MIODRAG KOSTIĆ

NAJBOGATIJI SRPSKI BIZNISMEN 'Ne bojim se Todorićeve dominacije'

Ne vjerujem da će srpske brendove s polica istisnuti hrvatski. Koncentracija poput ove mnoge će od njih prisiliti da ojačaju
 Peđa Milosavljević/CROPIX

Nakon Agrokorova preuzimanja slovenskog Mercatora Miodrag Kostić, predsjednik srpske kompanije MK Group i sudionik ovogodišnjeg Summita 100, koji u Cavtatu upravo okuplja poslovne lidere Balkana i neke od najutjecajnijih svjetskih ulagača, analizira utjecaj novog rasporeda snaga na regionalnom tržištu.

Koncern Agrokor nedavno je uspješno zaključio proces kupnje većinskog udjela Mercatora i postao njegov većinski vlasnik. Kakve promjene na tržištu očekujete?

- Proces okrupnjavanja na Balkanu svakako se mora odviti pa je za gospodarstvo regije bolje da se odvija pod okriljem ovdašnjih kompanija nego da to prepustimo svjetskim multinacionalnim koncernima.

Posljedica ovakvih okrupnjavanja svakako će biti racionalizacija poslovanja i povećanje efikasnosti, ali i nametanje više razine efikasnosti svima koji posluju ili planiraju poslovati sa sustavima kakav je ovaj o kome govorimo.

Dvije će kompanije zajedno ostvarivati gotovo sedam milijardi eura prihoda godišnje i zapošljavati više od 64.000 ljudi. Takav će sustav biti regionalni div u maloprodaji i proizvodnji hrane. Budući da je MK Group jedan od najvećih srpskih sustava u prehrambenoj industriji, vidite li ove promjene kao jačanje konkurencije i kako ćete odgovoriti?

- Pozicija MK Groupa u novim je uvjetima određena njegovom konkurentnošću i efikasnošću. Na vrijeme smo donijeli i proveli svoj strateški plan koji je obuhvaćao investicije, razvoj i internu reorganizaciju.

Ovakve procese vidimo kao doprinos razvoju regionalne ekonomije i lakšem proboju naših kompanija na strana tržišta.

Vjerujete li da je novi raspored snaga u srpskoj maloprodaji prilika za rast prehrambene industrije i prodaje ili strahujete da će proizvodi iz Hrvatske imati primat na policama?

- Ako srpske tvrtke unaprijede poslovanje i povećaju konkurentnost, ne trebaju se bojati da će biti istisnute s tržišta. Ako to ne učine, neće opstati tko god bio nositelj koncentracije u regiji.

Kakav efekt na maloprodajne cijene očekujete? Posebno na cijene šećera, mesa i druge robe koju proizvodi MK Group?

- Na maloprodajne cijene najviše utječu ponuda i potražnja na svjetskom tržištu, zato želimo biti konkurentni na globalnoj razini. Konkurencija nije presudna u formiranju cijena.

MK Group je širio poslovanje u Ukrajinu. Kako tamošnja kriza utječe na vaše poslovanje i hoćete li se zbog novih promjena na srpskom tržištu više okretati biznisu izvan zemlje?

- Poslovanje u Ukrajini nije nam ugroženo te poput većine tvrtki optimistično razmišljamo o budućnosti ukrajinskog poljoprivrednog sektora i uvjeren sam da se interes za tamošnji agrobiznis neće smanjiti. Promjene na srpskom tržištu neće utjecati na našu poslovnu strategiju.

Na aktualnoj listi hrvatskog Forbesa novi ste lider među najuspješnijima u Srbiji. Vjerujete li da ćete zadržati tu poziciju i iduće godine?

- Izuzetna mi je čast što se moje ime našlo na tako visokoj poziciji Forbesove liste najbogatijih poduzetnika u regiji. Iza tog velikog uspjeha stoje ogroman rad i posvećenost, moji i menadžerskog tima MK Groupa. Više od 30 godina poslujemo uspješno. Uvjeren sam da još nismo dosegnuli svoj maksimum i da su najveći poslovni uspjesi pred nama.

U veljači ste postali većinski vlasnik srpske AIK Banke. Otkud vam takve ambicije nakon godina brokerskog biznisa?

- S obzirom na veličinu, MK Group se već ponaša kao banka. Imamo poslovne aranžmane sa 20-ak banaka, među njima i s EBRD-om, IFC-om te Njemačkom razvojnom bankom. Već sam 17 godina u Upravom odboru AIK Banke pa je preuzimanje zapravo kontinuitet poslovanja MK Groupa. Od AIK Banke želimo napraviti najefikasniju bankarsku platformu u Srbiji i povećati joj profitabilnost.

Kako ćete dalje razvijati MK Group?

- Strateški plan je ulaganje u poljoprivredu, prehrambenu industriju i obnovljive izvore energije.

Ostale naše djelatnosti imaju ulogu pružanja podrške temeljnom biznisu kompanije i s njime moraju ostvarivati sinergijski učinak. Veliki investicijski ciklus u dosadašnjem razdbolju bio je usmjeren na proširenje proizvodnje, energetske efikasnosti i mreže skladišnih kapaciteta te sustava navodnjavanja. U idućem razdoblju nastavljamo s unutarnjim rastom kroz proširenje poljoprivrednih kapaciteta i unapređenje njihove efikasnosti.

Carstvo sa 66 milijuna eura dobiti

Putem svojih tvrtki MK Group i Sunoko, Miodrag Kostić jedan je od vladara srpske prehrambene industrije. Vodeći je proizvođač šećera i mesa preko kompanije Carnex, a njegove tvrtke imaju značajne udjele u turizmu, nekretninama, poljoprivredi i financijama.

Sa 35 kompanija i 4500 zaposlenih 2012.godinu Miodrag Kostić je završio sa 66,2 milijuna eura neto dobiti, a 2013. samo šećerna industrija donijela je promet od 205,5 milijuna eura i zaradu od 45,5 milijuna eura. Iz poslovnih prihoda od 272,2 milijuna eura MK Group je ostvario neto dobit od 8,3 milijunna eura.





Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 07:48