PRIVATIZACIJA

U Vladi ‘suzdržano’ zadovoljni interesom za brodogradilišta

Najveće iznenađenje drugog kruga privatizacije je samoborska tvrtka Div koja želi Brodosplit
 Joško Ponos/CROPIX

RIJEKA - Četiri kupca, tri brodogradilišta i milijuni eura obećanih ulaganja. U Brodosplitu će se i dalje graditi brodovi, ali s bitno manjim brojem i drukčijom strukturom radnika. U razdoblju od tri do pet godina škver bi poslovao u plusu, a glavna tržišna orijentacija bit će mu brodovi veće tržišne vrijednosti.

Vlastita flota Diva

Tako najavljuju iz Tvornice vijaka DIV, koja je najveće iznenađenje upravo zatvorenog natječaja. Ambiciozni Samoborci odlučili su konkurirati za kupnju dubiozama najopterećenijeg brodogradilišta, a zvuče prilično samouvjereno kada kažu da znaju s kojim namjerama i ciljem - da grade brodove ili za poznatog kupca ili vlastitu flotu. Vlasnik tvrtke Tomislav Debeljak kaže kako im je glavni uvjet da država preuzme sve novčane obveze i sudske sporove Brodosplita, a oni su spremni kroz 10 godina investirati 50 milijuna kuna.

Hoteli na mjestu škvera

Za partnere žele dobiti i kooperante, ali i investicijske fondove. Drugo brodogradilište, Brodotrogir, privuklo je dva kupca. Slobodan Ljubičić i njegova tvrtka More Trogir, ako pobjede, kroz dvije godine gase brodogradnju, ruše navoze i na atraktivnom lokalitetu razvijaju nautičke sadržaje - sofisticirane marine i servisne centre za luksuzne jahte. Na ostalim terenima škvera gradit će hotele, stanove, vile, a sve to su dokumentirali atraktivnim projektom izrađenim u Londonu. Spremni su zbrinuti svih 1100 škverana, a tvrde da će otvoriti 2000 novih radnih mjesta.





Marina ili pristanište

I Ljubičićev konkurent Danko Končar bitno bi promijenio vizuru škvera. Na sjevernoj strani želi sagraditi marinu, s južne pristanište za kruzere. No sve to i dalje bi bilo u suživotu s navozima koje ne žele srušiti. Iz Trogira žele isporučivati složenije ribarske brodove o kojem se za rusko tržište već pregovora. Za temeljito restrukturiranje Brodotrogira, kaže Končar, trebalo bi oko 100 milijuna eura, a iza njega stoji kapital grupacije Kermas u vlasništvu oca Danka Končara.





Austrijanci žele graditi brodove

Četvrti konkurent za navoze, tvrtka Crown Investment, koja je prema tvrdnjama hrvatskog predstavnika Veljka Božića dio grupacije austrijskog metalurškog konzorcija A-tec, spremna je u 3. maj uložiti ukupno 80 milijuna eura, i to pola odmah, a ostatak kroz tri godine od preuzimanja najvećeg kvarnerskog brodogradili-šta. I oni tvrde da ih 3. maj zanima isključivo zbog gradnje brodova, među ostalim i za prijevoz opreme i materijala za nova energetska postrojenja koja već grade u Zapadnoj Europi, a i Hrvatsku vide kao potencijalno tržište.





Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 12:51