BUNT PRETPLATNIKA

BESPLATNI RASKIDI UGOVORA S TELEKOMIMA Možete uzeti uređaje, ali uz jedan uvjet

Pretplatnici imaju 30 dana da raskinu ugovore, a oni koji nisu platili uređaj odjednom već ga otplaćuju 24 mjeseca, moraju prvo platiti preostali iznos

Hrvatski telekom i Tele 2, dva od tri operatora mobilne telefonije, zbog povećanja cijena svojim su pretplatnicima omogućili raskid pretplatničkih ugovora bez plaćanja naknade za prijevremeni raskid.

Pretplatnici imaju 30 dana, od 1. do 30. lipnja, da raskinu svoje ugovore, ali već jučer se pokazalo da su najbolje prošli oni koji su kupili mobilne uređaje po povoljnijoj cijeni uz jednokratno plaćanje i pretplatnički ugovor. Oni mogu raskinuti svoje pretplatničke ugovore i zadržati mobitele bez ikakve naknade, za razliku od onih koji su kupili mobitel po povoljnijoj cijeni, ali na rate. Oni mogu raskinuti ugovor, ali pod uvjetom da plate sve preostale rate za kupljeni uređaj. Potvrdili su to jučer u Tele 2, pojašnjavajući da postoje dva koncepta putem kojih su korisnici kupovali uređaje.

Bez plaćanja

- U prvom korisnik kupuje uređaj po povoljnijoj cijeni te se zauzvrat obvezuje da će koristiti i plaćati određenu tarifu na određeni broj mjeseci (najčešće 24 mjeseca). Ako je korisnik kupio uređaj na ovaj način, ima pravo na raskid ugovora bez plaćanja ikakvih dodatnih naknada - kažu u Tele 2.

U drugom slučaju korisnik je kupio uređaj na način da je dio platio prilikom preuzimanja, a dio otplaćuje 24 mjeseca.

- Izmjenom cijena za telekomunikacijske usluge korisnici u ovom slučaju imaju pravo raskinuti pretplatnički ugovor za telekomunikacijske usluge bez naknade, no moraju podmiriti preostali iznos na ime otplate uređaja - potvrdili su u Tele 2.

Iako je iz objašnjenja na web stranicama HT-a logično da prema istom principu ugovore mogu raskinuti i pretplatnici tog operatora, jučer do zaključenja izdanja nisu to službeno potvrdili u svojim odgovorima. Ipak, i na njihovim web stranicama jasno stoji da pretplatnici imaju pravo na raskid pretplatničkog ugovora bez dodatne naknade, ali ostatak rata za uređaj moraju podmiriti na sljedećem računu. Vipnet zasad jedini nije objavio hoće li i koliko povećati cijene pa sukladno tome nisu niti krenuli obavještavati svoje korisnike o drugačijim cijenama i mogućnosti otkazivanja ugovora.

Deset posto na bon

- Korisnici će sukladno Zakonu o elektroničkim komunikacijama na vrijeme i na primjeren način biti obaviješteni o promjenama - poručili su jučer iz Vipneta. HAKOM je prošli tjedan vrlo jasno objasnio da će u slučaju povećanja cijena i Vipnet morati učiniti ono što su već odradili HT i Tele 2: pisanim ili elektroničkim putem obavijestiti sve korisnike o novim cijenama te im omogućiti raskid pretplatničkih ugovora bez naknade.

Kao što je poznato, tri operatora mobilne telefonije dižu cijene zbog povećanja državnih nameta u telekom industriji. Konkretno, riječ je o novom Pravilniku o plaćanju koji je stupio na snagu 23. svibnja, čime su operatorima znatno povećane naknade za uporabu radiofrekvencijskog spektra. Novi pravilnik za tri telekoma znači godišnje povećanje troškova od čak 323 milijuna kuna. HT-u novi pravilnik donosi povećanje troškova na godišnjoj razini od 138 milijuna kuna pa su već objavili da će 1. srpnja povećati cijene za prepaid korisnike za deset posto na iznos bona. Postpaid korisnicima cijena će narasti za osam kuna mjesečno plus PDV.

Stiže obavijest

Tele2 je, pak, objavio da također od 1. srpnja uvodi naknadu za pristup mreži. Obavijest o izmjenama cijena za korisnike bonova objavit će u idućih desetak dana. Premda sve cijene ostaju iste kao u trenutku ugovaranja, pretplatnici zbog uvođenja nove naknade za pristup mreži imaju pravo na raskid ugovora bez naknade od 1. do 30. lipnja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 06:47