Csilla Barath Bastaić savršeno nosi stil šezdesetih, kaže Ana Bulajić Črček

 Biljana Šimić i Dominik Brlečić
Retro inspiracija

Ana Bulajić Črček: "Za drugu sezonu "Dnevnika velikog Perice" iskoristili smo više od 500 perika i stotine umjetnih trepavica"

Slikarica maske, koja je u svojoj bogatoj karijeri radila s brojnim holivudskim zvijezdama te je članica Europske filmske akademije i Američke akademije filmske umjetnosti i znanosti, otkriva kako su vizualno gradili likove u hit seriji na HRT-u te govori o najvećim trendovima u make-upu i kosi šezdesetih koji su ih inspirirali u radu.

Slikarica maske, koja je u svojoj bogatoj karijeri radila s brojnim holivudskim zvijezdama te je članica Europske filmske akademije i Američke akademije filmske umjetnosti i znanosti, otkriva kako su vizualno gradili likove u hit seriji na HRT-u te govori o najvećim trendovima u make-upu i kosi šezdesetih koji su ih inspirirali u radu.

Serija “Dnevnik velikog Perice” okupila je najbolje domaće kreativce, a voditeljica sektora maske prve i druge sezone višestruko je nagrađivana Ana Bulajić Črček (54), među kolegama odmilja zvana Nana. Kći legendarnog redatelja Veljka Bulajića dugogodišnja je članica Europske filmske akademije, a od srpnja ove godine članica je i prestižne Američke akademije filmske umjetnosti i znanosti (Academy of Motion Picture Arts and Sciences - AMPAS). Na filmu radi od dvadesete, a u njenom bogatom životopisu je više od 85 filmskih naslova. Među njima su i svjetski hitovi kao što su “Kum III.”, “Gladijator”, “Pad crnog jastreba”, “Titus”, “Mirotvorac”, “O’dessa”, “Illyricvm”, serija “Heirs of the Night”, domaći filmovi “Živi i mrtvi”, “Broj 55”... S Vinkom Brešanom, redateljem “Dnevnika velikog Perice”, surađivala je i na filmovima “Kako je počeo rat na mom otoku” te “Koja je ovo država”.

image

Ana Bulajić Črček u svom bogatom životopisu ima više od 85 filmskih naslova

Vanesa Pandžić/Cropix

Ana Bulajić Črček dobitnica je čak pet pulskih Zlatnih arena za najbolju masku, a za vizualno impresivni film “Titus” iz 1999., gdje je radila s glumcima Anthonyjem Hopkinsom i Jessicom Lange, bila je nominirana za nagradu OFTA (Online Film & Television Association). Surađivala je s Christopherom Leejem, Georgeom Clooneyjem, Nicole Kidman, Russellom Croweom, Joaquinom Phoenixom, Richardom Gereom, Jessejem Eisenbergom, Carrie Fisher te brojnim domaćim zvijezdama.

Uoči finala druge sezone “Dnevnika velikog Perice” Ana Bulajić Črček ispričala nam je sve o trendovima šezdesetih te o ozbiljnoj, promišljenoj i nadograđenoj promjeni imidža glumica Ive Babić, Csille Barath Bastaić i Lane Ujević Telente.

image

Ana Bulajić Črček i Rade Šerbedžija koji glumi Edija Fullera

Biljana Šimić i Dominik Brlečić

"U 60-ima je bio fokus na očima. Inspiracija je dolazila iz mod pokreta - izvorno se govorilo modernist, kasnije se skratilo na mod ili mods - i u opće poznatom obliku ikona poput Twiggy, koje su imale ekstremno naglašene trepavice, uvijek umjetne, i brižljivo naglašene obrve. Debeli slojevi tuša za oči, smjelo povučene crte na kapcima i dramatične trepavice postale su zaštitni znak generacije. Tamni pregib kapka, bijela olovka na vodenoj liniji oka, naglašen luk oka... Mi smo imali sreću da se ovakva promjena dogodila baš na Csilli, kojoj stil šezdesetih pristaje kao da je živjela u to doba", govori Ana Bulajić Črček. Novi lik, Milu Majher, najviše se viđa na pozornici, i to s koraljnom nijansom ruža, dominantnim eyelinerom i divnom perikom. Općenito, ostavlja dojmom putene, južnjačke djevojke, malo vraćene na početak 60-ih, uvijek ženstvene. Lana je, kaže Ana Bulajić Črček, Sophia Loren današnje generacije, a za čitatelje je izdvojila najveće trendove šezdesetih.

