Papuče izvan udobnosti našeg doma, casual wear na poslu i veća posvećenost njezi kose samo su neke od navika koje bismo mogli usvojiti u godini pred nama.
Hoćemo li u 2023. godini napokon redovito vježbati, zdravo jesti i staviti kvačicu pored svih svojih novogodišnjih odluka? Teško je reći, no velike su šanse kako ćemo prigliti neke od lifestyle trendova za koje se predviđa da bi mogli zavladati u ovoj godini.
Sudeći po predviđanjima medijskih stručnjaka na društvenim mrežama, ali i autora New York Timesa, u postpandemijskoj eri okrenut ćemo se udobnom, casual, prizemljenom i jednostavnom, a potrudit ćemo se da sav kaos ostavimo iza sebe.
Dosta je bilo "vibri"
Ono što je 2010-ih bio izraz "mood" (raspoloženje), posljednjih je godina bio "vibe" (vibra). "Vibes are off", govorilo se opisujući lošu atmosferu, iako zapravo nitko nije mogao precizirati što su točno "vibes", tj. "vibracije". Iako vrlo sklizak, ovaj je termin postao (pretjerano) popularan, pogotovo u sferi društvenih mreža. Međutim, predviđa se kako bi tome mogao doći kraj u 2023. godini te kako će "vibre" napokon zamijeniti nešto konkretniji osjećaji.
Udobno i mekano
Prošlog je mjeseca dizajner Marco Simonetti objavio slike hipotetskog Jacquemus i Nike pop-up shopa u francuskom skijalištu Courchevel, koje je izradio koristeći umjetnu inteligenciju. Predložena kolekcija uključivala je mekane pletene čizme i podstavljene torbe. Također, kolekciju modne kuće Jill Sander za proljeće 2023. obilježila je pernata odjeća, a na Tik Toku je viralni video o udobnim heklanim navlakama za slušalice tekstilne umjetnice Alexandrije Masse pogledalo više od dva milijuna ljudi.
"Čak su i automobili na sajmu tehnologije CES početkom siječnja bili uglavnom zaobljeni s mjehurastim kotačima. Soft-rock dokumentarna serija, ‘Sometimes When We Touch‘ upravo je debitirala na TV-u. ‘Soft‘ dečki i ‘soft‘ djevojke možda već neko vrijeme uzimaju maha, ali ovo je godina u kojoj svi postajemo meki", istaknuo je Dodai Stewart iz Metroa.
Kraj vezica za cipele
Trend obuće bez vezica počeo se kristalizirati još u 2022. godine, čemu svjedoči popularnost natikača poput Birkenstockica i nagla pomama za Uggsicama. Sve je više dokaza kako bi mjehur preprodaje tenisica mogao puknuti, kao i brendova obuće koji se okreću, primjerice, klompama ili modelima koji umjesto vezica imaju šik kopče.
Moguće je da je ovaj trend uzrokovalo to što smo za vrijeme pandemije proveli dosta vremena u papučama i prirodnije nam je i u javnosti nositi nešto podjednako udobno i praktično.
Posude za maslac
TikTok nam je 2022. godine donio fenomen tzv. "daske s maslacem". Riječ je o dasci za rezanje prekrivenoj omekšanim maslacem, posutim ukrasima poput začinskog bilja, jestivog cvijeća, soli ili meda. Da, čak i maslac ima svoje trendove.
Zato se predviđa kako bi ove godine nezaobilazni komad posuđa mogla biti upravo posuda za maslac, koja se drži izvan hladnjaka kako bi ostao mekan i svjež te lako maziv.
Anti-influenceri
Nakon prilično kaotičnog perioda iza nas, predviđa se kako će mnogi gravitirati prema odmicanju od sukoba i disfunkcionalnosti. Veliku popularnost mogli bi doživjeti autori koji snimaju vrlo prizeman, svakodnevni sadržaj, za razliku od onih koji orkestriraju nerealne, ekstravagantne vlogove.
Predviđa se kako će korisnici društvenih mreža više naginjati influencerima koji se predstavljaju kao "normalni ljudi" i svojevrsni prijatelji, tj. "anti-influencerima", kao i medijima, iskustvima i političkim figurama koje su jednostavniji, pristupačniji i "normalniji".
‘Uradi sam‘ vještine
Zbog porasta svijesti o neodrživosti i štetnosti brze mode, ali i zbog rastuće inflacije, sve je više onih koji su se posljednjih godina okrenuli kupnji second hand i vintage mode. Ovaj će se zeleni trend nastaviti i u 2023., a predviđa se kako će DIY (uradi sam) trikovi za oživljavanje stare odjeće postati vrlo popularni.
Metodu "upcyclinga", tj. iskorištavanja starih materijala u novom odjevnom predmet prigrlili su i pojedini modni dizajneri, no predviđa se da će ove godine TikTokom gospodariti tutoriali koji će vam pomoći da se i sami okušate u tome.
Modni lažnjaci
Krivotvoreni modni dodaci posljednji su put bili u trendu 2017. godine, kada su se luksuzni brendovi u svojim kolekcijama našalili na račun "lažnjaka" (Primjerice, Gucci je izbacio modele s natpisom "Guccy"). Ciklička priroda mode sugerira da ćemo i 2023. vidjeti sve više takvih namjernih falsifikata, to jest odjeće koja se zapravo ruga logomaniji i opsjednutosti luksuzom koja se širi na društvenim mrežama.
Njega kose > njega kože
Beauty eksperti sugeriraju da bi 2023. mogla označiti kraj ere kompliciranih skincare rutina od 12 koraka. Umjesto toga, sve više pozornosti posvećivat će se kosi, čemu svjedoči i činjenica kako trikovi za njegu kose privlače sve više pažnje na TikToku. Kopče iz 90-ih koja manje šteti kosi od gumice doživjela je svoj veliki povratak, a metode stiliziranja bez topline traženije su nego ikad.
Casual wear u svakoj prilici
Strogi dresscodeovi za službena događanja uskoro bi mogli ostati iza nas. Primjerice, John Fetterman, američki političar poznat po tome što se za vrijeme kampanje pojavljivao u hoodicama i kratkim hlačama, prisegnuo je kao senator iz Pennsylvanije.
Figure poput njega, u kombinaciji s tzv. "covid chicom" koji postaje sve prihvatljiviji i izvan videopoziva, polako otvaraju put svima onima koji se nadaju kako će svoju omiljenu odjeću uskoro moći nositi u svakoj prilici bez osude.
Odmak od kofeina
Prošle godine u trendu su bila bezalkoholna vina i "lažni" kokteli, a čini se kako bi 2023. moglo doći do obračuna s kofeinom, čemu svjedoči i sve popularniji beskofeinski meni u Starbucksu.
"Wellness influenceri će početi pričati o štetnim efektima kofeina, a prije ili poslije TikTok će biti pretrpan videima ljudi koji pokazuju svoj dan, tjedan, mjesec bez kave", smatra Dani Blum iz New York Timesa.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....