U Rovinju su započeli Dani komunikacija, vodeći nacionalni festival kreativnosti, a o svemu smo razgovarali s Davorom Bruketom, koji je jedan od osnivača. Počinjemo s Danima komunikacija: "Počeli smo kao mala lokalna priredba, stručna manifestacija. Korak po korak, stigli smo do toga da su nam predavači najzanimljiviji ljudi iz cijelog svijeta. Svake godine smo pomalo podizali ljestvicu. Ljudi iz HURE prate cijele godine što je najaktualnije, prate što je bilo najzanimljivije u struci, Cannesu, WebSummitu i drugdje pa u Rovinj zovu najprobraniju ekipu.
Manje sadržaja
Na velikim festivalima za koje karte koštaju i po nekoliko tisuća eura, često je previše sadržaja. Teško je probrati najbolje i zna se dogoditi da odabereš krivo predavanje jer se deseci predavanja održavaju istovremeno. Na DK toga nema. Sadržaja je manje, ali je strogo kuriran. Mi ne cjenimo kvantitetu. Ako vas zanimaju tržišne komunikacije ovo je najbolji festival u jugoistočnoj Europi i sigurno najpovoljniji u odnosu na kvalitetu sadržaja. Na njega ne dolaze samo marketinški stručnjaci nego i poduzetnici, manageri, i svi ostali koji razumiju koliko je komunikacija važan dio uspjeha bilo kojeg poduhvata. Festival je kao izvor znanja prepoznat u Hrvatskoj i svake godine je sve više posjetilaca iz drugih zemalja. Naprosto, za taj novac nigdje ne možete čuti takav line-up predavača.
Ljepota ovog događanja jest da je on proizašao iz zajedničkog truda cijele profesionalne zajednice koja je pokazala rijetko viđenu sposobnost dogovora, koordinacije i suradnje. To je "komunalni događaj" koji je krenuo kao lokani festival, ali je vrlo brzo dobio i potporu kolega iz regije bez kojih sigurno ne bi bio tako dobar.
Što mu je bilo najzanimljivije proteklih godina? "Prekretnica je bila kada je gostovao Martin Sorrell. On je doajen industrije, osnivač WPP-a, jedne od največih marketinških grupacija na svijetu. Ni iz čega je stvorio globanu kompaniju koja je godinama bila najbolja na svijetu. Lucidan i kreativan frajer. Svaki put kad ga vidim, nauči me nešto novo."
Društvene mreže
Kojeg bi gosta izdvojio ove godine? "Jako mi je zanimljiv Billy McFarland. Ako se sjećate, on je pokrenuo Fyre Festival. Inače učimo o uspjehu, a ovo je jedinstvena prilika da učimo o nečijem spektakularnom neuspjehu."
Billy McFarland (33), podsjetimo, stoji iza jedne od najvećih prevara u novijoj povijesti, a zbog financijskih zločina povezanih s Fyre Festivalom, koji se trebao održati na Bahamima, odnosno s tom prevarom ulagača za 27,4 milijuna dolara, bio je i u zatvoru. Vanity Fair ga opisuje na sljedeći način: "To je lice koje stoji iza prevara milenijalaca." Na Netflixu je prikazan i dokumentarac o njemu. Festival se trebao održati 2017., ali je nakon što su gosti stigli prekinut zbog problema sa sigurnošću, hranom, logistikom, nedostatkom osoblja, smještajem i odnosima s glazbenicima koji su trebali nastupiti.
Bruketa dalje govori: "Sve je komunicirano preko društvenih mreža i skupio je mnoštvo ljudi, a karte je prodavao za stotine eura. Uspio je isključivo preko tih mreža napraviti da cijeli svijet zna za taj festival. No kad su ljudi došli, nije im isporučio obećano. Padala je kiša, bila je loša organizacija, nije upravljao očekivanjima, napravio je skandal stoljeća i završio je u zatvoru. Razni ljudi propadnu u životu, no meni je zanimljivo da je taj čovjek kojeg su globalni mediji opisali kao nesposobnjakovića i prevaranta, nakon odslužene zatvorske kazne našao snage da se vrati na scenu i pokuša povratiti povjerenje ljudi i i krene ispočetka. Malo ljudi bi imalo mentalnu snagu za to, većina bi se zavukla u mišju rupu. Mi koji se suočavamo s manjim problemima mislimo da je kraj svijeta, a on ne. I zato može biti izvor inspiracije."
Složit ću se, kažem, često sinu govorim da je jedna od najvažnijih stvari koje ga želim naučiti da se digne kad padne. A svatko padne: "Billy je pao s 50. kata i digao se."
Nekidan sam vidjela da je na društvenim mrežama objavio da je reklama za Kiki, koju su radili, pregledana desetke milijuna puta. Što je presudilo? "Da, baš sam se nekidan zabavljao kad sam to vidio na YouTubeu. Netko je napravio i narodnjačku verziju. Mislim da je stvar u pjesmi, koju djeca vole slušati. Sve za sreću potomaka."
Marodi tjestenina
Koja mu je draža od novijih kampanja? "Za tjesteninu Marodi. Oni proizvode onu divnu tjesteninu sa slovima, a inače su iz Međimurja. Međimurska popevka 2018. godine uvrštena je na UNESCO-ov Reprezentativni popis nematerijalne kulturne baštine čovječanstva, a na istom će ostati zaštićena sve dokle god se koristi. Kako bi doprinijeli očuvanju popevke, kreirano je limitirano izdanje zbirke od pet knjiga Međimurskih popevki u kojoj svaka knjiga dolazi s posebnim pakiranjem Marodi abecedne tjestenine za juhu s točnim brojem slova od kojih je sačinjena pjesma. Dok vi kuhate, vaši klinci slaže pjesmu od tjestenine, pjevate zajedno. Potpuno analogna zabava koja povezuje generacije i čuva tradiciju.
To je reklama za 21. stoljeće. Ona uopće ne izgleda kao reklama nego kao nešto u čemu želite sudjelovati, o čemu želite pričati i pozvati druge da sudjeluju. Dobra je za i brend i za zajednicu. Marketinški novac može koristiti na način da pridonosi zajednici. Najbolji brandovi, uvijek imaju društvenu ulogu koja je puno značajnija od toga da samo generiraju prihod. Takvi brendovi su često uspješniji od onih koji to nemaju."
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....