OSAM PREMIJERA

POČINJE 65. FILMSKI FESTIVAL U PULI Deset hrvatskih filmova u utrci za Zlatnu arenu

 

Svečanim otvaranjem i projekcijom filma “Aleksi” u Vespazijanovoj areni u subotu počinje 65. Pulski filmski festival. I ove sezone u Puli će tijekom osam dana biti prikazani ovogodišnji hrvatski dugometražni igrani filmovi, manjinske koprodukcije s hrvatskim udjelom, te pregled najzanimljivijeg iz nadolazeće TV proizvodnje.

Okosnica pulskog programa je - kao i svake godine - nacionalna selekcija dugometražnih naslova. Ovaj put u njoj je 10 filmova u konkurenciji te jedan naslov koji ne konkurira za nagrade. Od tih 11 naslova osam je premijernih, pet ih je nastalo u neovisnim produkcijama, četiri su debitantska, a među redateljima su tri žene - no, samo jedna od njih kao jedini redatelj na projektu.

Pulski festival traje do 22. srpnja. O službenim nagradama - koje će biti proglašene naredne subote - odlučivat će peteročlani žiri u kojem će biti lanjski pobjednik festivala redatelj Igor Bezinović, glumac Goran Grgić, filmski teoretičar Marijan Krivak, montažerka Sandra Botica Brešan te producent Ivan Maloča.

FILMOVI IZ HRVATSKOG DUGOMETRAŽNOG PROGRAMA:

ALEKSI

(Barbara Vekarić)

Dubrovkinja Barbara Vekarić istaknula se kratkim filmovima poput “Prve dame Dubrave” i “Nitko nije savršen” pa već neko vrijeme spada u krug redatelj(ic)a čiji se dugometražni prvijenac željno očekuje. Taj prvijenac je sad tu, a Vekarićkin film “Aleksi” direkcija je Pule odabrala za film otvaranja, procjenjujući da ima populistički potencijal. “Aleksi” je priča o mladoj Pelješanki koja se pokušava izboriti za umjetničku karijeru u Berlinu, dok je roditelji nagovaraju da naslijedi njihovu vinariju. U filmu glumi i par beogradskih glumačkih doajena, Neda Arnerić i Aljoša Vučković.

DO KRAJA SMRTI

(Anđelko Jurkas)

Hiperproduktivni zagrebački nezavisni režiser Anđelko Jurkas prošle je godine postao prvi režiser u povijesti Pule koji je u istoj godini u konkurenciji imao dva filma. Ove godine se vraća s novim filmom - “Do kraja smrti” - za kojeg je pulski selektor Zlatko Vidačković u jednom intervjuu ustvrdio da je dosad najbolji Jurkasov rad. “Do kraja smrti” je ljubavna drama mozaičke strukture, a u filmu glume Judita Franković, Leon Lučev, Lana Gojak i mnogo drugih.

DOM

(Dario Pleić)

“Dom” je drugi niskobudžetski žanrovski film Darija Pleića (1967.), televizijskog veterana koji je, među ostalim, režirao “Lozu” i “Mamuticu”. Prethodni Pleićev neovisni triler - “Nije sve u lovi” - prošao je u kinima neopaženo, premda nije bio nezanimljiv. “Dom” je žanrovski film s vrućom socijalnom temom (deložacije), a u filmu glume Judita Franković i Mislav Čavajda.

DUBOKI REZOVI

(Dubravka Turić, Filip Peruzović, Filip Mojzeš)

Riječ je o producentskom omnibusu koji se sastoji od tri kratka filma troje debitanata, a provodna tema koja vezuje filmove je fizičko i psihičko nasilje djece nad djecom. Od triju segmenata filma struci je najpoznatiji prvi, Dubravke Turić. Riječ je o kratkom filmu “Trešnje” prema pripovijetki Olje Savičević koji je prošle godine igrao u programu Cannesa. Redatelji ostala dva segmenta - Peruzović i Mojzeš - debitanti su s nekim zapaženim kratkim filmovima.

