AUTOBIOGRAFIJA

Braco Dimitrijević ima potrebu istaknuti da je bio na privatnoj zabavi Emila Tedeschija, te da je poznatiji u svijetu od Krleže

U ateljeu, 1958

 Arhiva Brace Dimitrijevića/
Autobiografiju ‘Louvre je moj atelje, ulica moj muzej‘ (Fraktura) autor piše rudimentarnim, jednostavnim rečenicama iz kojih odzvanja gotovo dječja naivnost i oduševljenost

Autobiografija čuvenog konceptualnog umjetnika Slobodana Brace Dimitrijevića, pod nazivom "Louvre je moj atelje, ulica moj muzej", nedavno objavljena u izdanju Frakture, sjajno je, na mjestima humoristično štivo. Možda humor nije intencija autora, ali zar nas konceptualna umjetnost, u kojoj je Dimitrijević postigao najveće svjetske uspjehe, ne uči kako je intencija sporedna u odnosu na recepciju? Čitanje je prostor u kojemu su ideje neposlušne svojem piscu. Recipijent je tu suautor, baš kao i u Dimitrijevićevu poznatom radu "Slika Krešimira Klike" iz 1969., kada je postavio tetrapak mlijeka na cestu i pričekao da ga prvi nadolazeći automobil pregazi stvarajući apstraktnu mrlju na asfaltu. Potom je zamolio vozača (Krešimira Kliku iz...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 03:16