Vrhunske praline s medom hrasta sladuna, bučinim uljem, cvjetnom soli, malinama, lješnjakom. Kombinacija je mnogo, neke su jedinstvene i na svjetskom tržištu, a proizvod vrhunski i izlazi iz prave male tvornice čokolade i pralina brenda Nautilus. Cijelu zaprešićku tvrtku Nautilus, koju čine slastičarnica i proizvodnja čokolade i pralina, u rukama drži 14 žena. Na čelu je također jedna uspješna žena s vizijom, 36-godišnja Mihaela Bartolin, koja radi najslađi posao na svijetu. Novim prostorom od 300 kvadrata u Brdovcu, u koji su se nedavno preselili nakon što su prerasli nešto manji proizvodni pogon u Zaprešiću, širi se neodoljiv miris čokolade.
Vjetar u leđa
Tri žene ručno rade praline koje će završiti u duty free trgovini Zračne luke Dubrovnik i poznatoj trgovini delikatesama Bonkulović. To su samo neki od ugovorenih poslova koji su dali vjetar u leđa malom, ali uspješnom timu koji je odlučio ručno proizvesti kvalitetnu hrvatsku pralinu brenda Nautilus, koja može bez srama stajati uz belgijsku iza koje stoji najjača industrija čokolade na svijetu. Uz sve probleme koje danas imaju mali proizvođači, malo-pomalo dobivaju nove poslove. Tako su 2008. godine imali promet od jedva milijun kuna, a prošlu su godinu zaključili s prometom od oko 2,7 milijuna kuna. Postupno su zapošljavali i nove radnice pa su od pogona s pet zaposlenih prije sedam godina dogurali do 14 zaposlenih. U planu je skoro zapošljavanje još dviju radnica.
- Prije sedam godina pokrenuli smo slastičarnicu Nautilus, u kojoj smo također inzistirali na vrhunskim proizvodima koliko god je to bilo teško. Prvih nekoliko mjeseci uopće nismo imali posla i redovno smo morali bacati znatan dio proizvoda koji se ne bi prodali. Milijun puta mi je prošlo kroz glavu ima li smisla ići dalje. Međutim, nakon što smo uspjeli na tom području, odlučili smo ići korak dalje i pokušati proizvesti vrhunsku pralinu i u tome smo uspjeli, a sada se probijamo na tržište - priča Mihaela Bartolin, koja je nakon završenog studija umjetnosti i dizajna tekstila završila u potpuno drugom, slatkom svijetu.
Njihove praline prepoznale su mnoge tvrtke, za koje rade korporativne poklone, među kojima su Pliva, Privredna banka Zagreb, Centar banka i brojne turističke zajednice. Već četiri godine rade za NP Plitvička jezera, a sada su krenuli u ofenzivu na duty free trgovine u zračnim lukama, na čijim policama vlada žestoka konkurencija. Nakon Zračne luke Dubrovnik, već su ugovorili posao i za zračne luke u Zagrebu i Splitu, a cilj im je izaći i na inozemno tržište.
Premium brend
Cilj je da pralina Nautilus bude premium brend koji su kupci već polako počeli prepoznavati. Premda se probijaju kvalitetom, njihova je cijena nešto ispod razvikanih brendova iste kvalitete pa vrhunsku čokoladu koju konkurencija prodaje po 50 ili 60 kuna oni prodaju po 30. Kilogram vrhunskih pralina koje vani dosežu cijenu od 150 eura oni prodaju po 60. Samo prosječno pakiranje pralina košta oko 20 kuna.
- Svatko tko se bavi proizvodnjom zna da je problema mnogo, a naročito je teško kada je riječ o hrani. Danas je doista teško biti proizvođač i opstati. Nastojimo sve sirovine nabavljati u Hrvatskoj, a vrhunsku čokoladu uvozimo iz Belgije. Kombiniramo praline s hrvatskim proizvodima kao što su bučino ulje iz Laduča, med hrasta sladuna iz Požeške doline ili cvjetna sol iz Nina. Ni u jednoj pralini nema aditiva - kaže Mihaela Bartolin.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....