LADA KAMENSKI

(Sara Hribar, Marko Šantić)

Mladi režiser priprema debitantski film, socijalnu dramu o propasti lokalne tekstilne tvornice. Na audiciju poziva tri glumice koje jedna drugoj konkuriraju za ulogu. Iz te tenzije razvija se drama filma “Lada Kamenski” koji potpisuju Sara Hribar i Marko Šantić. Početkom desetljeća Sara Hribar važila je za jednu od istaknutijih autorica novog vala, no karijeru joj je usporilo što joj je otac bio na čelu HAVC-a. Šantić je, pak, ljubljanski student s nizom nagrađenih kratkih filmova kojem je ovo dugometražni debi.

MALI

(Antonio Nuić)

Godine 2004. u Puli je premijerno prikazan omnibus o nogometnim navijačima “Seks, piće, krvoproliće”, a najzapaženiji dio tog omnibusa bio je “Vratite im Dinamo” režisera Antonija Nuića. Tadašnji debitant Nuić u međuvremenu je u Puli i pobijedio (sa “Sve džaba”, 2006.). Sad se nakon 14 godina vraća likovima iz “Vratite im Dinamo”, navijačima koji su u međuvremenu ogrezli u kriminal. Glavni lik “Malog” je otac maloljetnika, povratnik iz zatvora, a uz glavnoga glumca Franju Dijaka u filmu igra i njegov sin Vito.

ZA ONA DOBRA STARA VREMENA

(Eduard Galić)

Eduard Galić (Trogir 1936.) veteran je hrvatske audiovizualne kulture, iskusni TV režiser kojem je jedini crnovalovski film (“Crne ptice”, 1967.) posljednjih godina doživio ozbiljnu revalorizaciju. Galić je - međutim - posljednju igranu dramu režirao 2002., a kino film 1985. - stoga je njegov comeback nemalo iznenađenje. “Za ona dobra stara vremena” film je o mladima u Hrvatskoj koji se spremaju emigrirati, a scenarij potpisuje redateljev sin Dominik. Glavne uloge glume Karlo Mrkša i Marko Petrić.

COMIC SANS

(Nevio Marasović)

“Comic sans” Nevija Marasovića jedan je od tri filma iz pulskog programa koji je već prošao kinodistribuciju. Komedija o teškom i mušičavom dizajneru koji je prinuđen s ocem slikarom provesti vikend na Visu zbog obiteljskog pogreba igrala je u kinima u ožujku. Film je bio jako hvaljen, kritika ga je opisivala kao najpametniju i najbolje napisanu domaću komediju. Gledanost je, međutim, bila nešto ispod očekivanja - 13 tisuća. U filmu se osobito ističu glumci Janko Popović Volarić i Kićo Burić.

EGZORCIZAM

(Dalibor Matanić)

Matanićev “Egzorcizam” nusproizvod je istoimene kazališne predstave koju je Matanić radio u pulskom kazalištu, predstave čiji su sastavni dio bili i videodijelovi koji čine film. “Egzorcizam” se bavi istinitim, zlosretnim pokušajem istjerivanja vraga u Vodnjanu, a premda u osnovi horor, film je i pamflet protiv dominantnog modela religioznosti u Hrvatskoj. U filmu glume Nika Ivančić, Senka Bulić i Helena Minić, a u kinima nije ostavio dubljeg traga.

OSMI POVJERENIK

(Ivan Salaj)

Salejeva ekranizacija slavnog romana Renata Baretića “rađala” se 14 godina. Kad se film ove zime konačno pojavio u kinima, kritik a ga je popratila pohvalno, a sa 31 tisućom gledatelja Salajev je film jedini domaći film ove sezone koji se može nazvati hitom. Film u kojem glume Frano Mašković, Nadia Cvitanović i Borko Perić vjerojatno će biti jedan od ozbiljnih kandidata za pulske nagrade.

IZVAN KONKURENCIJE:

KAMELEON

(Dino Kos, Frano Barunčić)

Riječ je o nezavisnoj, “off” produkciji nastaloj u okviru Studentskog kulturnog centra Sveučilišta u Rijeci. Autorski par, kao i suradnici na filmu, riječki su studenti, a film - kako navode materijali - “prati grupu ljudi različitih životnih dobi i interesa. Svi oni žive u malom gradu gdje svatko zna sve o svakome zna, no kada druga osoba treba pomoć, okrećemo glavu u drugome smjeru”. U glavnim su ulogama Tena Torjanac i Katia Kuharić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 09:48