "Memory Lane - 40 godina hip-hopa"

Damir Krajac/Cropix

Ivelja smatra da se posjetitelji izložbe trebaju posebno posvetiti vitrinama koje pripovijedaju o počecima i procvatu hip-hopa u Hrvatskoj. "Materijali iz Zagreba 1980-ih prava su rijetkost. Savjetujem svima da pročitaju članak o breakdanceu iz Vjesnika. U njemu se može vidjeti zašto se hip-hop ovdje primio tako snažno i brzo te zašto je ovdje ostao sve ove godine", rekao je Ivelja. Izložio je i audiokasete s albumima američkih i britanskih repera i rap grupa koje su izdavale jugoslavenske diskografske kuće poput Jugotona, Suzy i Diskotona. "Mi smo bili jedina istočnoeuropska zemlja koja je izdavala američki hip-hop na domaćim kasetama i pločama", dodao je Ivelja.

image

Audiokasete američkih repera i rap grupa koje su izdavale jugoslavenske diskografske kuće

Damjan Raknić/Jutarnji List

U vitrini koja se bavi Blackout Projectom, kompilacijama hrvatskog rapa koje su izašle u drugoj polovini 1990-ih godina, nalazi se i DAT s kojeg se tiskao album "Project Impossible" iz 1997. godine. Pored su i fotografije repera čije se pjesme nalaze na toj kompilaciji.

image

Vitrina posvećena Blackout Projectu

Damjan Raknić/Jutarnji List
image

Vitrina posvećena Blackout Projectu

Damjan Raknić/Jutarnji List
image
Damir Krajac/Cropix

"Izložbom sam htio ispričati svoju hip-hop priču. Htio sam pokazati koliko sam s tom kulturom povezan, koliko sam se u nju dao i koliko sam odgovoran prema njoj, i kad nam ide dobro, i kad ne ide. Ja sam ambasador hip-hopa. To je moja vjera i nacija. Ne postoji ništa drugo. Mislim da vrijedi živjeti za glazbu. Ja ne znam drukčije. Hip-hop je za mene kao zrak. Mnogo sam u njega uložio, ali mi se mnogo više vratilo. Dao mi je soundtrack mog života. Ja živim u tom ludilu, kao i moja obitelj zajedno sa mnom. Kompletna me obitelj podržava, od roditelja do supruge i djece. Njima to nije nešto neobično ili novo, kažu mi: ‘Tata, mi smo rođeni s tim‘", rekao je Ivelja. "Dugo sam i naširoko pričao o kolekciji i nisam htio razočarati izložbom. Htio sam da sve bude top - od dizajna za koji je zaslužan osnivač i umjetnički direktor tvrtke Stožer Matej Huljev do fotografija koje je napravio Marko ‘Edge‘ Obradović. Sve nosi moju viziju. Moralo je biti veliko. I jest veliko. Ovo bi i u Londonu bila velika stvar. Želim s ovim ići dalje i predstavljati Hrvatsku", dodao je Ivelja.

image

Filip "Phat Phillie" Ivelja

Damir Krajac/Cropix

Izložba "Memory Lane - 40 godina hip-hopa" može se pogledati od 25. veljače do 21. ožujka. Oni koji je žele pogledati tijekom radnog tjedna, mogu to učiniti od 12 do 18 sati, a oni koji je žele pogledati subotom, mogu to učiniti od 10 do 14 sati. Izložbu se neće moći pogledati 3., 14., 15. i 19. ožujka. Ulaz se ne naplaćuje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. ožujak 2025 15:57