NOVI TV HIT

Stižu ‘Metropolitanci‘: Snimalo se uz požare i eksplozije, pucnjavu i tučnjavu, 70 glumaca ima upečatljivo jake uloge

Fotografije sa snimanja ‘Metropolitanaca‘

 Ring Produkcija/Promo
Radnja se odvija godinu i pol nakon razarajućeg potresa, kada se među ljudima gomilaju sukobi

Godinu i pol nakon snažnog potresa i izbijanja pandemije u rubno gradsko naselje doseljavaju se stanari starog centra grada, teško oštećenog od potresa. Među ljudima iritiranim razlikama i promjenama množe se sukobi, a najveći će postati onaj između idealista, zubara Petra (Rene Bitorajac) koji želi mir i suradnju među ljudima i pragmatičnog Pavića (Dejan Aćimović) koji u novoj situaciji vidi priliku za dobru zaradu...

Radnja je to nove dramske serije “Metropolitanci” koju je za HRT snimila ugledna producentska kuća Ring produkcija, a čije bi emitiranje na malim ekranima trebalo početi 26. rujna. Prema sadašnjim planovima, “Metropolitanci” bi išli na Prvom programu novim terminima prikazivanja - ponedjeljkom i utorkom, no prije toga ekipu očekuje pretpremijera na ovogodišnjem Sarajevo Film Festivalu.

Poznata imena

Ova serija veliki je projekt i u njenoj produkciji sudjelovalo je nekoliko stotina ljudi. Samo snimanje izvela je ekipa od šezdesetak profesionalaca, uz preko sedamdeset glumaca i više desetaka statista. Glumački cast stvarno je impresivan i po broju i po imenima, a čine ga pored Bitorajca i Aćimovića, Dijana Vidušin, Tom Rushaidat, Lena Medar, Ana Ugrina, Mirela Brekalo-Popović, Linda Begonja, Roko Sikavica, Filip Detelić, Toma Medvešek, Nataša Janjić Medančić, Janko Popović Volarić, Igor Jurinić, Goran Grgić, Siniša Popović, Ljubica Jović Capek, Barbara Nola, Janko Rakoš...

image

Fotografije sa snimanja ‘Metropolitanaca‘

Ring Produkcija/Promo

- Pripreme za snimanje ‘Metropolitanaca’ započele su 15. siječnja u produkcijskoj bazi Kineskog paviljona na Zagrebačkom velesajmu, a snimanje je započelo dva mjeseca kasnije, 15. ožujka. U otprilike tri mjeseca, točnije do 12. lipnja ove godine, snimljeno je 14 epizoda nove dramske serije HRT-a u produkciji Ringa - govori kreator i glavni scenarist Dario Vince.

Serija se snimala na stotinjak lokacija koje su pronašli uglavnom na južnom obodu Zagreba; u naseljima Podbrežje, Buzin, Odra, Čehi, Mala Mlaka, uz nešto lokacija u samom Zagrebu.

- Najveći izazov bio je od nekoliko manjih naselja kreirati jedno, izmišljeno - naš imaginarni Vrtovec, naselje nalik onima kakva je Zagreb progutao u posljednjih pedeset godina, na svim stranama na koje se širio. Imali smo i sve što ozbiljna produkcija ima - masovne akcijske scene, požare i eksplozije, pucnjavu, tučnjavu, razne, pa i rijetke životinje, ples, pjevanje, CGI efekte, noćna snimanja, djecu, starce... - govori Vince, objašnjavajući kako je ova serija imala četiri glavna izazova.

Naime, “Metropolitanci” su tzv. “ansambl serija”, pa je prvi izazov bio kako ispričati priču sa sedamdesetak “skoro glavnih likova” koji se vuku kroz čitavu radnju, a svatko ponekad izbije u prvi plan.

image

Fotografije sa snimanja ‘Metropolitanaca‘

Ring Produkcija/Promo

Prepoznatljiv lik

- Svaki od njih mora imati prepoznatljiv karakter i izgled, ali i prepoznatljiv stan, auto, sve što ga uvjerljivo predstavlja. Drugi je bio kako od objekata u nekoliko naselja stvoriti cjelinu, jedno uvjerljivo mjesto koje je na neki način skoro glavni lik serije - nastavlja Vince.

