Ima puno sličnosti između hrvatske serije "Novine", te japanske "Novinarka". Obje su serije politički trileri o vezama politike i biznisa. U obje, srce je radnje novinska redakcija. U obje je serije glavna junakinja novinarka bez osobnog života. Obje serije imaju sličan dizajn, muziku, čak i špicu.
Ipak - između "Novina" i "Novinarke" postoji jedna krupna razlika. Hrvatska serija sumorni je prikaz medija koji gube bitku. U japanskoj su novine romantizirane kao posljednji i viteški bastion demokracije. Naslovna junakinja serije je novinarka Matsuda (Yonekura). Kad vlada u bescjenje proda državno zemljište privatnoj školi za koju lobira premijer, novinari - pa i Matsuda - počnu istraživati skandal. Vlada se uplaši da će na vidjelo izaći kompromitirajući spisi. Stoga naloži regionalnom uredu za financije da krišom prepravi sve dokumente o transakciji, a stare uništi. Među ljudima koji moraju to napraviti je i časni činovnik Kazuya (Yoshioka). Kazuya ne može izdržati pritisak i ubije se. Udovica i novinarka počnu čeprkati zašto. Ako je prikaz medija u seriji romantiziran, politika se prikazuje ljigavom i beskrupuloznom do razmjera nevjerojatnih čak i za hrvatske pojmove.
Taj crno-bijeli kontrast dio je poetike serije. U "Journalist" sve je u oprekama, agitpropovski i melodramatski, ljudi se dijele na iskupljene i neiskupljene. Duh i stil serije pun je bombastičnog pulpa. U svemu tome međutim - ima naivne srčanosti koja zarobi pažnju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....