Zagrebački umjetnik, dizajner i florist za glavni motiv adventskih ukrasa iz svoje radionice odabrao je divlji šipak i nar, za što ga je nadahnuo posjet Veneciji.
Blagdanski stol nije potpun bez adventskog vijenca, čija se prva svijeća pali za petnaestak dana, a neki od najljepših i najpoželjnijih ukrasa i ove godine dolaze iz majstorske radionice našeg proslavljenog umjetnika, dizajnera i florista Saše Šekoranje. Izrada adventskih vijenaca je u punom jeku, a Sašine čarolije iziskuju mnogo sati rada, te još više vještine i kreativnosti, a zagrebački umjetnik izrađuje ih ekskluzivno po narudžbi za svoje klijente.
"Uz sve svoje druge obaveze ne stignem ih napraviti više od nekoliko desetaka, a veličinom i oblikom primjereni su prostoru za koji su namijenjeni. Moja ovogodišnja blagdanska tema je nar, pa ih pletem od nara i divljeg šipka s laticama dehidriranih ruža, uz neizostavne visoke svijeće i leteće mašne od pliša, koje su na neki način postale moj zaštitni znak", kaže Saša Šekoranja.
Dojam prozračnosti postiže specijalnom konstrukcijom stalka s nogarima na koji se vijenac postavlja, pa se na prvi pogled čini da lebdi u zraku, a u njemu je na svoj način gradirao sve nijanse crvene boje - od boje vina do božikovine, čiji su crveni plodovi u krajevima kontinentalne Hrvatske simbol božićnih blagdana.
"Čovjek uči dok je živ, pa grane više ne močim u vosak, jer se pokazalo da vijenac na taj način teško može izdržati do Božića, jer počnu iznutra truliti, pa ih sad umatam u dekorativne vrste papira koje sam ručno oslikavam", govori Šekoranja, koji je visoke svijeće u različitim nijansama crvene nabavio od danskog proizvođača.
Takvi adventski vijenci idealno će se uklopiti u velike prostore s visokim stropovima, dok za manje prostorije priprema adventske vijence na ručno oslikanim keramičkim tanjurima na temu nara iz svoje autorske kolekcije koju je nedavno predstavio javnosti.
"Ne smijem se ponavljati, a ove godine tema je nar u svim oblicima - od divljeg šipka do ružinih latica te keramike s temom nara koju sam naručio iz najpoznatije radionice iz Grottaglie na jugu Italije", priča Šekoranja, koji je nadahnuće pronašao u Veneciji, gdje je ove godine snimao prilog za HRT.
"Inspiracija me vodila kroz dvoranu Velikog vijeća u Duždevoj palači, gdje me fascinirao Tintorettov golemi prikaz Raja iz 1588., platno koje je dugo slovilo za najveće u povijesti slikarstva. Nakon toga zaputio sam se u renesansnu palaču Velike bratovštine San Rocco u kojoj sam razgledao izložbu oslikanog tekstila, te na kraju stigao do najstarije manufakture tekstila Luigija Bevilacque u kojem se brokatna tkanina i danas proizvodi kao u mletačko doba - trideset centimetara na jednom stanu dnevno... Sve te dojmove spojio sam u svojoj glavi s elementima posavske nošnje i tako je na kraju nastao moj adventski stol.
Kakve veze s tim ima čuveni španjolski polihistor, umjetnik, izumitelj i modni dizajner Mariano Fortuny y Madrazo, koji je iz rodne Granade u prvoj polovici 20. stoljeća stigao u Veneciju, Saša Šekoranja će objasniti gledateljima svog jednosatnog božićnog specijala koji će se uoči blagdana emitirati u udarnom terminu na Hrvatskoj televiziji.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....