Radikalno konzervativna politika poljskih vlasti potakla je borbenu i žučljivu reakciju tamošnjeg filma. Posljednjih godina, u Poljskoj je snimljeno nekoliko zapaženih filmova koji polemički raskrinkavaju klerikalizam.
Jedan od njih je i “Twarz” (Lice), film poljske redateljice Małgorzate Szumowske koji u hrvatska kina stiže s nagradom iz Berlina. “Lice” se zbiva u malom, konzervativnom poljskom gradiću pokraj kojeg ambiciozni biskup gradi golemi kip Isusa. Junak filma je Jacek - naočiti građevinski radnik, roker i motorist koji hoda s najljepšom curom u selu. Sve se - međutim - promijeni kad u građevinskoj nesreći ostane unakažena lica. Novi, izobličeni Jacek kao da je okužen, svi ga napuštaju, čak i majka koja vjeruje da je u njega ušao demon.
Poanta filma je neuvijeno očita. Što je negdje više klerikalne ideologije - kao da veli Szumowska - to je manje stvarne esencije kršćanstva - a to su ljubav i milosrđe. Mala sredina impregnirana je manifestacijskim, ideološkim kršćanstvom, ali zato istodobno bešćutna i bez ljubavi. Rekli bismo - ne samo u Poljskoj.
Szumowska - kojoj je ovo četvrti film - napravila je borbeni pamflet, film koji neuvijeno odašilje “poruku” i završava efektnom literarnom metaforom. Sve to, međutim, ne ostavlja papirnati i tendenciozni dojam, likovi su zaokruženi, a sredina dočarana sa živahnom uvjerljivošću.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....