Na stranu nečija trenutna popularnost, ali postoji i izvanvremenska važnost, kulturološki, sociološki i povijesni utjecaj, a kad su takvi meritumi posrijedi malo tko se u cjelokupnoj popularnoj glazbi može mjeriti s Johnom Lydonom i njegovom ulogom u stvaranju punka i post-punka.
Opravdanu medijsku strku koja se stvorila oko njega Lydon je u potpunosti potvrdio i koncertom Public Image Ltd. u pristojno ispunjenoj Tvornici kulture čiju je publiku pozdravio izjavom “ispričavam se što nam je trebalo toliko dugo da dođemo u Zagreb, a ispričavam se i na Europskoj uniji”. Uvijek je imao smisao za poantu i to se nije promijenilo.
Prošli su dani njegove najveće slave, danas je PIL predgrupa na povratničkim nastupima Stone Rosesa, ali kad je glazba posrijedi barem dvije trećine modernih i dvostruko mlađih post-punk bendova morala bi se posramiti pred onime što su u Tvornici odsvirali PIL. S jedne strane posrijedi je glazbeni radikalizam, želja da se dokinu uvriježena pravila (rock) glazbe i hrabrost da postaneš i ostaneš avngardniji od drugih.
Mantrični “Albatross” post-punk PIL-a i danas je avangardniji od mnogo čega drugoga . Mantrični “Albatross” pri početku koncerta, “Memories”, “Flowers of Romance” i “Death Disco” bili su najsnažniji iskazi takvog pristupa. S duge strane zamjetan je obrazac poigravanja s pop strukturom i plesnim ritmovima, efektno izveden u “Warrioru” i “This Is Not A Love Song”, izvrsnoj novoj pjesmi “One Drop” i na bisu u “Out Of The Woods” i hitu “Rise” koji je uslijedio nakon najpankerskije pjesme PIL-a “Public Image”.
Premda izgleda poput predimenzionirane bebe u zatvorskom odijelu, više komično nego opasno, Lydon je s tim svojim zlokobno lelujavim lelekom fascinantno karizmatičan frontmen.
No taj bi gard pao u vodu da iza Lydona ne stoji derviševski gitarist Lu Edmonds koji je svirao i u cijenjenom bendu The Mekons te ubojito precizna ritam sekcija basiste Scott Firth i bubnjara Bruce Smith koji je osim u Public Image Ltd. ritam udarao i u drugim avangardnim britanskim post-punk sastavima The Pop Group, The Slits i Rip Rig & Panic. Edmonds koji je zasvirao bendžo i nešto poput električne šargije ili buzukija, Lydonu dođe kao Warren Ellis Nicku Caveu.
Ako je netko i pomislio da bi posrijedi moglo biti krčmljenje stare slave, taj se debelo prevario jer ovo je izuzetno ozbiljna i zanimljiva postava Public Image Ltd. koja izvrsno barata raznim glazbenim žanrovima, podupirući Lydonovu tezu da ga se može smatrati i jednim od očeva progresivnijih odjeljaka elektronske plesne glazbe.
S obzirom na doživljeno i formu benda iduće bi godine barem jedan od hrvatskih open-air festivala morao ugostiti Public Image Ltd. čija je avangardnost mnogima i dalje nedostižna.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....