IZLOŽBA U GALERIJI HDD

ODRAZ STANJA U DRUŠTVU Oglasi na kantama za smeće i zubna higijena

Dizajnerski plakati danas su svedeni na marketinšku industriju, a kreativnosti nema. Cilj izložbe je rehabilitacija plakata

Prema istraživanju agencije GfK iz siječnja 2013. godine, Hrvati peru zube svaki peti dan, a četkicu mijenjaju jednom na godinu. Higijena kao odraz stanja u društvu? Vjerojatno. Tako zaključuju dizajneri studija Bunch koje je ovaj zabrinjavajući podatak o higijenskim navikama hrvatskih građana potaknuo na izradu odličnog plakata, jednog od 56 radova koji su u sklopu projekta portala Vizkultura izloženi u galeriji Hrvatskog dizajnerskog društva u Boškovićevoj 18.

Mlijeko kao luksuz

- Forma dizajnerskih plakata svedena je na marketinšku industriju, a kreativnosti nema. Osim rijetkih plakata za kazalište i nezavisnu scenu, ne postoji više sloboda komuniciranja. Cilj ove izložbe je rehabilitiranje plakata: željeli smo da budu intrigantni, ali i da se referiraju na društvenu, kulturnu i strukovnu problematiku - objašnjava voditelj projekta Ivan Dorotić.

Euforične reakcije na primanje Hrvatske u Europsku uniju, referendum o braku i zagovaranje zabrane ćirilice samo su neke od tema koje su aktualne u našem društvu, pa tako Timy Šarec govori o stvaranju građanina 2.0 reda. Osim na političke teme, dizajneri domišljato reagiraju i na one socijalne: u igri riječi sa sloganom Hrvatske turističke zajednice autori studija Sonda propituju koliko Hrvatska može biti Mediteran bez svog terana, a sve češća poskupljenja hrane rezultirala su time da je čak i mlijeko postalo luksuz. Ena Baćanović stoga mlijeko prikazuje u luksuznoj bočici Chanela.

Okrutne borbe pasa

Na okrutne borbe pasa kao nešto društveno sasvim prihvatljivo svojim radom upozorava Ivan Antunović, Ivorin Vrkaš napravio je duhoviti hommage plakatu Ivana Picelja za Nove Tendencije (Piceljeve sfere zamijenjene su sisama, simbolom medijske fascinacije), a autorice studija Oaza referiraju se na opsesivno svakodnevno provjeravanje društvenih mreža.

Jedan od radova koji možda i najbolje obrađuje temu rehabilitacije plakata je onaj naziva “Za plakat”, autora Zorana Đukića i Jana Pavlovića. Jesmo li toliko otupjeli na sve da nam je prihvatljivo i to kad nam kao oglasni prostor prodaju - kante za smeće?

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. rujan 2024 22:55