MONETIZACIJA AUTOCESTA

Stiglo čak osam ponuda svjetskih financijskih kuća: Goldman Sachs, BNP Paribas ili J. P. Morgan savjetovat će Vladu

Osam ponuda stiglo je Ministarstvu prometa za uslugu savjetnika za monetizaciju javnog duga tvrtki Hrvatske autoceste i Autocesta Rijeka - Zagreb.

Prema tvrdnjama upućenih, riječ je o iznimno jakom interesu vrlo uglednih svjetskih financijskih kuća za pronalazak koncesionara za hrvatske autoceste. Među njima su Goldman Sachs, BNP Paribas, Macquaire Capital, Wolf Theiss Rechtsanwälte itd.

Golem interes

Toliko zanimanje tumači se, između ostalog, činjenicom da u ovom trenutku nigdje u svijetu nema natječaja za ovakav vid posla. Financijska vrijednost ponuda kreće se od minimalnih 50,8 milijuna kuna do 86,2 milijuna kuna. Financijski dio ponude u okviru je očekivanja Ministarstva prometa. Naime, nakon raspisivanja natječaja u Ministarstvu su tvrdili kako očekuju da bi trošak konzultanta mogao biti do 80 milijuna kuna. Prema tekstu natječaja, izabranom konzultantu isplaćuje se fiksni dio u vrijednosti 4 milijuna kuna te varijabilni, koji ovisi o visini ponuđene koncesijske naknade i cjelokupnom obavljenom poslu. Nakon što su jučer otvorene ponude i nakon što protekne desetodnevni žalbeni rok, počinje teći rok od 45 dana u kojem povjerenstvo Ministarstva prometa kojem je na čelu Marija Hrebac treba ocijeniti sve ponude. Hrebac kaže da je glavni kriterij odabira ekonomski najpovoljnija ponuda. To znači da će se ocjenjivati cjelokupnost ponude te da cijena usluge nije glavni kriterij.

Odluka na ministru

Nakon što povjerenstvo ocijeni sve ponude, konačnu odluku o konzultantu uime Vlade donosi ministar prometa. Zadatak budućeg konzultanta je da nakon analize poslovanja HAC-a i ARZ-a utvrdi stanje na tržištu i Vladi da savjet treba li otvarati natječaj za koncesionara i po kojim uvjetima te da predloži potencijalne koncesionare.

Rok 30 godina

Vladin je plan da budući koncesionar naknadu isplati odjednom unaprijed za cijelo razdoblje od najmanje 30 godina. Ministar prometa tvrdi da bi bili zadovoljni koncesijskom naknadom između 2,7 i 3 milijarde eura. Ako ponude budu znatno manje, odustat će se od monetizacije. Naknadom bi se sanirao javni dug HAC-a i ARZ-a. Koncesionaru se ne bi isplaćivala naknada od 60 lipa iz litre benzina, a cijenu cestarine mogao bi podizati samo za razinu povećanja inflacije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 16:21