Zbog preuzimanja Mercatora od strane Agrokora , novi trgovački div na jugoistoku Europe morat će prodavati neke trgovine.
Mišljenje je Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN), naime, da bi novi tržišni udio Agrokora na hrvatskom tržištu maloprodaje iznosio između 30 i 40 posto, što je vrlo blizu prevladavajućem tržišnom položaju.
"Teško je u ovoj fazi govoriti što će morati napraviti. Prijava koncentracije nam još nije podnesena. No, kada bi došlo do spajanja Agrokora i Mercatora, koncentracija na hrvatskom tržištu bi bila velika i imala bi značajne negativne učinke", kazao je Mladen Cerovac, zamjenik predsjednice Vijeća za zaštitu tržišnog natjecanja, dodavši kako je antimonopolska agencija već imala neformalne kontakte s Agrokorom.
U AZTN-u smatraju da će se Agrokor morati riješiti pojedinih Mercatorovih trgovina u Hrvatskoj, posebno na području Zagreba i Zagrebačke županije, gdje je koncentracija najveća.
AZTN je poslao i tri strane dodatnih pitanja Tisku i iNovinama. Ti su im odgovori potrebni radi ocjene njihove koncentracije. U hrvatskoj antimonopolskoj agenciji smatraju da postoje tri glavna proizvoda koji se preklapaju u cijeloj mreži: oni su važni potrošačima, ali na njih trgovac ne može značajno utjecati jer su im cijene fiksirane.
"Ta koncentracija je vrlo problematična s aspekta tržišnog natjecanja i rada ove agencije", ocijenila je Olgica Spevec, predsjednica Vijeća za zaštitu tržišnog natjecanja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....