MARKO MIŠČEVIĆ/ CROPIX
GLORIA & TOYOTA

Tjedan čistog hedonizma: Glorijina novinarka pronašla je idealnog partnera za vožnju

Nježan automatski mjenjač, pametni ključ i prostrani prtljažnik samo su neke od karakteristika zbog kojih se Toyota C-HR Glorijinoj novinarki Željki Stanković pokazala kao idealan partner na cesti.

Nježan automatski mjenjač, pametni ključ i prostrani prtljažnik samo su neke od karakteristika zbog kojih se Toyota C-HR Glorijinoj novinarki Željki Stanković pokazala kao idealan partner na cesti.

Toyota! - vrisnuo je moj trogodišnjak kada sam po njega stigla u vrtić s novim automobilom. Meni je isto došlo da vrištim kada sam nakon sedam dana testno vozilo predala u salon i vratila se za volan svog pet godina starog Francuza - koji ni na početku naše veze nije bio toliko fatalan. S njim sam, naime, već u samom početku pristala na razne kompromise, dok s Toyotom C-HR za to nije bilo potrebe. Posebno zato što je riječ o hibridu 1,8 koji ima elektromotor i dodatnu bateriju, zbog čega u gradskoj vožnji ova škrtica troši samo četiri litre benzina, a na otvorenoj cesti oko šest. No, više od motora i potrošnje oduševile su me praktične, svakodnevne situacije.

image
MARKO MISCEVIC CROPIX

Vjeran je

Iako imam torbu s četiri pretinca - od kojih su tri manja idealna za držanje ključeva - redovito se nađem u situaciji da stojim ispred automobila i prekapam po torbi prije ulaska u auto tražeći ključ u bespućima bespotrebnih stvari. S Toyotom C-HR je posve druga priča: taj automobil uvijek ima otvorena vrata za svog vlasnika. Vjerojatno zvuči kao scenarij romantične komedije za nedjelju poslijepodne, ali tako je. Naime, dovoljno je da je pametni ključ u torbi ili džepu i kad se približite automobilu, on se sam otključa. Nakon toga preostaje samo pritisnuti Push Start gumb i krenuti u vožnju.

Pogled svisoka

Pogled iz ovog crossovera upravo je onakav kakav treba biti: dovoljno je visok za dobru preglednost, ali stabilan, pa nema straha od osjećaja zanošenja tijekom vožnje. Zanese tek u pomisli da će ostati tvoj.

image
BILJANA BLIVAJS/ CROPIX

Siguran je

Toyota C-HR na popisu je najsigurnijih automobila na svijetu, a upravo tako sam se u njemu osjećala. Opremljen je najsofisticiranijim sigurnosnim tehnologijama i sve je koncentrirano na putnikovu dobrobit na cesti. Naravno da mi nikada nije palo na pamet da za vrijeme vožnje nanosim šminku, radim selfie ili pišem poruke, no Toyotini specijalisti za sigurnost i za takve su neposlušnike stvorili snažan sigurnosni sustav. Primjerice, automatsko kočenje kod opasnosti od sudara, uključujući sustav prepoznavanja pješaka, sustav detekcije i praćenja prometne trake te upozorenja prilikom napuštanja prometne trake s aktivnom pomoći zakretanja upravljača. Od velike je koristi i monitor mrtvog kuta te senzori za parkiranje, s obzirom na dimenzije ovog raskošnog modela - dužinu od 4390 mm, širinu 1795 mm i visinu od 1555 mm.

Nježan automatski mjenjač

Mekan poput kašmira - možda zvuči kao reklama za prašak za rublje, ali automatski CVT mjenjač u gradskoj vožnji pa i na otvorenoj cesti funkcionira odlično. Nevjerojatna kombinacija sklada, harmonije, tišine i mekoće zbog kojih će možda mnogi pomisliti kako će sve navedeno biti nauštrb življe gradske vožnje, ali - greška. Neugodne trzaje nisam osjetila ni pri najjačem ubrzanju. Ukratko - nepodnošljiva lakoća vožnje.

image
MARKO MISCEVIC CROPIX

Dizajnom vlada cestom

Japanski dizajneri riskirali su i napravili iskorak s potpuno drugačijim, aerodinamičnim i zasigurno najatraktivnijim modelom Toyote do sada. Novi je to dizajnerski pravac za segment crossovera: gornji dio siluete coupea s izdignutim donjim dijelom SUV-a. Pomalo svemirski izgled automobilu daje još snažniju pojavu i postaje vladar svake ceste. Nelagodno može biti eventualno osobama koje su klaustrofobične, a smještane su na stražnjem sjedalu, zbog relativno malih prozora. Stražnji dio automobila zauzimaju velika peta vrata, koja omogućuju lak prilaz prtljažnom prostoru, dovoljno velikom za kofere pet osoba.

image
BILJANA BLIVAJS/ CROPIX

Bio je to tjedan čistog hedonizma u kojem me nije nervirala gužva na cesti, a ni kiša u prometu. Kao u najudobnijem dnevnom boravku uživala sam u ambijentalnoj rasvjeti i premium audiosustavu JBL koji je posebno kreiran za ovaj model. I u Toyoti su svjesni da su napravili vodeći automobil na tržištu, pa jamstvo na hibridnu bateriju traje čak 10 godina, kao i jamstvo koje vrijedi do prijeđenih 185.000 kilometara.

Linker
22. studeni 2024 12:38