Sutra, 6. veljače, obilježava se međunarodni Dan sigurnijeg interneta, u organizaciji Centra za sigurniji internet i Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM). Tim će povodom u Osnovnoj školi “Retkovec” u Zagrebu, Hrvatski Telekom, Tele2 i Vipnet potpisati Povelju o sigurnosti djece na internetu, kojom ovi telekomunikacijski operateri, HAKOM, Centar za sigurniji internet te Centar za nestalu i zlostavljanu djecu žele podići razinu svijesti o (ne)sigurnosti na internetu te pokazati spremnost na sudjelovanje u stvaranju boljeg i sigurnijeg okruženja za djecu i mlade na internetu.
Također, u sklopu svoje inicijative za povećanje sigurnosti djece na internetu ”Šeraj pozitivu, blokiraj negativu”, HT pokreće nacionalnu akciju edukacije korisnika o načinima zaštite na digitalnim platformama. Zaposlenici HT-a će u T-centrima dijeliti HAKOM-ovu brošuru “Kako zaštiti dijete u svijetu interneta, mrežnih tehnologija i mobilnih telefona”.
Izdavanje HAKOM-ove brošure temelji se na rezultatima prvog nacionalnog komparativnog istraživanja o sigurnosti djece na internetu provedenog krajem 2017. godine u sklopu međunarodnog projekta EU Kids Online.
„Većini onih koji se koriste internetom nedostaje dovoljno znanja o sigurnosti na internetu, a u HAKOM-u imamo dojam da djeca često znaju i više od svojih roditelja pa je cilj ove brošure ne samo pružiti informacije djeci nego i njihovim roditeljima, i još važnije - potaknuti roditelje i djecu da međusobno razgovaraju o ovoj važnoj temi,“ komentirao je Ivo Majerski, rukovoditelj Odjela informiranja i zaštite korisnika iz HAKOM-a.
Istraživanje je provedeno u suradnji akademske zajednice, nevladinog sektora i državnih institucija s ciljem dobivanja stručne podloge za uvrštavanje teme sigurnosti djece i mladih na internetu u obrazovni kurikulum, dok HT rezultate istraživanja nastoji primijeniti u svojoj inicijativi „Šeraj pozitivu, blokiraj negativu“.
Nataša Rapaić, članica Uprave HT-a i glavna operativna direktorica za privatne korisnike, kaže kako ne postoji dovoljna razina svjesnosti o rizicima, što pokazuje podatak da trećina mladih putem interneta komunicira s osobama koje ne poznaje, a svaki četvrti tinejdžer u dobi od 15 do 17 godina susreo se s osobom koju je upoznao online. "Zato ćemo ove godine dodatno pojačati edukaciju svojih korisnika i nastaviti s uvođenjem proizvoda i usluga namijenjenih na povećanju zaštite na digitalnim platformama,“ rekla je Rapaić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....