PETR FEDOROV

RUSKI MOĆNIK OSVAJA LIJEPU NAŠU 'Ulažem milijune, proizvodit ću dijamante u Hrvatskoj i napasti tržište EU'

U Izrael, Belgiju, SAD i Hong Kong izvezli smo dijamante u vrijednosti 120 milijuna dolara. Do kraja godine pokrećemo proizvodnju ovdje

Dok su se neki svjetski proizvođači nakita pozicionirali kao nedostižan luksuz, Rus Petr Fedorov odlučio je stvoriti novo tržište i dijamantni nakit pozicionirati za širi raspon kupaca. I uspio. U prva tri kvartala 2014.godine ostvarili su novi rast prodaje od 20 posto i prihode od 32 milijuna eura. Fedorov je tvrtku osnovao 1994. godine u Rusiji i to kao eksperimentalni laboratorij za obradu dijamanata. Vlastitu proizvodnju pokreću 2006. godine. Uz draguljarnice u Rusiji i Kazahstanu, nedavno su otvorili 49. prodajno mjesto u Zagrebu i neočekivano najavili da će upravo u Hrvatskoj pokrenuti proizvodnju za Europsku uniju u kojoj će u idućih tri do pet godina otvoriti između 30 i 40 draguljarnica.

Zašto ste odabrali preseliti dio proizvodnje baš u Hrvatsku?

- Hrvatsku promatramo kao novu članicu EU i zemlju s visokim potencijalom rasta. Strategija tvrtke je širenje lanca maloprodaje nakita na EU. Kako ne bismo ovisili o proizvodnji i distribuciji iz Ruske Federacije, razmatramo stvaranje proizvodnog i distribucijskog centra u Hrvatskoj. Na taj način bila bi optimizirana organizacija logistike glede sirovina, roba, poreza i carina. Prednost Hrvatske je zemljopisni položaj. Nalazi se na prometnim koridorima koji povezuju zapadnu i istočnu Europu, Aziju i Mediteran.

Dijamanti iz Jakutije

Što ćete konkretno proizvoditi u Hrvatskoj?

- Namjera nam je da kroz distribucijski i proizvodni centar u Hrvatskoj ponudimo najbolje cijene nakita od zlata, platine i dijamanata, bez žrtvovanja kvalitete. Zlato i platina nabavljat će se, koliko je to moguće, u Hrvatskoj putem licenciranih tvrtki, a dijamanti će se uvoziti iz Jakutije, gdje se vade dijamanti koji spadaju među najbolje u svijetu.

Burzovna roba

U kojoj je fazi investicija?

- Plan je da proizvodnja u Europi bude pokrenuta krajem godine. To jest vrlo kratko vrijeme, ali je realno budući da ove godine u EU planiramo otvaranje sedam prodajnih salona. Već smo odradili inicijalne kontakte s hrvatskim agencijama i institucijama.

Investitori se stalno žale na uvjete u Hrvatskoj. Vi?

- Svjesni smo krize, no uočavamo prve naznake oporavka za koje vjerujemo da će se pretvoriti u gospodarski uzlet. Što se investicijskog okruženja tiče, u inicijalnim kontaktima s hrvatskim institucijama nismo susreli ništa drugo no profesionalnost i susretljivost. Nadamo se da će se to nastaviti kada dođe do konkretne realizacije.

Koliko planirate uložiti u Hrvatskoj u otvaranje centara i proizvodnju?

- Ukupno se radi o oko 42 milijuna eura. Taj iznos odnosi se prvenstveno na troškove sirovina, odnosno dijamanata, zlata i platine. Troškove logistike teško je u ovom trenutku precizno odrediti.

Koliko draguljarnica planirate otvoriti u Hrvatskoj?

- Barem tri, no to ovisi i o reakciji tržišta. Osim već otvorenog salona u Zagrebu, razmatramo Dubrovnik i Split.

Kako kupujete dijamante, na burzama?

- Kupnjom naših proizvoda kupci dobivaju jamstvo autentičnosti dijamanata. Više od 20 godina EPL Diamond je klijent Alrose koja je najveća svjetska grupacija rudnika dijamanata. Cijene dijamanata izražene su u američkim dolarima i podložne su globalnom cjenovnom sustavu. Riječ je o burzovnoj robi.

Što to znači da ste jedan od najvećih proizvođača i trgovaca dijamantima?

- U posljednjih nekoliko godina izvozimo obrađene dijamante u Izrael, Belgiju, SAD i Hong Kong. Ukupna vrijednost je više od 120 milijuna dolara. Ministarstvo industrije Ruske Federacije pet je puta našu tvrtku prepoznalo kao najboljeg izvoznika u zemlji.

Komplet naušnica i prstena prodali smo za 600.000 dolara!

Tko su najbolji kupci dijamantnog nakita u svijetu?

- Najveće tržište dijamanata je u Sjedinjenim Američkim Državama, Zapadnoj Europi i Japanu, ali se bilježi ogroman rast i u nekim drugim dijelovima svijeta, poglavito u Kini.

Koji je najskuplji komad nakita koji ste prodali?

- Najskuplji nakit koji je do danas prodala tvrtka EPL Diamond je komplet naušnica i prstena s dijamantima ukupne težine od 15 karata, uz cijenu od 600.000 američkih dolara. Ovaj komplet prodan je 2013. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 07:43