NOVA PRAVILA

POČINJU SEZONSKA SNIŽENJA! Prije nego što krenete u pohod na trgovine, pročitajte ove savjete

Ovo su nove odredbe Zakona o zaštiti potrošača koje stupaju na snagu 1. siječnja 2015.
Zagreb, 201208.City Center One.Bozicna kupnja u trgovackim centrima.Foto: Davor Pongracic / Cropix
 Davor Pongračić / Cropix

Sezonsko sniženje samo što nije počelo, a velik broj kupaca nestrpljivo iščekuje pad cijena željenih proizvoda. Iako kupovinom na sniženju za svoj novac dobivamo više, treba biti oprezan kako nas ne bi uhvatila "šoping groznica" i kako ne bismo kupili više no što si možemo priuštiti.

Prema novim odredbama Zakona o zaštiti potrošača koje stupaju na snagu 1. siječnja 2015., sezonsko sniženje mora početi između 27. prosinca i 10. siječnja, 1. i 15. travnja i 10. i 25. kolovoza te može trajati najviše 60 dana. U skladu s novom regulativom, u tom periodu trgovci imaju obvezu istaknuti redovnu cijenu i sniženu cijenu. Ako se sezonsko sniženje cijena iskazuje u postotnom rasponu, najveći se postotak na početku sezonskog sniženja mora se odnositi na najmanje jednu petinu svih proizvoda koji se prodaju na sezonskom sniženju.

Također, ako trgovac nije uspio prodati sve zalihe, može ih nastaviti prodavati po sniženoj cijeni, ali to ne može oglašavati kao sezonsko sniženje. Nova regulativa sezonskih sniženja nastoji pomoći potrošačima u donošenju informiranih odluka o kupovanju i spriječiti obmanjivanje potrošača od strane trgovaca.

U slučaju da se pri kupovini susretnete s problemom ili smatrate da su narušena vaša potrošačka prava, kontaktirajte centre za savjetovanje potrošača putem info linije za potrošače 072 414 414.

Dodatne informacije o pravima potrošača možete pronaći na službenoj stranici kampanje Europske komisije "Potrošači, upoznajte svoja prava" .

Donosimo nekoliko savjeta za uspješnu kupovinu na sniženju:

1. Kupujte planski - prije samog odlaska u kupovinu, sastavite popis proizvoda koje vam trebaju i držite se istog. To će kupovinu učiniti jednostavnijom i spriječit će vas od kupovanja onih proizvoda koje ne trebate.

2. Prije sezonskog sniženja pratite kretanje cijena proizvoda koje želite kupiti. Ako je cijena proizvoda umanjena više puta, provjerite jesu li sve izmjene cijena jasno, vidljivo i čitko označene na proizvodu.

3. Provjerite ima li vaš artikl potrebne podatke o proizvodu te da li su priložene isprave radi lakše i sigurnije uporabe (npr. jamstvo, uputstvo za uporabu, uputu za sklapanje i sl.) na hrvatskom jeziku.

4. Budite svjesni da i za proizvode kupljene na sniženju imate pravo na reklamaciju po osnovi materijalnog nedostatka (osim za proizvode s greškom). Ako kupujete proizvode s greškom, trgovac je dužan jasno, vidljivo i čitljivo označiti na proizvodu ili na prodajnom mjestu da je riječ o proizvodu s greškom te upoznati u čemu se sastoji greška na proizvodu, jer za isti nakon kupnje nemate mogućnost reklamacije.

5. Na samom prodajnom mjestu dobro pregledajte proizvod koji kupujete.

6. Obratite pozornost na ispravnost i sigurnost proizvoda kojeg kupujete.

7. I ono najvažnije - ne zaboravite uzeti račun za kupljene proizvode, a za tehničku robu i jamstveni list koji će vam biti potreban ukoliko kupljeni proizvod nije ispravan.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 12:30