NORVEŽANI NUDE TRŽIŠTE

Mali hrvatski brodograditelji osvojili kupce sjeverne Europe

Šibenski škver NCP u pet godina izradio je 34 katamarana za strana ribogojilišta, u sklopu suradnje hrvatskih i norveških partnera
 Nikša Stipaničev/CROPIX

Remontno brodogradilište NCP sagradilo je i 24. veljače isporučilo dva nova radna broda norveškoj tvrtki Moen Marin AS. Jedan odlazi u Norvešku, a drugi na Shetland, otočje u Sjevernom moru. Riječ je o aluminijskim katamaranima, dužine 13,5 metara, kakve taj šibenski škver proizvodi već pet godina. Njihova serijska proizvodnja za norveška i druga međunarodna ribogojilišta počela je još 2010. i dosad su isporučena 34 broda.

Prvi su u NCP-u gradili deset mjeseci, a danas od narudžbe do isporuke prođe pet i pol mjeseci. Samo lani NCP je proizveo i izvezao 12 radnih brodova, a potkraj godine potpisao je ugovor o gradnji novog modela radnog broda za norveško tržište marikulture, opet aluminijskog katamarana, ali većih dimenzija.

Konkurencija u Kini

- To je prvi takav brod podugovoren u Hrvatskoj. U ostatku svijeta do danas ih je napravljeno 15 i svi su proizvedeni u Kini. Ovaj projekt odličan je primjer poslovne suradnje hrvatskih i norveških partnera te predstavlja kvalitetu i konkurentnost hrvatske brodogradnje u zemlji iz skupine onih s najrazvijenijom brodogradnjom u svijetu - ističe Ana Zajc, voditeljica iNavisa, inkubatora Pomorskog inovacijskog centra u Šibeniku. Tim inkubatorom upravlja šibenska tvrtka CroNoMar u norveškom vlasništvu, koja u Hrvatskoj posluje od 2009. i već je niz godina motor povezivanja norveških i hrvatskih tvrtki u sektoru mora i pomorstva s ciljem realizacije zajedničkih projekata.

Namjera je CroNoMara NCP-ov brod predstaviti kao novi hrvatski proizvod na međunarodnom sajmu marikulture i ribarstva Aquanor, koji se u kolovozu održava u Trondheimu.

Uključena i Pula

U sklopu te gospodarske misije organizirat će se prezentacija hrvatskih tvrtki, proizvoda i usluga te mogućnosti koje stranim kompanijama pruža ovdašnja brodogradnja.

CroNoMar se fokusira na otkrivanje poslovnih mogućnosti i aktivnu podršku u suradnji hrvatskih i norveških tvrtki, stvarajući lanac kroz koji naše kompanije, od ideje do komercijalizacije projekata, dobivaju izravan pristup svjetskom tržištu, a time direktno utječu na rast izvoza u svojem sektoru, ističe Ana Zajc. Uz radne brodove iz NCP-a, posredstvom CroNoMara pokrenuto je i uspješno realizirano još nekoliko izvoznih projekata, primjerice brodovi za Saudijsku Arabiju i Shetlandske otoke.

Pulsko brodogradilište Tehnomont za ljeto planira isporuku broda čiju je gradnju, uz pomoć CroNoMara, ugovorilo potkraj prošle godine. Projektirali su ga Norvežani, tvrtka Moen Marin, a Puljani izradili za jedno njihovo ribogojilište i možda je samo prvi u nizu takvih plovila koje će sjevernjaci od njih naručiti jer su, kaže Zajc, izrazito zadovoljni radom naših brodograditelja.

Na dizajnu i redizajnu radnih brodova za norveškog klijenta radit će, pak, Navarch, start-up u sklopu iNavisova inkubatora.

Ta obiteljska tvrtka osnovana 2012., čija je primarna djelatnost inženjering u brodogradnji uz inovativan pristup dizajniranju motornih jahti i radnih brodova, za te je poslove, u kojima ima mnogo iskustva, već potpisala ugovor.

Čelični profili s Visa

- Taj je ugovor još jedan dokaz da hrvatske tvrtke ne zaostaju za svjetskim trendovima u inovativnosti i primjeni novih tehnologija - smatra Ana Zajc.

Ugovorom s Norvežanima, potpisanim potkraj siječnja, može se pohvaliti i Vis konstrukcija koja će za njih proizvoditi visokokvalitetne čelične profile.

Upravo su kvaliteta, stručnost i profesionalnost tog proizvođača doveli do zaključenja ugovora, a cilj je dugoročna suradnja i serijska proizvodnja čeličnih profila.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 23:21