Galerist Daniel Blau bio je nemalo iznenađen kada mu je voditelj fondacije Andyja Warhola u New Yorku pokazao dosad nepoznate crteže Warholove, koji su bili zaključani u spremištu fondacije više od 20 godina.
Cover jazz albuma
- Bilo je to kao da je netko pred vas istovario kamion pun starih igračaka koje niste vidjeli od djetinjstva - slikovito je svoje oduševljenje opisao Blau za Guardian.
300 crteža datira u 1950. godinu i prvi put će biti pokazani javnosti sljedeći tjedan.
Iako Warhola uvijek dovodimo u kontekst s pop-artom - čija je prepoznatljiva ikona postao prikazom predmeta masovne potrošnje, poput Campbell juha, Coca-Cole i Brillo sapuna, te uvećanim portretima zvijezda kao što su Marilyn Monroe, Elvis Presley i Elizabeth Taylor - njegovi rani crteži, ističe Blau, predstavljaju drugu stranu umjetnika te Warhola prikazuju kao osjećajnog i vještog crtača čiji stil mnogo više podsjeća na onaj Egona Schielea, majstora figurativnog slikarstva s početka 20. stoljeća, nego na pop-art.
Warhola pritom inspiriraju različiti događaji: jedan od crteža prikazuje mladog ovisnika kako ubrizgava drogu, dok je crtež djevojke koja ljenčari kasnije postao cover albuma “Blue Lights” jazz gitarista Kennyja Burrella.
Otac rudar
Često precrtava i direktno s fotografija: na jednom je crtežu tako ovjekovječen posjet princa Philipa Americi sredinom 50-ih godina, a na drugome pak crta rudare (originalnu fotografiju potpisuje Lewis Hine), što je, prema Blauovim riječima, referenca na Warholovo podrijetlo, budući da je njegov otac bio rudar u Pittsburghu.
Svi crteži bit će objavljeni u knjizi koju uređuje Blau, a njih 150 prvi će put biti izloženo u Louisiana muzeju moderne umjetnosti u Danskoj, kasnije i u Nizozemskoj, a potom će biti dostupni i za prodaju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....