Filmski serijal Tron – koji čine Tron Stevena Lisbergera iz 1982., Tron: Nasljeđe Josepha Kosinskog iz 2010. te Tron: Ares Joachima Rønninga, u kinima od 9. listopada 2025. – školski je primjer alibi-serijala, serijala u koji je Hollywood uložio tek toliko truda da može reći: „Pogledajte, pokušali smo, ali nije išlo.“
Iako je Lisbergerov Tron ostvario naoko više nego solidan financijski uspjeh – prihod od 50 milijuna dolara na kino-blagajnama, 70 milijuna od prodaje srodnih proizvoda te 17 milijuna u videotekama – filmski studio Disney ga je uknjižio kao neuspjeh te čak i otpisao dio njegovog budžeta koji je iznosio 17 milijuna dolara.
Kritičari su pohvalili njegov izgled – bio je to jedan od prvih filmova koji je uvelike koristio računalno stvorene slike (CGI) – a spočitnuli su mu slab scenarij.
Međutim, zahvaljujući idejno zanimljivoj priči – računalni haker Kevin Flynn biva uvučen u digitalni svijet i prisiljen sudjelovati u gladijatorskim igrama – nesvakidašnjem izgledu te glazbi istaknute i utjecajne kompozitorice Wendy Carlos (Paklena naranča, Isijavanje), Tron je s vremenom postao obožavani kultni film.
"ŠALABAHTER IZ FILMA" O "TRONU: ARES" POGLEDAJTE U NASTAVKU TEKSTA:
Vidjevši da je njegov odbačeni film stekao predanu publiku, Disney je početkom 21. stoljeća krenuo razvijati nastavak. Scenariste je angažirao 2005., a pregovore s redateljem kratkih filmova i reklama Josephom Kosinskim otvorio je 2007. godine. On će kasnije priznati da mu ideja o režiranju nastavka Trona isprva nije bila privlačna, ali da mu je interes s vremenom porastao.
Proći će još tri godine prije nego što će Tron: Nasljeđe ugledati svjetlo dana. Kad je na koncu stigao u kina, film o potrazi za hakerom Kevinom Flynnom u digitalnom svijetu koju predvodi njegov sin Sam ostvario je solidan uspjeh – blizu 410 milijuna dolara prihoda nasuprot budžetu od 170 milijuna – ali su ga kritičari uglavnom dočekali na nož. Kao i u slučaju Trona, pohvalili su vizuale i glazbu – djelo poznatog elektronskog dua Daft Punk – a zamjerili su mu manjkavu priču.
Za razliku od Trona, koji je izašao kada Hollywood nije pokušavao baš svakog filma napraviti multimedijalni serijal, o nastavku Nasljeđa razmišljalo se i prije nego što je film izašao. Međutim, nakon otprilike četiri i pol godine razvoja, Disney je u svibnju 2015. objavio da trećeg nastavka neće biti.
Treći Tron sporadično se spominjao tijekom naredne dvije godine, a The Hollywood Reporter je u ožujku 2017. objavio da se na njemu definitivno radi, ali da neće biti direktan nastavak Nasljeđa, nego novi početak. Rečeno je tada da će jedan od producenata filma biti poznati i kontroverzni glumac Jared Leto te da će upravo on u njemu tumačiti novi lik imena Ares (grčki bog rata).
Nakon uobičajenih holivudskih kadrovskih preslagivanja, projekt je 2023. postao konkretniji. Režije se prihvatio norveški redatelj Joachim Rønning, a glumački su ansambl popunili Evan Peters, Greta Lee, Jodie Turner-Smith, Gillian Anderson, Hasan Minhaj i Arturo Castro. Snimanje je trebalo početi u drugoj polovici 2023., ali je odgođeno zbog štrajka scenarista i glumaca. Umjesto toga, odrađeno je tijekom prve polovice 2024.
Interes za novim Tronom bitno je porastao u kolovozu 2024. godine kada je objavljeno da će glazbu filma napisati grupa Nine Inch Nails.
Tron: Ares stigao je u hrvatska kina 9. listopada, a kritičar Jutarnjeg lista Damjan Raknić u novoj epizodi serijala Šalabahter iz filma donosi dva razloga zbog kojih ga trebate pogledati i tri zbog kojih ga trebate preskočiti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....