ITB BERLIN

SLIJEDI NAM JOŠ JEDNA SJAJNA TURISTIČKA SEZONA? Iako su gosti primijetili da je Hrvatska sve skuplja, srpanj i kolovoz su već rasprodani

Po mnogima možda i najljepša plaža na Jadranu, uvala Stiniva na otoku Visu
 Danijel Soldo / HANZA MEDIA

Hrvatska se doista ne mora bojati za ovo ljeto bez obzira na veliki povratak Turske i sjevernoafričkih zemalja u igru - interes je tako velik da organizatori putovanja gotovo više nemaju što prodavati na Jadranu u srpnju i kolovozu.

- Interes za Hrvatsku uistinu je golem, ali nedostaju kapaciteti. Ne možemo pokriti toliku potražnju za sobama u srpnju i kolovozu - tvrdi Martin Misir iz Essena, specijalist za Hrvatsku. Dodaje da su cijene već dosegnule vrlo visoku razinu te da nas njemački gosti vide kao skupu destinaciju.

Troškovno osjetljivi

- Nijemci su po pitanju troškova jako osjetljivi i primjećuju da cijene u Hrvatskoj rastu, posebno stari gosti, koji se svake godine vraćaju u isti hotel. Vide da je cijena svake godine deset posto viša, a da hotel nije obnovljen. Zato bi ubuduće trebalo jako paziti na odnos cijene i kvalitete. Zasad je to prihvatljivo, ali moglo bi se dogoditi da se u budućnosti okrenu drugim destinacijama - upozorava.

Velik interes potvrdili su i drugi veliki igrači u Njemačkoj, s kojima su protekla dva dana razgovarali ministar turizma Gari Cappelli i direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.

- Sastali smo se s Jet2Comom, TUI-jem i nekim avioprijevoznicima, a svi govore o porastu bukinga. Hrvatska je i dalje vrlo interesantna na globalnom turističkom tržištu. Neke bi aviokompanije u Hrvatskoj otvorile baze, no to ovisi i o uvjetima u zračnim lukama, a ne samo o turističkom sektoru. Letovi u Hrvatsku otvaraju se sredinom ožujka i traju do prosinca, a linija od Münchena do Rijeke bit će cjelogodišnja, kao i Dubrovnik - Frankfurt. Drago nam je što je Hrvatska ove godine povezana aviolinijama s najvećim njemačkim gradovima. Snažno zanimanje za Hrvatsku pokazuju i velike globalne medijske kuće kao što su New York Times i BBC - rekao je Staničić drugog dana najveće svjetske turističke burze, na kojoj se kao vrlo važan globalni problem tematizira prekomjerni turizam.

Prebukiranost

Ne bilježi samo Hrvatska dobre rezultate u turizmu nego i čitava Europa i ostatak svijeta, a time nastaje drugi problem - prevelike turističke gužve koje utječu na održivost destinacija i općenito zadovoljstvo gostiju. Samo za 2018. predviđa se daljnji rast turizma od pet posto, što znači 110 milijuna turista više nego 2017., kada ih je bilo 1,2 milijarde. Ugledni IPK World Travel Monitor među putnicima je u veljači proveo istraživanje o tome što misle o turističkim gužvama u najposjećenijim destinacijama svijeta. Oko 24 posto ispitanika osjetilo je gužve, ali samo 9 posto njih imalo je pritužbe na to, odnosno ustvrdilo da je gužva utjecala na kvalitetu njihova boravka. Gradovi koji su najopterećeniji prekobrojnošću turista u Europi su Venecija, Barcelona, Istanbul, Firenca i Amsterdam.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. rujan 2024 09:27