NEXUS IZLAZI IZ DROGERIJSKOG BIZNISA

Agrokor s Kozmom kreće u napad na DM i Müller

Rast indeksa cijena nekretnina u Hrvatskoj je bio veći od onog u Portugalu, gdje je vrijednost indeksa skočila za samo 0,8%
Zagreb, 281114.Predstavljanje suradnje izmedju svicarske grupe Emil Frey, njemackog koncerna Daimler i koncerna Agrokor. Konferenciji za medije na kojoj je prezentirana suradnja nazocili su predsjednik Daimlera za srednju i istocnu Europu, Afriku i Aziju Peter Alexander Trettin, predsjednik grupe Emil Frey Walter Frey te predsjednik koncerna Agrokor Ivica Todoric.Na fotografiji: Ivica Todoric.Foto: Boris Kovacev / CROPIX
 Boris Kovačev / CROPIX / BORIS KOVACEV

Operacija poslovnog uzdizanja drogerije Kozmo kroz ulaganje fonda rizičnog kapitala Nexus Alpha, koji je Kozmo kupio od Agrokorova Konzuma krajem 2009. godine, završena je. Nakon što je taj drogerijski biznis pet godina poslovao u portfelju Nexusa vraća se pod okrilje Konzuma koji ga je osnovao 2005. godine. Odobrenje za tu transakciju jučer je dala i Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja iz koje su istaknuli da nitko nije imao primjedbi na takav poslovni dogovor.

U posljednjih pet godina Kozmo je poslovao svake godine s većim gubitkom pa je akumulirani gubitak u tom razdoblju dosegao 252,1 milijun kuna, zabilježeno je u prikazu poslovnih rezultata na servisu Poslovna.hr. Lani je Kozmo poslovao sa 63,4 milijuna kuna gubitka, gotovo dvostruko više nego 2010. godine, kada je minus na kraju godine iznosio 32,1 milijun kuna.

Slab rast prihoda

Prihodi biznisa rasli su sporije od troškova pa su lani bili samo 67,8 milijuna kuna veći nego pet godina prije i iznosili su 272,7 milijuna kuna. Kratkoročne obveze Kozma na kraju su prošle godine iznosile 212 milijuna kuna te su za stotinjak milijuna kuna veće nego 2012., dok su dugoročne obveze iznosile 143 milijuna kuna i nekoliko su milijuna kuna manje nego posljednje dvije godine. Agrokor je , sudeći prema poslovnim rezultatima Kozma u svoj portfelj vratio biznis u financijski lošijem stanju nego prije pet godina.

Marko Lesić, predsjednik Uprave Nexusa pak tumači kako račun dobiti i gubiutka Kozma ne daje realnu sluku biznisa. - Tijekom posljednjih pet godina povukli smo se sa tržišta Bosne i Hercegovine koje je prije bilo objedinjeno u poslovnim rezultatima. Lanjski prihod ostvaren je samo u Hrvatskoj i u odnosu na prije pet godina dvostruko ve veći dok je gubitak poslovanja rezultat otpisa vrijednosti brenda tijekom nekoliko godina što smo morali raditi zbog poštivanja međunarodnih računovodstvenih standarda - tumači Lesić.

Kozmo se, kako je objašnjeno, vraća kući kako bi se financijskom konsolidacijom njegova poslovanja povećala konkurentnost.

- Konzum je nakon preuzimanja i integracije Mercatora ušao u novu fazu i spreman je na nove iskorake, pa je u tom smislu donešena odluka o preuzimanju Kozmo drogerija.

Puno sinergija

Plan je investirati u razvoj i obnavljanje prodajne mreže budući da se radi o interesantnom segmentu tržišta sa puno sinergija.

Sigurni smo da će Konzum omogućiti stvaranje dodatne vrijednosti i povećanje konkurentnosti, kako bi se omogućila dugoročna održivost i daljnji razvoj poslovanja Kozma - kratko su komentirali iz Agrokora.

Lesić iz Nexusa pak kaže kako u operativnom poslovanju Kozmo i danas posluje dobro te da predviđa da će unutar sustava Agrokora poslovati s dobiti.

Iako fondovi rizičnog kapitala često kupuju tvrtke na način da unaprijed dogovore s prodavateljem naknadni otkup Lesić kaže kako tahav aranžman s Agrokorom nije napravljen.

- Mislim da smo napravuili dobar posao sa Koymom na tržištu koje je u padu već pet do šest godina - kaže Lesić.

Kada je Nexus preuzimao Kozmo prije pet godina, cilj je bio osnažiti razvoj Kozma kojem je najjači konkurent tada bio drogerija DM, a u međuvremenu na hrvatsko je tržište snažnije zakoračio i njemački Müller, ubrzo preuzevši drugu poziciju na tržištu, odmah iza lidera DM-a kojem zahvaljujući tome tržišni udio pada.

Lošija situacija

Na ržištu se značajnije aktivirala i Bipa, drogerija austrijskog maloprodajnog lanca Billa, ujedno najmanjeg među većim igračima na drogerijskom tržištu.

Od 21 Kozmo posluje u 17 županija u Hrvatskoj, a najjači biznis mu je, prema AZTN-u, u Dubrovačko-neretvanskoj, Ličko-senjskoj, Istarskoj i Požeško-slavonskoj županiji, na koje otpada 10 do 20 posto biznisa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. rujan 2024 09:55