NAMJEŠTAJ LUISE PASCU

Počele su joj smetati vlastite slike, što nepotrebno zauzimaju prostor njezina malog stana na Šalati. A onda je došla na genijalnu ideju...

Luisa Pascu

 Darko Tomas/Cropix
Izložbom novog ciklusa mlade slikarice galerija Kolekcionart obilježava dvije godine postojanja

Vladala je prilična gužva prošle subote u zagrebačkoj Uraniji na otvorenju izložbe mlade slikarice Luise Pascu kojom je galerija Kolekcionart obilježila dvije godine postojanja. Luisa Pascu mlada je slikarica tek izašla sa zagrebačke Akademije, no već je privukla pažnju s nekoliko svojih slikarskih ciklusa, a posebno s prethodnim koji je izložila prošle godine u galeriji Šira. Na tim je slikama prikazala različite scene iz kupaonice, a kao podloga poslužili su joj neslikarski materijali poput keramičkih pločica i zavjesa.

U novoj seriji pak u fokusu joj je namještaj iz vlastitog stana, koji dijeli sa svojim partnerom, također slikarom Teom Kišem.

Komade namještaja, zapravo određene prizore s namještajem iz svog životnog prostora umjetnica prikazuje u stvarnim dimenzijama - policu s natrpanim knjigama, vrata, prozor, ogledalo. Vidimo i nju samu u odrazu ogledala ili prozora kako snima, ili s partnerom kako spava, tako da imamo osjećaj kao da smo upravo zakoračili u intimu dvoje umjetnika. Jedna od najupečatljivijih slika prikazuje dvije muške figure, zapravo se radi o istoj osobi u različitim vremenskim intervalima, iz ptičje perspektive kako sjedi na krevetu. Slikarica posebnu pažnju pridaje naborima bijelih plahti i crvenog prekrivača koje radi s velikom vještinom kao i u slučaju već spomenute slike na kojoj se prikazala dok spava s partnerom, isto tako iz ptičje perspektive. Priziva u tom načinu kako slika tkaninu pomalo slike starih majstora.

image
Darko Tomas/Cropix
image
Darko Tomas/Cropix
image
Darko Tomaš/Cropix
image
Darko Tomaš/Cropix

O tome kako je uopće došla na ideju slika s namještajem piše, među ostalim, kustos izložbe Bartol Fabijanić u predgovoru:

"U svojevrsnom ciničnom obratu, umjetnica počinje zamjerati vlastitim slikama što postoje, odnosno što nepotrebno zauzimaju prostor njihovog nevelikog stana na zagrebačkoj Šalati. Isprva ju takva situacija veseli i intrigira, pa se Luisa dohvaća fotografskog aparata kojim bilježi različite prostorije u stanu, dupkom ispunjene svakodnevnim objektima koji čine dio njihovog životnog ‘inventara‘, a među kojima prevladavaju njezine i Teove slike. Tako snimljene kadrove Luisa zatim vješto prenosi na platno, ne zadržavajući se pritom mnogo na samim slikama ili razlozima zbog kojih ih je stvorila, uviđajući tek da je gore spomenuta gomila ‘stvari‘ sada postala još veća. U tom trenutku dolazi do tzv. umjetničkog kairósa, trenutka u kojem se autorica pita zašto tema slika ne bi bile stvari u stanu, odnosno namještaj, sam po sebi - prikazan onako brutalno direktno, en face, bez nekakve iluzije prostora ili druge perspektive".

Kako nadalje navodi, ovaj moment predstavlja i autoričinu ironičnu opservaciju na svijet umjetnosti i slikarstva, u kojem slikari često prikazuju ljude ili predmete unutar realnog prostora koji oni nastanjuju, ili pak izdvajaju objekt iz njegove prirodne okoline ne bi li ga smjestili u neki nedefinirani prostor.

"Svojom serijom ‘Namještaj‘ autorica izbjegava ovu dualnu poziciju realističnog slikarstva, te rastežući objekte svojih slika od ruba do ruba slikanog polja dokida granicu između iluzije i zbilje".

Izložbom "Namještaj" Luise Pascu zagrebačka galerija Kolekcionart ujedno je otvorila svoju izlagačku sezonu 2025., u kojoj će u sklopu programa "Kolekcionart: Nove Perspektive" predstaviti četiri samostalne izložbe likovnih umjetnika mlađe i srednje generacije.

Izložba je otvorena do 19. ožujka, a radovi će se nakon izložbe moći vidjeti u Kolekcionartovoj matičnoj galeriji u Ul. kralja Zvonimira 7.

image

Otvorenje izložbe u Uraniji

Darko Tomas/Cropix
image
Darko Tomas/Cropix
image
Darko Tomas/Cropix
image
Darko Tomas/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. ožujak 2025 17:32