NEJA MARKIČEVIĆ/CROPIX
115 godina tradicije

Pogled iznutra na jednu od najuspješnijih kompanija: ‘Naša izložba posjetitelje vodi u svijet mašte, kreacije i propitkivanja

Povodom velike izložbe "Esencija ljepote" razgovarali smo s Irenom Šarić Dombaj, direktoricom korporativnih komunikacija L‘Oreal Grupe za Adria-Balkan regiju, koja nam je otkrila kako ljepotu vide vodećoj svjetskoj kompaniji koja ove godine obilježava 115 godina postojanja, čime uspijevaju zadržati visoku motiviranost zaposlenika i koji su izazovi s kojima se susreću.

Povodom velike izložbe "Esencija ljepote" razgovarali smo s Irenom Šarić Dombaj, direktoricom korporativnih komunikacija L‘Oreal Grupe za Adria-Balkan regiju, koja nam je otkrila kako ljepotu vide vodećoj svjetskoj kompaniji koja ove godine obilježava 115 godina postojanja, čime uspijevaju zadržati visoku motiviranost zaposlenika i koji su izazovi s kojima se susreću.

Što je ljepota? Na koji se način mijenjala kroz povijest, koje je barijere rušila, koja vrata otvarala, a koja zatvarala? Ideali ljepote neminovno su se mijenjali pod utjecajem kulture, umjetnosti, mode i društvenih normi, no ono što ostaje konstantno jest ljudska težnja za estetikom. Ljepota je mnogo više od onoga što je oku vidljivo na prvi pogled, a upravo to Zagrepčani će imati priliku vidjeti na izložbi "Esencija ljepote" koja se održava u Hrvatskom društvu likovnih umjetnika (HDLU) od 11. do 13. listopada u organizaciji L‘Oréal Grupe. Kako o ljepoti razmišljaju u vodećoj svjetskoj kompaniji koja se već 115 godina nalazi na vrhu u industriji ljepote? Što znači biti na čelu korporativnih komunikacija multinacionalne kompanije koja u svom portfelju ima više od 36 brendova za njegu kože, kose, make-up i parfeme, poput Lancômea, Yves Saint Laurenta, Giorgia Armanija, ali i L‘Oréala Parisa, Garniera, Maybellinea New Yorka, NYX Professional Makeupa, Vichyja, La Roche-Posaya, Kiehl‘sa, Kérastasea, Matrixa? Odgovore na ova pitanja odlučili smo provjeriti iz prve ruke, stoga smo se uputili u zagrebački Matrix Office Park u kojem nas je ugostila Irena Šarić Dombaj, direktorica korporativnih komunikacija L‘Oreal Grupe za Adria-Balkan regiju. Provela nas je kroz svoj dinamičan radni dan te otkrila tajnu uspjeha, što je za nju ljepota, na koje je projekte najponosnija te zbog čega je beskrajno zahvalna svojoj obitelji - suprugu i sinovima.

image

Irena Šarić Dombaj, direktorica korporativnih komunikacija u L‘Oreal Grupi za Adria Balkan regiju

NEJA MARKIČEVIĆ/CROPIX

Pred vama je otvorenje izložbe "Esencija ljepote". Možete li nam za početak otkriti što je za vas ljepota?

Slažem se s definicijom naše kompanije - ljepota je moćna sila koja nas pokreće. Ona je utkana u temeljnu potrebu svakog bića da se osjeća dobro, samopouzdano i samouvjereno, što u konačnici svakome od nas daje odličan poticaj za našu svakodnevicu i život. Ljepota je utkana u svakom čovjeku i mnogo je više od individualne ljepote jer ostavlja trag i na ljudima oko nas.

Koja je glavna ideja izložbe?