- Treći je izazov bio povezati godišnja doba. Radnja serije zbiva se u ranu jesen 2021. godine, u relativno kratkom periodu. Tako da smo morali spojiti noćne scene koje su se u ožujku snimale na temperaturi blizu nule i one koje smo u lipnju snimali na temperaturama preko 30 stupnjeva. Glumački posao stvarno zna biti teži nego što ljudi zamišljaju. Četvrti izazov bio je zadovoljiti zamišljeni stil serije, koji je dosta drugačiji od onoga što smo do sada gledali. Serija, naime, nema čvrstu podjelu između žanrova i stilova - ponekad je jako ozbiljna, ponekad jako nježna, a ponekad jako smiješna. Htjeli smo izbjeći žanrovsku stilistiku glume, igrati sve situacije prirodno, životno, a to nije nimalo lagano kada isti glumac u jednom danu mora odigrati jako tužnu i jako smiješnu scenu, a da pritom nitko od nas unaprijed nije mogao sa sigurnošću znati kako će funkcionirati spoj tih scena. Pa onda još to pomnožite sa sedamdeset, koliko uloga u seriji ima, i shvatit ćete da je redatelj Igor Šeregi imao vrlo kompleksan zadatak ostati priseban i koncentriran tijekom sva tri mjeseca snimanja - ističe Vince.

Zbog svega navedenog “Metropolitance” zato najrađe ne bi žanrovski svrstavao, oni su za njega miks svega ili kako kaže - jedna mala normalna serija za normalnu publiku.

- Najbliži termin koji se danas koristi je dramedy - kada je nešto istovremeno i drama i komedija. Jedna specifična priča u jednoj specifičnoj situaciji, ispričana pošteno, sa svim elementima od kojih se sastoji život. U Dalmaciji bi rekli - šaka suza, vrića smija - navodi Vince. Dodatnu teškoću predstavljala im je, naravno, epidemija. Kada su počeli snimati, zimski val je još bio u jakom zamahu, svi su bili pod maskama, svako malo su se testirali, a onda je odjednom odlučeno da se sve povlači, da se mjere ukidaju i da se pravimo kao da je epidemija nestala.

- Mi smo znali da to baš nije tako pa smo zadržali određenu razinu opreza do kraja i tako sačuvali naše starije glumce, detektiravši na primjer jednog statista koji nije ni znao da je pozitivan, a trebao je s njima biti u zajedničkoj sceni u malom stanu. Sveukupno smo morali dva puta otkazati snimanje zbog bolesti i dva puta zbog kiše, što je na toliki broj glumaca i lokacija više nego dobar rezultat - otkriva.

image

Fotografije sa snimanja ‘Metropolitanaca‘

Ring Produkcija/Promo

Reagiranje na mah

Inspiracija za “Metropolitance” je sasvim jasna, no kako je Vince, koji je producirao uspješnicu “Počivali u miru”, došao na ideju da našu svakodnevicu uobliči u seriju?

- Već dulje želim snimiti seriju o stanovnicima metropole i raskrstiti s devetnaestostoljetnom predodžbom o Zagrebu koja se neprekidno perpetuira. Zanimalo me što je to metropolitansko što je Zagrebu donijelo osamostaljenje Hrvatske. Ta želja traje godinama i 2019. sam je počeo realizirati, razrađujući priču i likove. I onda su se u samo nekoliko dana početkom 2020. dogodili pandemija i potres, i preko noći sam shvatio da naš svijet više nije isti, ljudi više nisu isti, a napisane stranice više nisu suvremene, nego prošlost. Dovijajući se kako da riješim taj problem, shvatio sam da treba napraviti ono što kod nas nije napravljeno zadnjih trideset godina, a možda ni prije toga - treba reagirati odmah, bez odmaka. Pandemija i potres su veliki događaji koji su dotaknuli puno ljudi i ostavili tragove. Pandemiji se još ne nazire kraj, a bome ni obnovi od potresa. Tako da je ovo što ćemo gledati ove jeseni najaktualnije moguće. Grubo je reći, ali obnova od potresa mogla bi pokriti barem tri sezone serije. Nadam se, ne i pandemija - ističe Vince.

