Fantom me osvojio na prvu, kad mi je YouTube algoritam prije nekoliko godina ponudio njegovu pjesmu "Žena". "Kada dugo ne vidim te/Ne znam što bih radio pre/Sa tobom, sa tobom, sa tobom", pjevao je sanjivi, sneni glas iz mojeg zvučnika. Pratila ga je animacija koja prikazuje golu ženu, koja u noći stoji u sobi, okrenuta prema balkonu, pogleda usmjerenog prema punom mjesecu. Oko nje samo radio, jedna boca, i jedna čaša za martini. Ne okreće glavu, ali zato zamamno njiše bokovima u ritmu muzike.
Dugo mi je asocijacija na Fantoma bila upravo ta slika. Sa zanimanjem sam pratila njegova nova izdanja koja je objavljivala vodeća regionalna izdavačka kuća za suvremeni pop, više-manje zauvijek, no Fantomu sam dozvolila da u mojoj imaginaciji doista ostane fantom. Iako sam ga pratila, prilično dugo nisam znala kako izgleda osoba koja stoji iza tog umjetničkog imena. Taman je stigla i pandemija pa nije ni bilo govora o tome da bi umjetnik mogao prirediti kakav koncert. Fantom je za mene bio definicija internetske pojave.
- Glavno sredstvo komunikacije pop-muzike s publikom su oduvijek bili masovni mediji. Bez njih, pop-muzike ne bi ni bilo. Danas je internet glavni masovni mediji, pa tako ne mogu zamisliti drugi način, ne znam kako bih došao do svojih slušatelja offline - kaže mi Petar Wagner, momak koji stoji iza ovoga projekta koji je osvojio regiju.
Njegovo mi je lice danas itekako poznato. Fantoma sam uživo slušala u KSET-u - u veljači je tamo rasprodao dva koncerta, dva dana za redom. Uz Petra, bend čine Luna Škopelja na klavijaturama i Todor Živković na gitari. Petrov glas na snimkama zvuči filtrirano, pomislite kako nema šanse da može tako pjevati i live. Pa mu dođete na koncert i on vas razuvjeri. Osim što ima sjajan vokal, u izvedbama uživo on i bend chillerski zvuk bez imalo muke pretvaraju u muziku za plesni podij, koja vas magično odvlači u nostalgiju za vremenom u kojem potencijalno niste ni živjeli.
- Danas živimo u hladnom vremenu, a tijela i duša imaju potrebu za toplinom. Ta vremena su bila toplija, pa onda uključujemo teleport i bečimo tamo - govori Petar.
Ne samo da njegova glazba sentimentom doziva tu u zadnje vrijeme popularnu retronostalgiju, on nerijetko koristi i ikonografiju pop-kulture bivše Jugoslavije. Nedavno je objavio pjesmu "Pioniri", koju je inspirirala Lepa Brena.
- Malo je muzičkih izvođača na našim prostorima koje se mogu usporediti sa stranim zvijezdama po nekim vizualnim i audio standardima koje su držali tijekom cijele karijere. Brena i Čola su postali ikone pop-muzike na našim prostorima i ne izgleda da im se bilo tko od novijih izvođača može približiti - kaže Fantom.
Također, spot za pjesmu "Barbara" je referenca na film "Kako je propao rokenrol".
- Jugoslavenska kinematografija je bogata, raznovrsna i kvalitetna. Mnogo se ulagalo i zato imamo iz tog perioda filmove koji su rame uz rame sa stranim produkcijama. Ne mislim nužno na "Kako je propao rokenrol" kada kažem ovo, ali svakako je kultni, zabavni film koji treba pogledati, a jugoslavenskoj kinematografiji se treba ozbiljno posvetiti i otkriti sve njene bisere - smatra Petar.
Komentira i atmosferu bendova koji su se okupili na labelu više-manje zauvijek, za koji izdaje od početka.
- Upravo su oni dobar gore spomenuti teleport, koji možete koristiti kada vam je potrebna ta toplina koje danas nema. Uđeš na etiketu i odmah si teleportiran u osamdesete - zaključuje Petar.
A prva iduća prilika za teleportiranje je 21. svibnja u Pogonu Jedinstvo, kada label slavi pet godina postojanja i radi svoj veliki showcase. Osim Fantoma, nastupaju i Pseća plaža, Pitaj klince, Luul, Đutko i plodovi zemlje te Peki Pele.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....