Na lokaciji gdje se obavljaju ronjenja ispred luksuznog hotela Dubrovnik Palace upravo je postavljena prva dubrovačka podvodna vinarija. Tako će gosti ronioci, uz posebnosti hridi i zanimljiva podmorja, moći razgledavati i uvjeriti se kako vino u amforama odležava u tišini podmorja.
Ronilački centar Blue Planet u Dubrovniku posluje pod PADI certifikatom. Najjužniji je ronilački PADI instruktorski resort s pet zvjezdica, a takvih je u Hrvatskoj samo nekoliko. U sklopu Blue Planet Centra, ispred hotela Dubrovnik Palace, nalaze se veliki bazen za testne zarone, vanjski restoran, cocktail bar i terasa. Blue Planet ima 10 kvalificiranih i licenciranih PADI instruktora. “Kako je Blue Planet pod PADI certifikatom, odnosno posluje kao njegova franšiza, u poslu su postavljeni visoki kriteriji. Pogotovo su kriteriji visoki kada nosite pet zvjezdica, kao što ih nosi naš Blue Planet”, ističe Anto Vuković, vlasnik toga ronilačkog centra.
Kako je Vuković s Pelješca kao i Ivo Šegović, suvlasnik tvrtke Edivo, koja se bavi proizvodnjom vina, tako je i došlo do ove suradnje.
“S tvrtkom Edivo lako smo se dogovorili, jer smo zajedno došli do zaključka kako Dubrovniku treba takva turistička atrakcija. Nekim gostima Dubrovnika daleko je putovati na Pelješac, gdje takva atrakcija već postoji, kako bi to vidjeli”, kaže Vuković i dodaje: “Bez obzira na to što Dubrovnik nije prepoznat kao neka posebna ronilačka destinacija, potražnja za ronilačkim turizmom sve je veća. Ronilački turizam kakav mi nudimo svakako može pridonijeti produžetku sezone. Mislim da bi nam veću podršku mogla dati turistička zajednica jer imamo vrhunsku opremu, tako da mi u takozvanim suhim odjelima možemo roniti i zimi, kada je led”, pojašnjava Vuković, koji smatra da je podvodna vinarija svakako velika atrakcija te kako će utjecati na produženje sezone.
Direktor i suvlasnik tvrtke Edivo vina iz Janjine na Pelješcu Ivo Šegović kaže da su zbog velikog interesa stranaca za vino u amfori, odnosno za brend Navis Mysterium, odlučili nešto slično kao i na Pelješcu napraviti u dubrovačkom akvatoriju. Napravili su manju podvodnu vinariju koju će će gosti Dubrovnika, uz pomoć instruktora ronjenja Blue Planeta, moći razgledavati.
“Mi smo u svijetu već poznati po tome što naše vino odležava u posebnim amforama u moru. Na Pelješcu imamo veće podvodne vinarije na dvije lokacije. Međutim, Dubrovnik je Dubrovnik, i u njemu je veliki interes turista za novim atrakcijama i doživljajima”, pojašnjava Ivo Šegović.
Šegović kaže da je to za njegovu tvrtku, koju je osnovao s Edijem Bajurinom, bila značajna investicija, ali ne sumnja da će od toga imati koristi. “Na dubrovačkoj podvodnoj lokaciji postavili smo dva kaveza u moru u kojima se nalaze amfore. U tim amforama su boce napunjene dingačem. Potopili smo i jedan leut u kojem se nalaze boce te još neki zanimljivi eksponati. Podvodni lokalitet smješten je uz jednu hrid i vrlo je zanimljiv roniocima i bez naše vinarije. Na otprilike pola te hridi nalazi se potopljen leut napunjen bocama, a s njegovih bočnih strana su kavezi s amforama”, ističe Šegović.
Veliki interes
Amfore gosti ne mogu vaditi iz mora kako bi ih kupili jer ih je, kada se izvade, nužno čistiti, što zahtijeva određeno vrijeme.
“Amfore u kojima su začepljene boce s vinom moraju odležavati kako bi dobile sloj školjki i kako bi vino dovoljno odležalo da dobije idealna svojstva. Vino pod morem mora odležavati godinu i pol do dvije. Tako radimo i na našim lokalitetima u pelješkom akvatoriju. Naš proizvod koji na tržište plasiramo pod imenom Navis Mysterium, i koji je zaštićeni gastro suvenir, mogu kupiti u hotelu”, pojašnjava Šegović.
“Turisti se mogu uvjeriti da to vino odležava u mraku i u tišini, što je za crno vino vrlo važno. Ronilačkom centru ovo je također nova atrakcija. Iako naši partneri iz Blue Planeta imaju dosta posla, oni na ovaj način dobivaju novi sadržaj”, kaže Šegović.
