Agata Lučić, jedna od najboljih ilustratorica mlađe generacije, pobjednica je prvog natječaja Jutarnjeg lista za dizajn platnene torbe koja će se dijeliti onima koji se na naš premium online sadržaj pretplate na godinu dana.
Nakon što smo otvorili natječaj za dizajn torbe, u suradnji s troje profesora pozvali smo mlade studente Likovne akademije, Tekstilno-tehnološkog fakulteta u Zagrebu te one koji su netom diplomirali. Malo je reći da smo konačnim rezultatima bili oduševljeni. Mladi su umjetnici profesionalno pristupili zadatku, motivi su bili mnogi, poigrali su se s logom te imenom Jutarnjeg lista, neki su dizajn torbe bazirali na sklonosti čitatelja pojedinim rubrikama, vijestima, kulturi ili sportu, a primjetni su bili i citati raznih stilova iz povijesti umjetnosti, od pop arta nadalje. Nije bilo jednostavno odabrati. Sve su to mladi autori koje, vjerujemo, čeka velika karijera.
Sljedeće se godine navršava četvrt stoljeća postojanja Jutarnjeg lista. Uz tiskana izdanja, sve uspješnije prelazimo i na online platforme, nudimo kvalitetan premium sadržaj za koji nam raste broj pretplatnika. Od samog njegova pokretanja do danas za Jutarnji list pišu mnogi od vodećih kolumnista. Imamo više platformi, pratimo sadržaj koji je zanimljiv ljudima mnogih interesa te širokom rasponu generacija. Oni koji čitaju naš premium sadržaj žele saznati više od puke vijesti, zanimaju ih analize, mišljenja, istraživačko novinarstvo.
Kada smo raspisali natječaj za dizajn torbe, nismo davali tematske odrednice, no uvjet je bio da budu vedre boje i poruke optimizma. Mnogo se toga dogodilo, naročito u posljednje dvije i pol godine, potrebno nam je poprilično pozitivnih nota koje bi nas dalje u životu nosile. Uzor su nam bili možda i najprepoznatljivija torba u medijskom svijetu, ona za The New Yorker, ali i one platnene torbe kakve znaju dijeliti pojedini nacionalni paviljoni na Venecijanskom bijenalu.
Selektori su Paulina Jazvić, koja predaje ilustraciju na Tekstilno-tehnološkom fakultetu, Svjetlan Junaković, profesor ilustracije na Akademiji likovnih umjetnosti te Jelena Bando, koja je pokrenula međunarodni festival ilustracije 36 Mountains. Svi su poznati likovnoj publici, imaju respektabilne karijere te mnoga priznanja, i domaća, i strana. Uz njih troje, o najboljem su radu odlučivali i zamjenik glavnog urednika Jutarnjeg lista Nino Đula te potpisnica ovih redaka.
Nino Đula govori: "Jutarnji list podržava mlade umjetnike i često smo se u našim projektima s njima povezivali. Ovu smo torbu prema Agatinom dopadljivom dizajnu izradili u ograničenoj količini, a u drugom dijelu godine ponovit ćemo natječaj i odabrati vizual i za zimsku platnenu vrećicu. Ideja je da našim najvjernijim pretplatnicima na online premium sadržaj uz najkvalitetnije štivo darujemo i jedan predmet koji će svakodnevno koristiti, tako da im Jutarnji bude pri ruci, ili na ramenu, i u onim rijetkim trenucima kad nisu online".
Pobjednica Agata Lučić svoj rad objašnjava na sljedeći način: "Ilustracija prikazuje različite skupine ljudi koji zajedničkim snagama tvore oblik čvrste kuće. Samo u zajedništvu, držeći se za ruke, oni mogu stvoriti taj oblik. Sunce na vrhu nagoviješta neka ljepša i pozitivnija vremena koja su, nadam se, blizu. Ovim radom želim ukazati na važnost spajanja suprotnosti i pozitivne međuljudske odnose. Formom kuće koju likovi na radu tvore simbolički ukazujem i na važnost ponovne izgradnje nakon potresa koji su se dogodili u Hrvatskoj".
Mlada je umjetnica čiji je rad nagrađen diplomirala prije dvije godine u klasi Svjetlana Junakovića, njezini su mediji crtež, ilustracija, grafika i keramika. Njezin se mural "Muzej za svakoga" može pogledati na zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti, a oblikovala je još njih nekoliko. Poticaj za vizualno izražavanje, nadodaje, pronalazi u vlastitom okruženju. Za sobom već ima konkretnu biografiju. U izdanju Malih zvona ilustrirala je knjigu autorice Dorte Jagić "Tri putnika u zemlju Nut".
