Posljednji juriš, tako bi se najbolje opisalo lansiranje novog BlackBerry telefona koji bi na tržište trebao izaći idući mjesec. Riječ je o novom BlackBerry Priv modelu koji se bitno razlikuje od dosadašnjih u nekoliko područja.
Tvrtka pred krahom
Naime, novi BlackBerry telefon radit će na android operativnom sustavu, što je i jedan od glavnih razloga zašto je tvrtka Research in Motion (RIM) koja proizvodi BlackBerry telefone već nekoliko puta bila pred krahom.
Prema financijskim rezultatima koje je tvrtke objavila početkom godine, prodano je samo 8,5 milijuna BlackBerry uređaja, što je porazno ako se uzme u obzir da je još prije četiri godine tvrtka prodavala 50 milijuna uređaja godišnje. U odnosnu na njih, Apple je u posljednja tri mjeseca 2014. godine prodao više od 74,4 milijuna uređaja, što je otprilike 34.000 uređaja u samo jednom satu. Posljednji model s kojim se BlackBerry pokušao vratiti na tržište zapravo je potpuno zaobišao touchscreen tehnologiju, a taj korak ih je još pogurao prema kraju.
U prosincu prošle godine lansirali su model nazvan The Classic, prodan toliko malo puta da tvrtka zapravo nikada nije objavila točan broj. Međutim, neslužbeno se navodi da ih je prodano tek 8000.
Propast BlackBerryja uvjetovana je činjenicom da dosad developeri nisu imali pristup do njihova zatvorenog operativnog sustava, zbog čega korisnici njihovih uređaja nisu imali pristup istom broju aplikacija u odnosu na konkurenciju.
Kasnili s nadogradnjom
Međutim razvoj aplikacija za BlackBerry uređaje radio se iz sjedišta tvrtke RIM u Kanadi, koja je svaku aplikaciju morala programski “prepisati” i primijeniti na njihov operativni sustav.
Zbog tog dugotrajnog postupka aplikacija nije bilo toliko, a većina nadogradnji za njih kasnila je nekoliko mjeseci. Što je doslovce odguralo korisnike prema najmodernijim telefonima koji su se nudili na tržištu.
Bio korak ispred svih
Pad u prodaji BlackBerry telefona od kad su se na mobilnom tržištu pojavili androidi i iPhone naznačili su početak kraja RIM-a koji se uspio zadržati na životu rebrendajući svoje proizvode uglavnom za poslovne korisnike.
Vlasnik tvrtke HG Spot Saša Lončar navodi kako je u Hrvatskoj BlackBerry pregazio iPhone koji je danas perjanica tehnologije.
- BlackBerry je jedno vrijeme bio korak ispred svih, no u maloprodaji kod nas nikada nije ni doživio vrhunac, koristili su ga pretežno veliki poslovni sustavi, primjerice bankarski. Može se reći da je mrtav već neko vrijeme, premda vidim da ga neki još uvijek koriste, vjerojatno zato što su korisnici vezali svoje poslovne sisteme za taj uređaj - tvrdi Saša Lončar, vlasnik HG Spota.
Nepovoljna cijena
Međutim direktor tvrtke John Chen navodi da će novi model BlackBerry Priv, koji ima naglasak na privatnost, osigurati isti nivo sigurnosti za poslovne korisnike jer su uveli slične, ako ne i iste sigurnosne opcije na novom modelu koje su do sada BlackBerryjevi najveći aduti. Upravo je zbog tog zatvorenog sustava bilo gotovo nemoguće prisluškivati, odnosno hakirati BlackBerry uređaj, što su cijenili poslovni korisnici, kao i mnogi državni službenici. Priv će se prodavati po cijeni od 700 dolara, što je nepovoljno u odnosu na cijene novih modela.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....