Izložba se oslanja na veliki globalni projekt "Esencija ljepote" kojim želimo pokazati da ljepota nije samo površna, iako je ljudi vrlo često tako doživljavaju. Kada govorimo o ljepoti, mnogi je promatraju kroz prizmu kozmetičkih proizvoda, make-upa, proizvoda za njegu koje koristimo, međutim ljepota je mnogo više od toga. To ovom izložbom želimo prikazati. Ljepota je među nama od prvih dana čovječanstva - evoluirala je kroz vrijeme, ali promijenio se i način na koji je svatko od nas doživljava. U vrijeme kada se neprestano postavljaju novi i preispituju postojeći standardi ljepote, izložba će posjetitelje odvesti u svijet mašte, kreacije, propitkivanja samih sebe i svoje uloge u društvu. „Esencija ljepote“ izložba je koja se održava u Hrvatskom društvu likovnih umjetnika (HDLU) od 11. do 13. listopada, vjerujem da će zaintrigirati posjetitelje i probuditi sva njihova osjetila potaknuvši razmišljanje o doživljaju kojem često ne dajemo pravo značenje, a toliko nam pruža zauzvrat. Izložba je koncipirana u nekoliko segmenata, koji će prikazivati njegu kože, kose, make-up, osjetila mirisa. Pokušali smo prikazati što ljepota znači za svakoga od nas, kao i njezin povijesni i društveno-ekonomski kontekst. Izložba ne obuhvaća samo žensku ljepotu, već i mušku, te pokazuje kako su muškarci koristili kozmetičke proizvode u prošlosti, ali i kako im pristupamo danas, kada je u cijeli proces uključena tehnologija. Izložba je otvorena za javnost, ulaz je besplatan i nadamo se da će je pogledati što više ljudi jer zaista priča priču koju treba i čuti i vidjeti.

Stvarajući ovu izložbu, L‘Oréal je udružio snage s učenicima zagrebačke Škole primijenjene umjetnosti. Što vas je motiviralo da i njih uključite u cijeli proces?

To je možda i najljepši dio cijelog projekta, jer smo u njega uključili mlade kreativce koji su dali svoj doprinos i na maštovit način prikazali svoje poimanje ljepote. Njihovi radovi bit će izloženi u sklopu izložbe i ovim putem željela bih im svima zahvaliti, i učenicima i nastavnicima, a ponajprije ravnatelju Filipu Pintariću koji je prihvatio prijedlog za suradnju na ovom projektu.

image
NEJA MARKIČEVIĆ/CROPIX

Mladim kreativcima nije nedostajalo motivacije za sudjelovanje u ovom projektu. Na koji način vi motivirate svoje zaposlenike? Koji su benefiti kojima se ponosite i koje inicijative nudite za njihov profesionalni razvoj?

Taj popis je toliko dugačak da mi se ponekad čini da je na ovo pitanje lakše odgovoriti što ne nudimo! U našoj kompaniji briga o zaposlenicima provodi se kroz program "Share & Care", koji se bazira na četiri osnovna stupa. Prvi je briga o zdravlju i životnoj sigurnosti, drugi zaštita zaposlenika, treći wellbeing i balans između posla i privatnog života, a četvrti je radna okolina. Primjerice, nudimo životno osiguranje, dodatno zdravstveno osiguranje, pokrivenost bolovanja od 100% do prvih 42 dana odsutnosti, šest tjedana očinskog dopusta...

Osim toga, posebnu pažnju pridajemo radnoj okolini u kojoj su zaposlenici motivirani. Naš omiljeni dio ureda je kuhinja, gdje provodimo zajedničko vrijeme i međusobno se povezujemo, što se vidi i u poslovnim rezultatima. Naši zaposlenici mogu kupiti i naše proizvode po povoljnijim cijenama, a tu je i subvencionirani parking. Jedan od neobičnijih benefita, koji se pokazao punim pogotkom, jest tzv. Green allowance, odnosno poticaj zaposlenicima da dolaze na posao biciklom ili pješice, za što su nagrađeni određenim iznosom na svom računu. Također, imamo i vrhunske online certificirane edukacije. Sve kako bismo stvorili radnu sredinu u kojoj se zaposlenici osjećaju podržano i motivirano.

Koliko zaposlenika ima L‘Oréal podružnica u Zagrebu, a koliko ukupno u cijeloj regiji koju pokrivate? Koji je omjer žena i muškaraca?

Kao L‘Oréal Adria Balkan filijala, zaduženi smo za regiju od devet zemalja, u kojoj imamo preko 500 zaposlenika i suradnika. U Zagrebu nas ima oko 200 te je time zagrebački ured najveći u regiji. Što se tiče rodne ravnopravnosti, omjer je otprilike 65 posto žena i 35 posto muškaraca. Taj omjer donekle je posljedica percepcije industrije kojom se bavimo, ali oba spola apsolutno ravnopravno sudjeluju u doprinosu poslovanju, i sudeći po rezultatima sasvim dobro funkcioniramo. Mislim da je u svim kompanijama potreban balans spolova u razmišljanju, energiji pa čak i u pragmatičnosti kada govorimo o pristupu poslu. Voljeli bismo imati i više kolega jer je velika predrasuda da u ovoj industriji nema mjesta za muškarce. Industrija ljepote je i dalje biznis koji uključuje odjele logistike, financija, prodaje koji su možda globalno privlačniji muškarcima, a naše poslovanje ne može funkcionirati bez tih odjela.

