U petak, 8. prosinca, bio sam na trećem od tradicionalnih prosinačkih koncerata najpopularnijeg slovenskog kantautora Vlade Kreslina u ponovo tri puta raprodanom ljubljanskom “Cankarjevom domu”. Jedna od gošća, uz Kreslinovu kćer Ajdinu Mariju koja me oduševila čistoćom soprana i Donnu Marinu Martensson iz Laibacha, bila je i Masayah, pravim imenom Mia Puhar Rodin iz Ankarana. Kolega Gregor Bauman s RTV Slovenija pojašnjava mi kako je Masayah mlada (t)reperica koja je osvojila slovensku strukovnu nagradu “Zlata piščal” za debitanticu godine pa me još više zaintrigairalo kako se tako dobro snašla u jednoj od stilski bitno drugačijih i tradicionalnijih Kreslinovih pjesama kojom je zadominirala tamnim i zadimljenim altom. Rasprodala je Kino Šiška, ali na pozornici Cankarjevog doma izgledala je kao da ima stotine velikih nastupa u nogama.
Nakon koncerta smo se upoznali u najstarijoj slovenskoj i ex-YU pizzeriji “Parma” u kojoj je bio organiziran after-party za Kreslinove muzikante, rodbinu, prijatelje i nekolicinu novinara. Bacivši prije toga uho na dvije-tri njene pjesme, velim joj da bi se trebala javiti Miach i yemu pa da jedna drugoj pomognu u Sloveniji, odnosno u Hrvatskoj. Zvučalo mi je logično jer 22-godišnja Masayah na prvom pravom albumu “Zavedno” nudi nešto slično kao Miach na “Insomniji”, od R&B-a preko hip hopa do electro-popa, no kao deklarirana lezbijka tematski je više posvećena LGBT temama. Ne srami se eksplicitno pjevati o seksu i preispitivati ljubavničke odnose, secirati vlastito odrastanje i društvene implikacije seksualnosti, komentirati ne baš uvijek dobre strane tehnologije i tabu teme te se obračunavati s raznim diskriminacijama s kojima se i osobno susretala.
Nije stoga čudno da je osvanula i na naslovnici zbirke slovenske buntovničke opezije “H2SO4” jer danas slovenske reperice imaju sličnu ulogu kakvu su imale slovenske pankerice. O tome je govorila i izložba “Slovenski punk in fotografija” u “Cankarjevom domu” kao dio šireg znanstvenog projekta o punku u organizaciji Slovenske akademije znanosti in umetnosti, a vi sad zamislite da se punkom i novim valom u Hrvatskoj bavi Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti. Masayah je nastupila na Sea Staru, nedavno i na festivalu LIFT u Tvornici kulture, meni je zanimljivija od Senidah jer ne koketira s narodnjacima, a singlove “Bol dol”, “Baby” i naročito “Ni panike” teško je izbaciti iz uha. Ful kul dekle, rekli bi Slovenci.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....