Hrvatska tvrtka Đuro Đaković od sljedećeg je mjeseca spremna proizvoditi i prodavati najsuvremeniju vojnu tehnologiju kakva još ne postoji u svijetu: oružanu stanicu koja stoji dva milijuna eura!
Norveška tvrtka Konsberg, jedna od najvećih na svijetu, samo lani je imala prihod od dvije milijarde eura. U konkurenciji s mnogim poduzećima odabrali su upravo hrvatsku tvrtku za partnera! Ugovor koji su sklopili jedan je od najvažnijih poslova dosad u Hrvatskoj!
Inženjeri Đure Đakovića dobit će od Konsberga tajne nacrte i know how za proizvodnju najmodernije daljinski upravljane oružane stanice Protector Medium Caliber RWS kalibra 30 milimetara.
Konstruktori Zdenka Bardak, Ivan Hradovi i Goran Matanić, elektroničar Marijan Bašić, testni vozači Dražen Zuparić i Marko Orešković, poslovođa Damir Rajković i voditelj projekta Berislav Pečić u najjužem su timu za proizvodnju oružane stanice.
Pregovori s norveškim divom trajali su više od 400 dana: temeljito su proučili sve u Đuri Đakoviću i upravo zbog kompetentnosti inženjera i radnika dali ovaj posao hrvatskoj tvrtki.
Prvi u svijetu
Na vojnom poligonu Gašinci sljedećeg mjeseca održat će se gađanje bojevom municijom iz daljinski upravljane stanice.
Bit će to prvo gađanje bojevom municijom iz ove vrste oružane stanice ikad u svijetu!
Član Uprave Đure Đakovića Tomislav Mazal jedan je od ključnih ljudi koji su obavili pregovore s Kongsbergom i osigurali hrvatskoj tvrtki ugovor na kojem bi mogli zaraditi stotine milijuna eura.
Kompletni proizvod
- Riječ je o potpuno novom proizvodu koji će Đuri Đakoviću omogućiti veliki tehnološki iskorak u proizvodnji i otvara nam velike mogućnosti u razvoju. To će nam omogućiti da uz najmodernije oklopno vozilo proizvodimo i tržištu ponudimo kompletni proizvod s naoružanjem, što je izuzetno važno za našu kompaniju - rekao nam je Mazal.
Tvrtka koja je do prije nekoliko godina bila pred kolapsom danas se može pohvaliti proizvodnjom najmodernijeg oklopnog borbenog vozila Patria i proizvodnjom najmodernije vatrene stanice kalibra 30 milimetara.
A sve je počelo suradanjom finske Patrije i Đure Đakovića te narudžbom 126 oklopnih vozila od Ministarstva obrane. Zahvaljujući iskustvu u radu na tenku M84 u bivšoj Jugoslaviji, u Slavonskom Brodu relativno su brzo usvojili proceduru proizvodnje i prijenosa tehnologije za izradu oklopnog vozila.
Po želji kupca
Prema sporazumu s Kongsbergom, Đuro Đaković će i proizvoditi stanicu i integrirati je na vozilo. U konačnici će potencijalnom kupcu Đuro Đaković isporučiti kompletno vozilo sa svim borbenim sustavima i sustavima veze.
Po želji kupca moći će isporučivati i vozilo na kojem je instalirana i vatrena stanica 12,7 milimetara i top 30 milimetara, a ako je potrebno, i protuoklopne rakete Javelin.
Revolucionarna stanica
Na oklopnim vozilima u svijetu danas su uglavnom instalirane dvočlane kupole naoružane topom 30 mm, a vojnici koji se koriste su izloženi.
Revolucionarna stvar kod daljnski upravljane stanice je da se posada vozila nalazi u vozilu i nije izložena neprijateljskoj vatri.
Sporazumom dviju tvrtki osnovano je i posebno tijelo s po dva člana iz svake tvrtke. Ono će zajednički odlučivati na koje će tržište ići Đuro Đaković sa stanicom i vozilom, a na koje Konsberg. Iako tržište nije podijeljeno, u Đuri Đakoviću ocjenjuju da bi njihova tržišta trebala biti arapske zemlje, prije svega zemlje Zaljeva. Tu su tržišta regije, srednje i jugoistočne Azije te eventualno Latinske Amerike.
No, prvi potencijalni kupac na kojeg u Đuri Đakoviću računaju je hrvatsko Ministarstvo obrane. Upravo zbog toga će se na Gašincima održati prvo gađanje bojevom municijom. MORH bi ugovorio nabavu osam stanica s topom od 30 mm.
Prema sporazumu dviju tvrtki, cjelokupna vrijednost ugovora koju Đuro Đaković ugovori s kupcem pripada hrvatskoj tvrtki.
Dakle, ne plaća se franšiza norveškoj kompaniji. Đuro Đaković će Norvežanima platiti vrijednost isporučenih dijelova.
Korist za državu
Direktnu korist od sporazuma s norveškim Kongsbergom imat će i država. Hrvatska država je najveći pojedinačni suvlasnik tvrtke u Slavonskom Brodu sa 46 posto.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....