Srušena je Bubara na Trešnjevci! Stoljetne cigle Zagrebačke tvornice svile, jedne od najstarijih zagrebačkih tvornica iz 19. stoljeća, koje su izdržale požare, dva zadnja potresa i desetljeća nebrige jučer su se pretvorile u hrpu građevinskog otpada.
"Ne parkiraj ulaz u gradilište", natpis je koji od jučer stoji kod njezina ulaza u Adžijinoj ulici.
Nakon što je Jutarnji list u četvrtak objavio inicijativu mladog arhitekta Brune Raškaja, čiji je rad o revitalizaciji Bubare bio tema njegova diplomskog rada na studiju arhitekture u Grazu, samo nekoliko dana kasnije ona je srušena do temelja.
Bila je to jedna od mnogih inicijativa da se očuva ova povijesna građevina, mnogi domaći uvaženi arhitekti, kao studenti arhitekture davali su prijedloge mogućih projekata i namjena. Međutim, zgrada Bubare nije bila zaštićeni spomenik kulture.
U krugovima osoba koje se bave nekretninama u Zagrebu već se neko vrijeme pričalo da će se uskoro rušiti, da joj nema spasa, da su statičari proglasili da je neobnovljiva. Međutim, jednom za svagda, sve je obnovljivo! Obnova, doduše, košta puno više od nove gradnje. Uglavnom za jedan i pol puta povisuje investiciju u odnosu na novogradnju.
Je li s vlasnicima zemljišta Grad Zagreb prije ili u novije doba mogao pronaći kompromis i dopustiti im neku win-win kombinaciju, primjerice višu izgrađenost na ostatku parcele u zamjenu za obnovu Bubare, uglavnom što god je možda bilo moguće, više nije - tempi passati.
Bubara je bila jedna od prvih zgrada podignutih na prostoru Trešnjevke davne 1892. godine. Projekt i radove izvela je poznata građevinska tvrtka Hönigsberg i Deutsch kojoj je to bio prvi korak u industrijsku gradnju te će tek iza toga sagraditi tvornicu "Penkala" u Branimirovoj.
Kompleks Bubare bile su glavna zgrada, potom zgrada za upravitelja nadzornika, sušara te dvokatno spremište. Od kraja 30-ih godina i za vrijeme NDH ovdje su se popravljale jedrilice, a od 50-ih je bio Taxi Remont.
Interesantno je da ostaci pomoćnih zgrada još nisu srušeni, prva je na redu bila stara tvornica. Ovdje je od 50-ih godina bio i Taxi Remont koji je u 90-ima propao, a 2000-ih godina bio je u vlasništvu trojca Petrač-Medvidović-Kordić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....