Nju je na suradnju pozvala Jelena Bando, koja je zvala još dvoje umjetnika, Anu Pintarić i Paola Patricka Hrgu. Paolo Patrick Hrga se osim na Akademiji likovnih umjetnosti školovao i glazbeno, na Učilištu "Elly Bašić". Možda ste već imali priliku vidjeti njegove radove, izlagao je na nekoliko skupnih izložbi te je sudjelovao u izradi scenografije za KNAP i logotipa za KSET. Ana Pintarić, iz Međimurja, pak, za sebe će reći da se najbolje izražava u figuraciji.
Jednako su zanimljivi bili i studenti Pauline Jazvić s Tekstilno-tehnološkog fakulteta. Monica Šestan, dvadeset osam joj je godina, za sebe će reći sljedeće: "Modni je dizajn umjetnost koja je najintimnija. Na samoj je koži i u suživotu s našim tijelom izražava nas kao pojedince". Filip Aračić crtanjem se bavi od djetinjstva, a interes za modu javio se kod njega u tinejdžerskim godinama. Kako govori: "U modnoj ilustraciji volim eksperimentirati s različitim tehnikama te osobitu pažnju posvećujem detaljima. Osim ilustracije volim arhivirati i sakupljati vintage modne časopise koji su mi inspiracija".
Valentina Pliško kaže: "Kroz ilustraciju, slaganjem boja i kompozicije, ostvarujem svoje ideje koje su najčešće inspirirane prirodom, osjećajima i svime što nas okružuje. Pokušavam svijet oko sebe uklopiti u kreacije". Paula Kunc, koja je na diplomskom studiju, smjer kostimografija, svoj odabir obrazlaže: "Oduvijek me zanimala ilustracija, crtam od malih nogu, a za vrijeme srednje škole interes za ovom vrstom umjetnosti dodatno se produbio. Kroz određene kolegije vezane uz modnu ilustraciju na fakultetu dobila sam dodatni poticaj da se nastavim baviti ovim medijem. Nekoliko mojih radova objavljeno je i u knjizi ‘Modna ilustracija‘. Moja želja je da se nakon fakulteta osim kostimografijom, profesionalno bavim i ilustracijom". Nikolina Vidović, pak, rodom je iz Umaga, i ona je na diplomskom studiju kostimografije, a zadnji je semestar diplomskog studija završila na Strzemiński Academy of Art u Łódźu u Poljskoj te je za vrijeme diplomskog studija nagrađena s dvije Rektorove nagrade.
Svjetlan Junaković na sudjelovanje je pozvao petoro studenata. Rad Anamarije Kvas, studentice iz Rijeke na zagrebačkoj ALU, bio je u najužoj konkurenciji. Za sebe će mlada umjetnica reći: "Kroz crtež, grafiku i instalaciju proučavam svjesnu i nesvjesnu povezanost čovjeka s prirodom. U mediju stripa crtam priče o queer likovima koji stvaraju svoj vlastiti prostor u suvremenom društvenom kontekstu, bavim se stereotipima i često smještam svoje radnje u brdovite krajolike". Kontinuirano crta stripove za OHOHO, koji je nagrađen na Supertoonu kao najbolji strip magazin 2021., ali i nominiran za najbolji alternativni strip magazin na Međunarodnom festivalu stripa Angoulême. Luka Kosanović svoj će rad objasniti na sljedeći način: "Ideja je bila prikazati bolje sutra kroz prirodu, a to sam ostvario kroz otvorene i ispružene ruke ženskoga lika kao simbola oslonca. Ženski lik asocira me na majku prirodu s valovitom kosom koja po mojem mišljenju prikazuje buđenje proljeća".
Ljubica Golubić za svoj će rad navesti: "Preispitujem vrijednosti društva koje konstantno proizvodi proizvode male ili lažne vrijednosti, a tek ponekad reciklira". Imala je već i svoju prvu samostalnu izložbu.
Među najmlađim sudionicima je Lana Zubović, koja je rođena 2001. godine u Zagrebu. Magdalena Biškup, studentica Svjetlana Junakovića, sudjelovala je na više grupnih izložbi, u izradi kostima i scenografija za predstave te je ilustrirala i dizajnirala plakate.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....