Kakva je situacija sa ženama na rukovodećim pozicijama?

U regiji jako dobro stojimo po tom pitanju. Primjerice, u Upravi je 11 članova, od čega su pet žene, a šest muškaraca. Ono što je značajno za istaknuti jest da je na čelu regije žena, gospođa Vanya Panayotova, koja vodi Adria-Balkan regiju i Rumunjsku. Nadalje, naš regionalni rukovodeći kadar sastoji se od 80-ak kolega i može se reći da odražava strukturu zaposlenika, odnosno žena je, gotovo dvostruko više.

image
NEJA MARKIČEVIĆ/CROPIX

L‘Oréal grupa već je 115 godina vodeća svjetska tvrtka u industriji ljepote. Kako biste opisali evoluciju brenda kroz te godine i koje su ključne prekretnice u povijesti kompanije?

Drago nam je da se možemo pohvaliti tako velikom brojkom. Sve je krenulo s jednim čovjekom koji je bio vizionar svojeg vremena, a ujedno i pionir u svom području. Kemičar Eugène Schueller 1909. godine napravio je prvu sintetičku boju za kosu, što je označilo početak stvaranja L‘Oréal kompanije, rasta i napredovanja. Dvadeset i pet godina kasnije, kada je došlo vrijeme prvih plaćenih godišnjih odmora i kada su ljudi počeli odlaziti na ljetovanja, započelo je oslobađanje ženske ljepote i snage, jer su žene počele otkrivati svoje tijelo na odmorima s obitelji. Tada je proizveden prvi proizvod za zaštitu od sunca, ulje Ambre Solaire. Nakon toga dolazimo do sedamdesetih godina, koje nam kroz naš brend L‘Oréal Paris donose značajnu prekretnicu uz poznatu izreku: „jer vi to zaslužujete.” Ta izreka i danas je vrlo poznata, a kroz godine je doživljavala različite modifikacije. Međutim, glavna poruka ostala je ista, fokusirajući se na osnaživanje žena i podizanje njihove svijesti o vrijednostima, kao i jačanje njihove uloge u društvu. To smo u to vrijeme postizali i uz pomoć top modela koji su bili naši dugogodišnji ambasadori. Pojava tehnoloških otkrića i umjetne inteligencije omogućila je promjenu u traganju za ljepotom, od univerzalnog poimanja što je poželjno, do slavljenja individualnosti. Pristup potrošačima danas se mijenja i postaje puno osobniji. Jednako tako se i pojam ljepote stalno mijenja i prilagođava novim potrebama potrošača.

Koliko se L‘Oréal misija i vizija promijenila kroz godine, posebno u kontekstu novih tehnologija i promjena u društvu? U kojoj mjeri koristite potencijal umjetne inteligencije u svom poslovanju?

Volimo biti pioniri u svemu, pa tako i u inovacijama koje donosimo potrošačima, a osobito u vrijeme umjetne inteligencije. Iskorištavamo sve tehnološke mogućnosti kako bismo donijeli inovativne proizvode, koje smo sveli pod nazivnik „Beauty Tech”, odnosno tehnologija ljepote. Ne donosimo samo proizvode s unaprijeđenim formulama i sastojcima, već i različite beauty gadgete koji dodatno poboljšavaju doživljaj ljepote i potiču inkluzivnost. Primjerice, početkom ove godine u Las Vegasu na CES sajmu predstavili smo prvi uređaj koji pomaže ženama s poteškoćama s finom motorikom da bez problema nanesu ruž za usne. Cilj takvih inovacije je vraćanje u srž našeg djelovanja - da se svi mi, u svojoj različitosti osjećamo lijepo, imamo samopouzdanje i jednak pristup stvarima koje nam u tome pomažu.

Jedan od najprepoznatljivijih projekata kojeg vodite je Nacionalni program "Za žene u znanosti" osnovan 2007. godine, čiji je cilj promovirati i podržavati žene u znanstvenim karijerama. Koji su najveći uspjesi ovog projekta?

