Novost u cestovnom prometu

ALTERNATIVA DIZELU Radi se prva domaća LNG punionica za kamione, do 2020. bit će instalirane u svim većim gradovima

Novi tegljač Iveco Stralis s pogonom na LNG
 Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Hrvatska bi u prvoj polovici sljedeće godine trebala dobiti prvu LNG punionicu, koja bi bila namijenjena gospodarskim vozilima, najavljeno je u utorak na predstavljanju projekta uvođenja LNG-a odnosno ukapljenog prirodnog plina u hrvatski cestovni promet.

Prva LNG punionica bit će postavljena u prvoj polovici 2018. godine, a o interesu prijevoznika ovisi hoće li biti otvorena u Zagrebu ili Rijeci, kazao je voditelj LNG projekta za Hrvatsku i predstavnik tvrtke Butan Plin Novigrad Davor Borić, koja će graditi punionicu.

Do 2020. godine infrastruktura za takve punionice trebala bi biti postavljena u svim većim gradovima, a do 2030. bit će postavljena kompletna mreža punionica. Najkasnije do 2025. godine infrastruktura za LNG punionice trebala bi postojati na 11 lokacija na hrvatskim autocestama, istaknuto je na predstavljanju.

Prema Borićevim riječima, postoji plan otvaranja i punionica na obali odnosno u lučkim pristaništima koja će služiti za trajektni, odnosno pomorski prijevoz. Prva takva punionica, kako je najavljeno, bit će izgrađena u Splitu.

Svaka punionica stajat će oko milijun eura, pri čemu tvrtka Butan Plin Novigrad ulaže polovicu novca, dok polovica dolazi iz fondova Europske unije.

Dok se kod nas tek očekuje prva LNG punionica, neke europske zemlje već imaju razgranatu mrežu. Švedska ih, kako je rečeno, ima pet, Francuska četiri i još 11 u izgradnji, Italija četiri, itd.

LNG, kao i CNG (stlačeni prirodni plin - SPP), koji se također koristi za pogon motornih vozila, neki su od kandidata koji bi sljedećih godina trebali zamijeniti dizelska vozila koja znatno više zagađuju okoliš, naglašeno je na predstavljanju, na kojem je također istaknuto i da LNG i CNG imaju niže emisije ugljičnog dioksida, iznimno malo zagađenje zraka i manje su bučni od dizelskih pogona.

Predstavljanje projekta uvođenja LNG-a u cestovni promet, koji se provodi u sklopu projekta sufinaciranog sredstvima EU (Program Connecting Europe Facility), organizirali su Grupacija za LNG, CNG i bioplin, koja djeluje u sklopu Zajednice za ukapljeni naftni plin pri Sektoru za energetiku i zaštitu okoliša Hrvatske gospodarske komore, u suradnji s pulskom tvrtkom Benussi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 13:32