ZAGREB SMART CITY

INFO365: Personalizirane informacije o stanju u prometu u realnom vremenu

Mobilna aplikacija koju je osmislio tim C na design thinking radionici EPH «Zagreb – Smart City» služi informiranju korisnika o trenutnom i budućem stanju u gradskom prometu
Radionica u tijeku - Tim C
 Dragan Matić / CROPIX

Info 365 - jedina notifikacija koju ćete željeti dobivati

Mobilna aplikacija omogućava:

• informira građane o trenutnom i budućem stanju u gradskom prometu i omogućuje im da jednostavno izbjegnu zastoje
• učeći rute kojima se građani najčešće kreću, aplikacija pravodobno obavještava o bilo kakvim promjenama u gradskom prometu na izabranim lokacijama

Glasajte za aplikaciju koja će vam olakšati život

TIM A: SmartZET

TIM B: ParkME

TIM C: Info365

TIM D: ZagrebiZG


Video je napravljen u produkciji Antonije Mamić i Lutva Mekića, vodećih eksperata za video i digital media produkciju / snimatelj Miran Krčadinac

Jedina notifikacija koja će vam uistinu trebati? Iako na prvu možda i zvuči kao nemoguća misija, info 365 nudi upravo to.

Naime, radi se o mobilnoj aplikaciji koja služi informiranju građana o trenutnom i budućem stanju u gradskom prometu na način da ih informira o izmjenama, radovima ili zastojima na rutama kojima se najčešće kreću ili lokacijama u blizini kojih najčešće borave. Aplikaciju je osmislio tim C na design thinking radionici EPH “Zagreb – Smart City”.

Aplikacija izgleda otprilike ovako.

Ciljani korisnik je Eva, 30-godišnjakinja koja radi i svakoga dana istom rutom odlazi na posao. Ona ima svoj automobil, ali ga rijetko kad koristi kad odlazi u centar grada, već se njime vozi samo kad odlazi na udaljene lokacije koje nisu tramvajski povezane.

Ona svakog dana na posao odlazi u isto vrijeme, točno zna koliko joj vožnja tramvajem traje, kada izlazi iz njega.

No sve se promijeni kada jednog dana njen tramvaj ne dođe na stanicu. Čeka ga deset minuta, no budući da nije došao, odlučuje se za drugi tramvaj.

Stiže na posao, ali propustila je važan sastanak pa se šef ljuti. Kad konačno dođe kući, sjeda u automobil i odlazi u jedan shopping centar, kako bi u zadnji čas kupila rođendanski poklon prijateljici. No, zapinje u gužvi zbog strašnog sudara koji se dogodio, a za koji nije znala, centar se zatvara i ona ne stiže kupiti poklon.

Bi li Evin dan izgledao drugačije da je imala pravu informaciju na vrijeme?

Zasigurno.

Osmišljena aplikacija rješava upravo ovakve nenadane situacije.

Recimo, to jutro prije odlaska na stanicu Eva bi dobila notifikaciju - obavijest da je došlo do radova ili zastoja na tramvajskoj ruti koju svakodnevno koristi. Aplikacija bi joj sugerirala alternativni pravac, te bi na taj način Eva unaprijed znala da ranije mora krenuti na posao.

Aplikacija bi joj riješila i popodnevni problem – prilikom kretanja u određeni dio grada, Eva bi dobila notifikaciju da je na tom dijelu sudar ili radovi, da su moguće gužve te bi joj bilo predloženo da koristi alternativni pravac. Eva bi mogla izabrati alternativni pravac ili se odlučiti za neki drugi dio grada

Aplikacija će imati dvije razine funkcionalnosti: jedna koja se prilagođava korisniku i njegovim navikama te druga, “depersonalizirana”. Za tu drugu nije potrebno aplikaciji dati nikakve podatke o sebi i tome koji dijelovi grada su nam naočito interesantni, pa će u skladu s tim ona automatski korisniku davati općenite informacije koje se odnose na čitav grad. Dakle, obavijesti o svim radovima u gradu, stanju u javnom gradskom prijevozu, cestovnom prijevozu. Sve te informacije bile bi detaljne i korisnik bi znao što se u svakom dijelu grada događa.

Druga razina aplikacije, koja se prilagođava korisniku reducira informacije kako bi mu dala samo one koje se odnose na krug kretanja koji je uobičajen za njega. Drugim riječima, neće dobivati podatke o tome da je gužva u sasvim drugom dijelu grada ako sustav zna da njega to uopće ne zanima niti na bilo kakav način utječe na njegovo kretanje.

Da bi koristio personaliziranu verziju, korisnik mora samo odabrati dio grada i rutu ili rute koje inače koristi, a aplikacija će obaviti sve ostalo: provjeriti ima li gužvi na cestama, kasni li javni prijevoz, je li došlo do sudara, a potom će korisnika uputiti što da dalje radi. Notifikacije koje će korisnik primati bit će u potpunosti personalizirane.

Osim toga, korisnik će imati mogućnost da u postavkama stavi rute koje koristi njegovo dijete, majka, baka. Tako će Eva primjerice na svoj mobitel moći dobiti notifikaciju koja je važna za njoj bliske osobe te ih tako upozoriti na moguće poteškoće u prometu.

Od ove bi aplikacije svi imali koristi - od učenika i studenata, do radnika i umirovljenika.

Tim C
Aplikacija:
Info365
Divna Antičević, arhitektica, Oris Kuća arhitektureŽ
Marko Cvijetić, dizajner, Size
Tomislav Mamić, novinar, Jutarnji list
Slaven Mišak, R&D Manager, Span
Goran Švajgović, šef odjela podrške korisnicima, Trilix
Vlado Suša, Zagrebačke ceste - ZG Holding

POGLEDAJ PREZENTACIJU:

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 12:47