Prvi je zrakoplov iz Zagreba za London poletio davne 1971. godine, tada pod aviokompanijom Trident, prethodnicom današnjeg British Airwaysa. S obzirom na vizni režim, ti su direktni letovi, zajedno s tradicijom putovanja između dva grada, ukinuti prije deset godina.
- Dosad nam jednostavno nije bilo isplativo održavati direktnu liniju jer je zbog strogog režima značajno pao broj putnika - objašnjava Katja Selle, regionalna direktorica British Airwaysa za srednju i istočnu Europu koja je nedavno boravila u Zagrebu.
Trgovinska povezanost
Pravi je razlog posjeta ipak posao: British Airways (BA) nakon duge pauze ponovno je direktnim letovima spojio britansku prijestolnicu s hrvatskom metropolom. Dio je to velike 5,5 milijardi funta vrijedne ofenzive BA na aviotržištu. Selle objašnjava da je to samo početak bolje komunikacije i najava kvalitetnih trgovinskih veza između Ujedinjenog Kraljevstva i Hrvatske.
Zbog čega je linija između Londona i Zagreba, nakon dugih deset godina pauze, ponovno uspostavljena?
- Kontinuirano ocjenjujemo sve prilike za komercijalno isplative letove. Oduševilo me što je Zagreb postao jedna od tri nove europske destinacije s kojima smo uspostavili direktnu liniju. To su još Rotterdam i Leeds. S veseljem stoga očekujemo vaše pristupanje Europskoj Uniji ovog ljeta i već sad primjećujemo poticajne veze između vaše zemlje i Ujedinjenog Kraljevstva.
U Londonu u 14 sati
Letovi će biti svakodnevni?
- Točno. U zimskom periodu 2013. letovi će funkcionirati na dnevnoj bazi. Njihov red letenja je sljedeći: polazi se u 8.30 s Terminala 1 na Heathrowu, a povratni let iz Zagreba će svim gostima, ne samo iz Hrvatske nego i iz Slovenije i Bosne i Hercegovine, omogućiti da tog dana u London slete u 14 sati. Ujedno to će svim putnicima omogućiti vezu s New Yorkom, Torontom, Washingtonom...
Uzbudljivo razdoblje
Britanski turisti sve češći su gosti na našoj obali. Direktni letovi tijekom cijele godine sigurno će dodatno povećati njihov broj?
- Upravo smo na našoj Facebook stranici proveli istraživanje ‘13 destinacija koje morate posjetiti u 2013. godini’ te mi je iznimno zadovoljstvo objaviti da se Hrvatska našla na prestižnom četvrtome mjestu. Zasigurno ćemo biti zaposleni dovodeći još više gostiju u Hrvatsku.
Osim Zagreba, na koje ste se još destinacije fokusirali?
- S ulaganjima u visini od 5,5 milijardi funti u idućih pet godina ulazimo u jedno od najuzbudljivijih razdoblja u povijesti kompanije. U svibnju ove godine dobit ćemo prvi od 24 naručena zrakoplova tipa Boeing 787 Dreamliner, a u srpnju prvi od ukupno 12 naručenih zrakoplova tipa Airbus 380. Povećali smo broj letova do Rija i Las Vegasa i pokrenuli novu liniju do Seula.
Što preporučujete ljudima koji s vašom kompanijom putuju u London?
- Vjerujem da je najveći izazov s kojim će se moj tim u Hrvatskoj, kao i mnogi putnici susresti promjena zastarjele percepcije da je vodeći zrakoplovni proizvod ujedno i najskuplji. Posljednjih godina transformirali smo našu web stranicu www.ba.com, koja je sada mnogo pristupačnija korisnicima vezano uz rezervaciju i kupnju karata te ostalih usluga koje nudimo preko našeg portala. Putnici imaju mogućnost isprobati putovati preko Terminala 5 na Heathrowu i iskusiti vrhunsku uslugu u našim zrakoplovima.
Povratna karta može se dobiti već za 1100 kuna
• Spominju se cijene od 69 funti po putniku u jednom smjeru. Možete li to potvrditi?
- Po tom smo segmentu vodeći na tržištu. Cijene karata na relaciji Zagreb - London su izuzetno atraktivne i kreću se od 151 eura, uključujući sve takse za povratne karte. Moj je savjet putnicima koji tu prednost žele iskoristiti - rezervirajte svoje karte što prije. Vodeća smo kompanija i po pitanju cijena karata prema New Yorku i Torontu koji su daleko najpopularnije destinacije među gostima iz Hrvatske i BiH. One se mogu kupiti za oko 600 eura, uključujući sve takse. Već ovog mjeseca nudit ćemo specijalne ponude upravo za te i mnoge druge destinacije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....