Naš ugledni fotograf Nino Željko Jelenski prijavio je javni skup 14. svibnja u 11 sati ispred Ministarstva kulture u Runanjinovoj 2 u Zagrebu, gdje će poderati svoje fotografije i radove. Tim činom želi pokazati svoje negodovanje jer je Ministarstvo kulture odbilo financirati njegovu monografiju Paga na kojoj je radio deset godina, uz objašnjenje da je na natječaju bilo boljih radova.
"Dobro da nisam dobio infarkt, završio sam na hitnoj nakon toga. Tko su ti relevantni koji odlučuju što je kvalitetno? Monografija je bitna za baštinu, kulturu i turizam. Ako ne ulažete u umjetnost, nema baštine. Nisam ni ja tu toliko bitan, ne radim to zbog sebe nego zbog kulture", navodi Jelenski, koji ima iza sebe šest monografija, četiri skupne i dvije koje je radio sam.
"Hoću pokazati da umjetnici u ovoj zemlji ne vrijede ništa. Očito imamo podobne i nepodobne umjetnike. Ja sam nepodoban pa sad nisam kvalitetan. Pravi umjetnici idu u javne kuhinje, preživljavaju, gladuju", govori.
Čudi se kako njegov rad nije značajan za hrvatsku baštinu i otok Pag te njenu kulturu i turizam. Fotomonografija se sastoji od 150 umjetničkih fotografija kamenih struktura, krajobraza i jednistvenih lunskih stabala starih maslina. Uz fotografije bi išao povijesni tekst o otoku Pagu uz recenziju urednice likovne kritičarke Marine Tenžere na četiri jezika: hrvatski, engleski, njemački i talijanski. Ovitak monografije bio bi bijele boje koja simbolizira sol po kojoj je otok Pag iznimno poznat kod nas i u svijetu.
Monografija, čija produkcija košta 85.000 kuna, trebala bi ići u tisak u lipnju, ali vjerojatno od toga neće biti ništa.
Zanimljivo je da mu je Ministarstvo kulture odobrilo 8000 kuna za izložbu u Kneževom dvoru ovog ljeta na kojoj bi monografija imala promociju. No, ako nema monografije, i izložba dolazi u pitanje.
Posljednja godina bila je posebno teška za umjetnike, kao i za Jelenskog, koji je uza sve nevolje još 2019. godine operiran nakon infarkta i ima šest stentova.
"Godine 2019. nisam radio zbog bolesti i sad nemam pravo ni za dobiti potporu za Covid. A zbog pandemije nema posla. Ako radimo, imamo novca, ako ne radimo, nemamo novaca. A posla nema. Ja preživljavam. Sedam dana nisam pio lijek jer nisam imao novca da ga kupim", iskren je.
Željko Jelenski stvara preko dvadeset osam godina i pripada naraštaju koji je rastao s duhom zagrebačkog Novog vala kojemu umjetnost nije bila samo posao nego i način života, a posebno je ugledan kad je u pitanju koncertna fotografija.
Vrhunski je stilist i do danas je održao 40 samostalnih izložbi, a prvu je realizirao 1988. godine u Ljubljani u galeriji "Feniks" gdje je izložio crno bijele fotografije venecijanskog karnevala u formatu 70 x 100 cm pod nazivom „Mask People – Ljudi maske“, koje je studiozno snimao tri godine i dao osobni osvrt na svjetski poznati karneval. Sudjelovao je i na 20 skupnih žiriranih izložbi.
Od samih početak bavljenja fotografijom Jelenski se specijalizirao za portretnu koncertnu fotografiju, a do danas u njegovom portfelju možemo naći mnoge svjetske glazbenike (Frank Zappa, David Bowie, Carlos Santana, Tina Turner, Lou Reed, The Rolling Stones, FLC, Metallica, Joe Coocker, Leonard Cohen, Sting, Grace Jones, U2,) čije fotografije nose osobni izričaj autora. Godine 2009. izdao je knjigu fotografija jazz glazbenika koji su u zadnjih dvadesetak godina nastupali u Zagrebu, pod nazivom „Jazz Me Up By Jelenski“.
Od srpnja 2017. godine pa do travnja 2018. radio je kao koncertni fotograf hrvatskog muzičkog web portala „SoundGuardian“ i snimio preko 300 koncerta koji su se održali u gradu Zagrebu (Dvorana Arena, Boogaloo Club, Tvornica Kulture, itd.). U travnju 2018. godine potpisao je eksluzivni ugovor sa najvećom fotografskom agencijom Getty Images, no bez koncerata angažmana nema.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....