PREKRETNIČKI TRENDOVI

Istraživanje otkrilo nove potrošačke navike tinejdžera: Zakon su Nike, dobra hrana i Instagram

Sve ranije prihvaćaju navike odraslih, poput organske hrane i kupovanja na sniženjima. Žele uniseks poruke

Tinejdžeri su uvijek najviše trošili na odjeću i hranu, čak 40 posto budžeta, ali događa se nešto novo. Na hranu troše sve više, na odjeću sve manje i ta se dva troška u njihovu životu izjednačuju. Način života sve je važniji od dokazivanja pripadnosti izgledom a novi snažni trendovi među tinejdžerima su odbacivanje rodnih stereotipa i usvajanje “odraslih” navika poput kupovanja organske hrane i kupovanja na sniženjima. Pokazuje to jedno od najutjecajnijih takvih istraživanja u industriji, ono koje američka banka Piper Jaffray svake godine provodi na uzorku od 7500 tinejdžera prosječne dobi od 16,4 godine.

Preklapanje normi

Tinejdžeri su tržišna sila, godišnje potroše više od 120 milijardi dolara i industrija sv teže slijedi njihove zahtjeve. Istraživanje Piper Jaffraya poklopilo i s onim Intelligence grupe i njihova Cassandra Reporta o pop kulturi i navikama mladih potrošača. To je istraživanje pokazalo da mladi danas spol više ne vide kao važnu odrednicu identiteta. Kompanije mogu zaboraviti na rodno brendiranje proizvoda, danas najbolje prodaje “filozofija rodne fleksibilnosti”. Mladi odbacuju klasične marketinške smjernice,štoviše, 45 posto mladića i 54 posto djevojaka u kućanstvu dijeli iste proizvode.

- Mladi potrošači povezuju, kombiniraju i preklapaju spolne norme da bi zadovoljili individualne potrebe - poručuju analitičari u Cassandra Reportu.

Istraživanje Piper Jaffraya potvrdilo je, pak, da se ponašanje tinejdžera u nekim stvarima ipak nije promijenilo. I dalje traže potvrdu među vršnjacima i ranije usvajaju promjene od drugih dobnih skupina. Ovu generaciju od prijašnjih razlikuje antikomformizam, traženje proizvoda koji će donijeti iskustva i jače vrednovanje praktičnosti od “cool” faktora.

Na takvom tržištu i dalje najbolje prolazi Nike, koji je omiljen u svim kategorijama kupovne moći a među najjačih 10 brandova prvi je put ušao T. J. Maxx, koji je uspio pomiriti visoki standard proizvoda i branda i nisku cijenu. Naklonost tinejćera gube Gap i Abercrombie&Fitch a Sarbucks i McDonald’s i dalje su neprikosnoveni na području hrane.

Streaming kultura

S obzirom na važnost uktehnologije u svojim životima, tinejdžeri na nju troše relativno malo, 7 posto budžeta. Najviše kupuju na Amazonu i eBayu, iPhone je gadget broj 1 a dobro će proći i Apple Watch a sve se više troši i na igrice. Potrošnja na glazbu i filmov pada zbog jefitnog streaminga a Instagram je prvi put pretekao Facebook i Twitter.

Top društvene mreže

Instagram 78%

Twitter 68%

Facebook 40%

Top brendovi:

1 Nike

2 American Eagle

3 Forever 21

4 Ralph Lauren

5 Urban Outfitters

Ispadaju iz igre

1 Abercrombie&Fitch

2 Hollister

3 Gap

Apple i dalje zakon

73% ima ili će kupiti iPhone

7%više tinejdžera nego lani želi Appleov smartphone

16 % priželjkuje Apple Watch

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. rujan 2024 21:17