Edivo je mala tvrtka, ali je postala poznata u određenim krugovima zbog atraktivnog proizvoda. “Moj partner Edi Bajurin i ja dosta smo se trudili kako bismo se pozicionirali, ali su nas naši ključni kupci sami pronašli. O nama se proširio dobar glas svagdje u svijetu, tako da vino izvozimo u SAD, gdje su nam najznačajniji kupci, a imamo kupca i u Hong Kongu. Naravno da kupce imamo i diljem Europe. Kupci su nam i turisti, tako da naše vino u amfori u 97 posto slučajeva završi u inozemstvu. Dosta vina u amforama proda nam poznati dubrovački restoran Nautica. Postoji i jedna zanimljivost koju su nam otkrili iz tog restorana. Naime, jedna Japanka je sama, bez pratnje, došla u restoran, isključivo kako bi sama popila jednu butelju Navis Mysteriuma”, otkriva Šegović.
Prošle godine je Edivo nastupio samostalno na sajmu Vinexpo Bordeaux, kako bi vinski svijet upoznali sa svojim proizvodima te kako bi s druge strane vidjeli kako funkcioniraju i nastupaju najpoznatije vinske zemlje. Izazvali su velik interes trgovaca vinom, kao i ljubitelja vina.
Šegović kaže da proizvedu oko 30.000 litara vina, od kojih u amforama pod morem odležava oko pet tisuća. Međutim, Navis Mysterium važan im je i zato što je povukao prodaju i ostalih vina koje imaju u ponudi. U klasičnoj ambalaži imaju u ponudi plavac mali, dingač, rukatac i pošip. Navis Mysterium stoji oko 300 eura. Gost koji popije vino u amfori u nekom restoranu sa sobom kao suvenir odnosi amforu s kutijom.
100% hrvatski proizvod
Vrijednost vina Navis Mysterium, dobivenog od grožđa s položaja Dingač, u tome je što odležava u moru na dubini od 20 metara, u tami, tišini i na idealnoj temperaturi od oko 15 stupnjeva.
“Ovo u Dubrovniku možemo nazvati prvom dubrovačkom podvodnom vinarijom, a na Pelješcu od 2011. godine imamo dvije puno veće podvodne vinarije. Svaki dan imamo ponuda za partnerstva i za suradnju, a prodaja nam raste. Očito smo moj partner Edi Bajurin i ja napravili dobar posao. Strancima je priča o podvodnoj vinariji vrlo zanimljiva, i to je jamac da smo na dobrom putu. Naši kupci platežno su sposobniji gosti. Zato nam i je američko tržište najozbiljnije tržište. Tamo ga izvozimo preko agencije koja nas je sama pronašla i ponudila posao. Na portalu američke poznate agencije Thrillist Travel filmić o našoj vinariji na Pelješcu dosad je imao gotovo 14 milijuna pregleda. Thrillist Travel objavio je video o našoj podvodnoj vinariji. O našoj vinariji bilo je mnogo priloga i reportaža na najpoznatijim svjetskim televizijama”, kaže Šegović.
Projekt stavljanja staklene boce vina u amfore i čuvanje u moru započeo se razvijati 2011. , ali je u početku zbog raznih problema proces zaštite i stavljanja na tržište potrajao. Naposljetku su boce u amforama ipak završile na dubini od 20 metara na dvije lokacije u pelješkim uvalama na koje je tvrtka Edivo dobila koncesiju. Partneri Bajurin i Šegović, koji su i sami ronioci, barem jedanput tjedno zarone na te lokacije.
Kompletan eno-suvenir sastoji se od hrvatskih komponenti. Vino iz amfora nakon vađena dobiva luksuznu ambalažu od drvene kutije, kovanog željeza, do svega onog što uz to ide. “Sve je unutra isključivo hrvatski proizvod. Amfore za nas radi poduzetnik iz Petrinje, staklo iz Huma na Sutli, grožđe je s Pelješca, stalak iz Zaboka, a drvenu kutiju za nas proizvodi poduzetnik iz Varaždina. Navis Mysterium je, znači, potpuno hrvatski proizvod i zaštićen je u svim dijelovima svijeta, tako da se ne može kopirati. Zaštićen je kao patent i zaštićen mu je industrijski dizajn. Imamo kineske, američke, australske certifikate o zaštiti”, pojašnjava Šegović.
Šegović otkriva da ima velike planove što se tiče vina u amforama, ali i da nešto slično namjerava napraviti s maslinovim uljem. Kaže kako ulažu i investiraju svake godine sve više, ali se ne usuđuju potražiti kapital u financijskim institucijama.
“Koliko zaradimo, toliko i ulažemo, bilo u opremu, bilo u podizanje novih vinograda. Radimo puno na kvaliteti, a otvorili smo i wine bar u blizini Janjine”, zaključuje naš sugovornik.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....