image

Slikarica maske s glavnim junakom Pericom kojeg tumači Živko Anočić

Biljana Šimić i Dominik Brlečić

Naglašene oči

Jedan od najistaknutijih trendova bio je usmjeren na oči. Inspiracija je dolazila iz mod pokreta, debeli slojevi eyelinera, hrabro iscrtane linije na kapcima i dramatične trepavice postale su prepoznatljiv stil. Tamni pregib na kapku i bijela olovka na unutarnjoj liniji dodatno su isticali oči. Make-upom se mijenjao oblik oka tako da laska licu i da se maksimalno istakne taj element ženske ljepote.

image

Nada Žegar Šafranek prava je stilska ikona šezdesetih

Biljana Šimić i Dominik Brlečić

Matirano lice

Koža je trebala izgledati što prirodnije i mat, s minimalnom količinom podloge i pudera. Ovaj trend bio je odgovor na prethodna desetljeća koja su preferirala savršen ten s jakim konturama. Pristup šminkanju postao je suptilniji.

image

Za potrebe druge sezone Nadi Žegar Šafranek drastično su skratili kosu, odnosno, napravili novu periku

Vanesa Pandžić/Cropix

Bob i kratke frizure

Jedan od ključnih trendova krajem 1960-ih bila je kratka, ravna kosa u stilu boba. Ovaj stil, koji su promovirale modne ikone poput Mary Quant, žene koja je osmislila minicu, i manekenke Twiggy, odražavao je modernost, jednostavnost i sofisticiranost. Bob je često bio geometrijski i elegantan, ponekad sa šiškama, naglašavajući dizajn koji je bio u trendu.

Visoke punđe i ‘beehive’ frizure

Iako su ležerne frizure dobivale na popularnosti, glamurozni stilovi poput ‘beehive’ frizure (visoka punđa toliko voluminozna da je nalik na pčelinju košnicu) i dalje su bili prisutni, naročito za formalne događaje. Ove frizure bile su inspirirane retro stilom ranijih šezdesetih, ali su postajale manje stroge i prirodnije krajem dekade.

image

Lana Ujević Telenta kao Mila Majher

Vanesa Pandžić/Cropix

Make-up trendovi

Krajem 60-ih make-up se drastično promijenio u odnosu na ranije dekade, postajući odvažniji i kreativniji. Ovaj period bio je obilježen eksperimentiranjem i izražavanjem individualnosti, inspiriran kontrakulturom, umjetničkim pokretima poput pop arta i jačanjem feminističkog pokreta.

Minimalistički ruž za usne

Dok su oči bile u centru pažnje, usne su uglavnom ostajale neutralne ili blago obojene prirodnim nijansama. Ruževi u boji breskve, nude i svjetloružičaste nijanse bili su u skladu s prirodnijim izgledom kakav se preferirao, u kontrastu s glamuroznim usnama iz ranijih dekada.

image

Eyeliner je šezdesetih bio ključan make-up preparat

Vanesa Pandžić/Cropix

Utjecaj kontrakulture i slobode izražavanja

To je bio period velikih društvenih promjena, s jačanjem feminističkog pokreta, pokreta za građanska prava i kontrakulturnih struja koje su promicale slobodu izražavanja. To se odrazilo i u modnim trendovima, gdje su ljudi eksperimentirali s izgledom kao izrazom individualnosti i slobode.

Medijski utjecaj i pop kultura

Modne ikone poput Twiggy, Brigitte Bardot i Mije Farrow diktirale su nove standarde ljepote, a modni časopisi, filmovi i televizija širili su ove trendove diljem svijeta. Stilovi koji su nekada bili rezervirani za elitne krugove postali su dostupni i prihvaćeni u širim društvenim slojevima. Krajem 1960-ih make-up i frizure odražavali su duh vremena - bili su smjeli, nekonvencionalni i slobodni, postavljajući temelje za još veće promjene koje će doći u idućim dekadama.

image

Lana Ujević Telenta za potrebe serije transformirala se u našu inačicu Sophije Loren

VANESA PANDZIC CROPIX

Sve perike i umjetne trepavice "Dnevnika velikog Perice"

U stvaranju likova za drugu sezonu korišteno je više od 500 perika raznih vrsta i frizura, stotine umjetnih trepavica, svaki je lik i karakter, glumac i statist dobio svoj isprobani i zadani izgled i razlog zašto kao baš takav postoji. Zaista smo posvetili maksimalnu pažnju toj raznolikosti koju nudi kraj 60-ih, i kod žena i kod muškaraca. Vjerujem da se vidi veliki angažman cijelog autorskog tima i da publika uživa još više nego u prvoj sezoni. Mi smo uživali!

24. prosinac 2024 04:59