Svestrana dirigentica i francuska dirigentica Ariane Matiakh ravnat će Zagrebačkom filharmonijom. Nominirana je za Grammy, a glazbom se bavi od malih nogu.
Treći programski blok 31. muzičkog biennala Zagreb pod nazivom Continuum Nr. 3 – Le sacre de l'eté (Posvećenje ljetu) počinje u Tvornici kulture koncertom Zagrebačke filharmonije koja će izvesti čak tri koncerta.
Radi se o skladbama Alfreda Schnittkea, Kaije Saariaho i Milka Kelemena, solisti će biti Maria Radutu, Karl-Heinz Schütz i Katarina Kutnar, a Filharmonijom će ravnati francuska dirigentica Ariane Matiakh, svestrana glazbenica koja suvereno vlada stilovima i žanrovima u rasponu od baroka do suvremene glazbe, od opere do simfonijskih djela.
"Ariane poznajem iz studentskih dana u Beču, ostvarila je vrlo uspješnu dirigentsku karijeru koja uključuje i nominaciju za 'Grammy' 2017. u kategoriji Best Classical Instrumental Solo te je bio sasvim logičan izbor pozvati ju na Muzički Biennale Zagreb. Bavi se pretežno starijom glazbom, no vrlo često je pozvana dirigirati zapostavljena djela skladateljica iz prošlih stoljeća, kao i avangardnu i suvremenu glazbu. Njezinim sudjelovanjem imamo i poveznicu sa Francuskom koja je odigrala značajnu ulogu u životu osnivača MBZ-a, Milka Kelemena. Veselim se Tvornici i veselim se vidjeti Ariane i Zagrebačku filharmoniju zajedno na djelu!", rekla je umjetnička ravnateljica MBZ-a Margareta Ferek-Petrić.
Čitajte i: Počinje Seasplash festival: U moru otkazanih koncerata jedno od rijetkih događanja koje se održava
Matiakh je inače kćer opernih pjevača te je od malih nogu posvećena glazbi. Karijeru je započela kao pijanistica i vokalna instruktorica u nekoliko francuskih glazbenih institucija, pjevaa je u nekoliko zborova, a glazbeno se obrazovala u Beču. Dobitnica je nekoliko važnih nagrada, surađivala je s brojnim kolegama sa scene, a i dalje je aktivna na polju suvremene glazbe.
„Kada ravnam izvedbom Mahlera, ne mogu razumijeti glazbu ako ne znam utjecaje koji su doveli do rađanja takve glazbe. Isto vrijedi i za suvremenu muziku, čak i ako je katkad riječ o dekonstrukciji; moramo znati odakle dolazi ta glazba, iz čega dopire ili čega se želi osloboditi. Zaista osjećam ljepotu glazbe u svemu i ne želim prestati tražiti nove mogućnosti za najbolju moguću interpretaciju. Upravo zbog toga vrlo često imam osjećaj da mi je glazba na kojoj trenutačno radim ujedno najdraža!“, rekla nam je Ariane.
Čitajte i: Aleksandar Dragaš: 'Nisam sklon dramatiziranju pa me ni ova situacija nije dovela do ludila'
Treći blok Muzičkog biennala Zagreb počinje 15. i traje do 17. srpnja, a sve detalje možete pronaći na njihovim službenim stranicama.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....