Prepoznali smo potrebu i želimo poticati mlade žene znanstvenice da završe doktorski studij, da im budemo vjetar u leđa kako bi se bavile znanstvenim radom i projektima na korist cijele zajednice. Na kraju krajeva, želimo im otvoriti vrata u svijet, ali i vidljivost na lokalnoj razini. Od 2007. godine do danas nagradili smo 70 stipendistica; svake godine, izborno povjerenstvo, na čelu s istaknutim akademskim stručnjacima, odabire četiri stipendistice. Odabir je iz godine u godinu sve zahtjevniji, projekti tih mladih žena nas uvijek iznova fasciniraju, a drago nam je da je zahvaljujući našem programu njihova vidljivost u zajednici i među kolegama znatno porasla. Njihovi projekti vrlo često nakon toga dobivaju i niz drugih priznanja. Mislimo da je naš program zaista doprinio njihovom daljnjem znanstvenom razvoju, ali i da je motivirao mlade djevojke da krenu prema znanosti i da zaista vide svoju budućnost u tome. Trenutno pripremamo novi natječaj koji će biti objavljen početkom studenog.

image
NEJA MARKIČEVIĆ/CROPIX

L‘Oréal je poznat i kao kompanija koja brine o održivosti, posebno kroz program "L‘Oréal for the Future". Koji su glavni ciljevi tog programa i kakve rezultate ste dosad postigli?

Program je pokrenut 2020. godine i riječ je o programu održivosti kompanije na globalnoj razini kojem smo postavili ambiciozne ciljeve sve do 2030. godine. Naša je želja smanjiti utjecaj na okoliš, vodu, bioraznolikost i općenito na okruženje u kojem živimo. S druge strane, želimo jačati naš ekosustav i poticati naše partnere i dobavljače da krenu putem održivog razvoja i da prate naš put. Tu imamo i treći stup koji se odnosi na osnivanje fonda, kroz koji pružamo podršku organizacijama koje rade s populacijom žena i djevojčica koje se nalaze u teškim situacijama. Do sada smo u našoj regiji iz tog fonda uspjeli povući više od 700 tisuća eura i raspodijeliti ih na 11 organizacija koje imaju značajan utjecaj na društvo. U nekim ciljevima smo zaista jako napredni i vidimo da ćemo ih uspjeti ostvariti i prije predviđenog roka, dok u nekima još imamo puno posla. No, ono što je najvažnije jest da vidimo konkretne pomake kojima koračamo prema ostvarenju tih ciljeva.

Kako uključujete potrošače u održivost? Možete li nam dati primjer održivih proizvoda koji su trenutačno dostupni na tržištu?

Prije svega, uključujemo ih kroz proizvode koje donosimo na tržište. Cijeli niz proizvoda već sada sadrži održivi segment, kao što je, primjerice, Garnier kruti šampon za pranje kose, koji je u potpunosti pakiran u kartonsko reciklirano pakiranje. Inovativnim formulama, taj proizvod zahtjeva i manju potrošnju vode potrebnu za ispiranje, a pruža jednaku njegu i higijenu vlasišta kao i klasični šamponi. S druge strane, linija proizvoda Vichy Capital Soleil dolazi u kartonskim tubama, koje su napravljene tako da štiti sigurnost proizvoda, ali smanjuje uporabu plastike do čak - 75%, što je zaista značajno. Veliki fokus, posebice ove godine, su nam refili. Primjerice, u La Roche-Posay Lipikar liniji, kao i u luksuznoj diviziji proizvoda poput YSL i Lancômea, ali i kod brendova koristi se mnogo refila, što znači da nije potrebno svaki put iznova kupovati novi proizvod, već samo njegov refil čije je pakiranje izrađeno s manje sirovina nego primarni proizvod. Danas je sve više ljudi, pogotovo mladih, koji su svjesni održivosti i usmjereni na odabir proizvoda koji sadrže taj segment. S druge strane, potrošače uključujemo i kroz projekte naših brendova. Primjerice, Maybelline New York Brave Together dotiče se mentalnog zdravlja mladih i kroz taj projekt pomažemo mladim koji se suočavaju s poteškoćama, najčešće anksioznošću, dok je tu i YSL projekt Abuse is Not Love, koji pruža podršku ženama koje su žrtve obiteljskog ili partnerskog nasilja.

Kako je biti na čelu korporativnih komunikacija u L‘Orealu? Od čega se sve sastoji jedan vaš radni dan?