Uglavnom, nakon zagrebačkog potresa Vince je prekinuo sve što je do tada napisao i dao si vremena da razmisli. Kada mu je sve sjelo, napisao je novi koncept, i to vrlo brzo jer je on bio uobličen već sredinom lipnja 2020. Pisanje je pak trajalo do studenog 2021.

image

snimanje serije ‘Metropolitanci‘

Hrt/Renato Branđolica

- Sâm sam napisao sinopsis cijele serije, koncept, karakterizaciju i pozadinske priče svih likova te scenarij prve epizode. Kći mi je arhitektica, pa mi je pomogla napraviti nacrt Vrtovca, da se lakše snalazimo. Onda sam pozvao još suradnika i formirao tzv. ‘writers room’. Tijekom rada se ispostavilo da ipak najbolje surađujem sa Sašom Podgorelcem, s kojim sam radio i ‘Počivale u miru’, jer se dobro nadopunjujemo. Moje mane su njegove vrline i obrnuto. Ja sam u potpunosti vodio cijeli posao, upravljao pričom, likovima i dijalozima, ali i Saša je ugradio puno i nadzirao da moja šlampavost i razbarušenost ne naštete previše. Ja brzo smišljam, ali sporo pišem, a on sporo smišlja, ali brzo piše. I tako smo se nekako dovukli do tko zna kojeg drafta 14 epizoda. Da nisam u međuvremenu prošao na natječaju HRT-a i imao ugovor koji me obavezivao na neke rokove, još bih pisao ‘Metropolitance’ - odgovara.

Inače “Počivali u miru”, čija je prava Vinceov Ring prodao velikom Lionsgateu (da snime svoju verziju), a original je prije toga otkupljen za britansko tržište, završili su sa snimanjem još 2017. Logično se zato nameće pitanje zašto je Ring čekao čak pet godina da realizira novi veliki projekt.

- Bio sam prisiljen jer je HRT 2019. odbio projekt mini serije ‘Arhipelag Brijuni’ na kojem sam s Renatom Baretićem radio godinu dana, a ambicioznim dramskim serijama nema u Hrvatskoj kruha ako ne prođu na HRT-u. Jako mi je žao tog projekta jer je to mogla biti sjajna serija, zanimljiva međunarodnom tržištu, ali što se može - puno se toga mora poklopiti da se nešto realizira - uzvraća.

Novi TV standardi

Žanrovski, “Metropolitanci” se čine kao veliki zaokret u odnosu na “Počivale u miru”, koji su, kada su počeli s emitiranjem, otvorili put za neke nove pristupe dramskim serijama u Hrvatskoj.

- ‘Počivali u miru’ utrli su put novoj vrsti tv drame - one koja se obraća odraslom, medijski obrazovanom, inteligentnom gledatelju koji zna prepoznati i traži kvalitetu. Tematski, otvorili su puno teških društvenih tema koje su godinama gurane pod tepih. Pokušali smo raditi televiziju koja se tiče ljudi kojima se obraća, i to na način koji ih ne podcjenjuje. To je za mene financijski bilo gotovo pogubno, ali mislim da smo nepovratno promijenili neke standarde i pokazali novi put. No, u međuvremenu je nastalo još puno ozbiljnih serija visoke produkcijske kvalitete i tematski vrlo angažiranih. Neke su bolje, neke slabije, ali generalno je prosječna kvaliteta znatno viša nego u prvih dvadeset godina samostalne Hrvatske - govori.

Sada je, objašnjava, s “Metropolitancima” htio izaći iz tog stilskog kruga serija rađenih u “visokom umjetničkom ključu”, poduprtom egzistencijalnim užasom i društvenom kritikom.

- Ni ja nisam imun na bijes i očaj, ali kada u životu ne bi bilo ničeg drugoga, valjda bih se ubio. Istovremeno, ne zanima me ni priglupi eskapizam, bilo da se svodi na zanemarivanje stvarnosti ili bijeg u prošlost ili budućnost. Htio sam napraviti nešto potpuno suvremeno, ozbiljno, što ne lakira stvarnost, pa ni najgrublju, ali niti ne ignorira ona područja stvarnosti koja nisu tako crna. Mi i dalje ljubimo, zezamo se, doživimo poneku nježnost, smijemo se. Vani na cesti i doma u dnevnom boravku, ljudi nisu statusi na društvenim mrežama, ni naslovi u novinama. Život je nešto više. Hoće li to kreirati neki trend, ne znam, niti me zapravo zanima. Ali volio bih da ovom serijom dotaknemo publiku, ma kolika ona bila.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 22:14