Korporativne komunikacije u našoj regiji imaju vrlo istaknutu ulogu, jer se predstavnik odjela nalazi u Upravi, znači za glavnim stolom gdje se donose odluke. Mislim da je to velika stvar, jer imamo mogućnost ne samo komunicirati poslovne ciljeve na jednostavniji, možda i prihvatljiviji način, nego istovremeno i utjecati na odluke koje se donose na razini regije. Što se tiče mog radnog dana, shvatila sam da je svaki drugačiji, ali zajednički nazivnik je dinamičan i intenzivan. Najveći dio vremena odlazi na online sastanke koji su ključni, jer pokrivamo devet zemalja. To često zna biti izazovno zbog vremenske razlike i koordinacije različitih timova. Uz ove eksterne projekte kao što je ova izložba, radimo i na brojnim internim jer nam je zadovoljstvo zaposlenika izuzetno važno. Trudimo se kroz komunikaciju i približavanje različitih tema i projekata motivirati naše zaposlenike, čime postižemo visoki radni elan i bolje rezultate. Svakako treba istaknuti da nam fokus nije samo na Hrvatskoj, već i na Srbiji, Bugarskoj i drugim zemljama. Trenutačno nas je petero u korporativnim komunikacijama, i kada se naš tim disperzira na cijelu regiju, to zna biti izazovno, ali uz prave profesionalce i motivirane ljude, na kraju se sve postiže mnogo lakše.

image
NEJA MARKIČEVIĆ/CROPIX

Zanimljiv je vaš profesionalni put. Po struci ste inženjerka kemije, a već dvadeset godina uspješno plovite komunikacijskim vodama. Kako je došlo do tog zaokreta?

Završila sam Prirodoslovno-matematički fakultet, ali se sjećam da sam još u osnovnoj školi, kada sam se prvi put susrela s kemijom, dobila želju da jednog dana radim u kozmetičkoj industriji. Međutim, s vremenom su se integrirali i neki novi momenti u mom životu, a jedan od njih bio je moj profesor hrvatskog jezika u zadarskoj srednjoj školi, koji mi je usadio želju za pravilnim izražavanjem i komunikacijom. Tako sam nekako spojila svoje dvije želje u jedno. Dvije, tri godine nakon što se L‘Oréal pojavio u Hrvatskoj, prijavila sam se na natječaj i dobila posao. Moja prva pozicija bila je savjetnica za proizvode i tehnologiju. Kompaniji je bitno imati ljude koji razumiju poveznicu naših proizvoda i znanost, jer je ona utkana u DNK ove kompanije, i to na neki način lijepo artikulirati i komunicirati prema van. Tako sam ušla u odjel komunikacija naše Divizije robe široke potrošnje (brendovi L‘Oreal Paris, Garnier i Maybelline NY), a prekretnica se dogodila 2007. godine s programom „Žene u znanosti” kada sam pokrenula današnji odjel korporativnih komunikacija. Kroz taj program razvila se potreba da unaprijedimo naš odjel, a danas imamo, kako bi naš Massimo rekao, mali tim velikih ljudi s kojima stvaramo najbolje što možemo i znamo te doprinosimo kompaniji, ali i društvu.

Obrazovanje ste stekli i na London School of Economics...

Tako je. Svi oni koji me poznaju dobro znaju da sam pasionirani učenik. Uživam u procesu učenja i stalno pronalazim nove segmente u kojima vidim da imam mjesta za poboljšanje. Tu mi, naravno, puno pomaže i kompanija koja nudi široke mogućnosti online edukacija, ali volim i sama investirati u svoje znanje. Na London School of Economics završila sam mini MBA što je bilo izuzetno intenzivno, ali mi je bilo potrebno jer sam osjećala da je to dio koji mi nedostaje i da mi treba širi pogled na poslovanje i način na koji kompanije posluju.

U L‘Orealu imate vrlo odgovornu funkciju. Na koje načine balansirate između privatnog života, majčinstva i uspješne karijere?

Majka sam dvojice predivnih sinova, kojima je sada 19 i 14 godina, a uskladiti posao i obitelj ne bi bilo moguće da uz sebe nemam nevjerojatno vrijednog partnera. U mojoj Dalmaciji se kaže da žena drži tri kantuna kuće, a kod nas moj suprug drži sva četiri. Pokušavam mu parirati; nekad sam uspješnija, nekad malo manje, ali bez njega bi to bilo jako, jako teško. Često imam osjećaj kao da sam akrobat koji cijelo vrijeme hoda po žici i trudi se zadržati balans između privatnog i poslovnog života, tako da ne pati ni jedno ni drugo. Moji dječaci najbolje znaju kad padnem, a onda me uvijek podignu i daju vjetar u leđa za dalje.

image
NEJA MARKIČEVIĆ/CROPIX

Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Gloria x L‘Oreal Adria grupa

Linker
26. studeni 2024 23:33