COTTONBRO/PEXELS
Budućnost je počela

Stručnjaci predviđaju deset glavnih estetskih trendova u godinama pred nama

Estetski liječnici u ordinacijama diljem svijeta bilježe povećan broj mlađih pacijenata, muškaraca i ljudi različitih etničkih skupina.

Estetski liječnici u ordinacijama diljem svijeta bilježe povećan broj mlađih pacijenata, muškaraca i ljudi različitih etničkih skupina.

Estetska kirurgija i tretmani pomlađivanja i uljepšavanja sve su manje zabranjena tema, a sve više srednja struja. Koliko su prodrli u svakodnevicu, pokazuje i novi svjetski izvještaj koji je objavila farmaceutska tvrtka Allergan, proizvođač Botoxa. U istraživanju, koje su nazvali Budućnost estetike (The Future of Aesthetics) navode kako je broj i tip nekirurških estetskih postupaka koji se provode diljem svijeta porastao za gotovo dva milijuna između 2017. i 2020. godine. Očekuje se nastavak rasta, pa se za 2025. predviđa 23 milijuna postupaka s dermalnim filerima i 14,6 milijuna nekirurških tretmana tijela. Istodobno, među pacijentima posvuda raste udio mlađih osoba, muškaraca i ljudi različitih etničkih skupina. Estetska industrija vrlo je dinamična, brzo se razvija i prilagođava promjenama navika i kulturnih normi, naveli su autori izvještaja te pobrojali deset najjačih trendova za koje predviđaju da će odrediti budućnost estetike.

1. Individualnost na prvom mjestu

Možda se bliži kraj eri „kloniranih” faca kakve izlaze iz brojnih ordinacija. Prema izvješću Američkog društva plastičnih kirurga (American Society of Plastic Surgeons, ASPS) za 2020. godinu, naglasak je sve više na tretiranju jedinstvenih potreba svakog pojedinog pacijenta uz istinski personaliziran pristup. Tome je svakako pridonijelo to što estetski postupci više nisu rezervirani samo za bogate bjelkinje i bijelce, nego ih traži sve više osoba različitih etničkih pripadnosti koje pritom žele da se poštuju njihove posebnosti.

2. Nova muževnost

Moderni muškarac ne smatra brigu za vlastito tijelo i izgled slabošću, naprotiv. Sve mu je ugodnije o tome razgovarati i isprobavati mogućnosti kozmetike, tretmana i zahvata. Udio muškaraca među pacijentima estetskih liječnika i dalje je višestruko manji od udjela žena, no potražnja za estetskim tretmanima za muškarce stalno raste, a i ponuda se širi.

image

Estetski tretmani postaju sve zanimljiviji mlađim generacijama

COTTONBRO/PEXELS

3. Blaže rodne podjele

Mijenjaju se stavovi o rodnoj binarnosti i to je, uz modu, vjerojatno najočitije na području estetike. Ublažavaju se rodne podjele, pa se i estetski tretmani okreću svim mogućim varijacijama roda.

4. Slobodnije shvaćanje ljepote

Estetski postupci, posebno oni s prolaznim djelovanjem, mogli bi biti manje zastrašujući i potencijalno sve privlačniji mlađim generacijama. Ljudi više ne žele da ljepota bude kruto definirana, umjesto toga do izražaja bi trebala dolaziti kreativnost.

5. Cjelovito iskustvo

Vjerojatno je odzvonilo i ubrizgavanju injekcija u neuglednim stražnjim sobama. Ljudi danas žele cjelovito iskustvo, ugodno i luksuzno. O tome britanski kozmetski liječnik dr. Tijion Esho kaže: „Ljudi ne kupuju samo proizvod, oni kupuju stil života.”

6. Nove linije tijela

Inovativni tretmani u velikoj se mjeri usmjeravaju na tijelo. Oblikovanje tijela, tretmani usmjereni na smanjenje celulita, zatezanje i podizanje kvalitete kože tijela bit će glavni ciljevi. Tretmani će biti sve napredniji, pa i sve dostupniji.

7. Est-etika

U medijima i u stručnim krugovima puno se govori o „pretjeranom tretiranju”, „pretjeranom punjenju” i „neprirodnim rezultatima” estetskih tretmana. Svi ugledni praktičari i veliki igrači na tržištu slažu se da sigurnost pacijenata treba biti na prvom mjestu, zbog toga je važno odrediti standarde, pooštriti propise i regulirati cijelu industriju u kojoj vlada priličan kaos.

8. Moć ekrana

Digitalna komunikacija mijenja kod ljudi doživljaj samih sebe. Uz otprije prisutno i sve raširenije manipuliranje fotografijama na društvenim mrežama, odlično je to pokazao i „Zoom boom” koji se dogodio tijekom pandemije covida-19: svi su zurili u vlastita lica na ekranima više nego ikada ranije, što je dovelo do povećane potražnje za estetskim postupcima. Povezanost digitalne komunikacije i estetike je neupitna, a njene je razmjere još nemoguće sagledati.

image

Novi pristup trebao bi uzeti u obzir posebnosti svakog klijenta

COTTONBRO/PEXELS

9. Virtualne klinike

O metaverzumu se govori kao o sljedećem stupnju interneta koji će duboko utjecati na sve nas, jer bi se fizički svijet trebao stvarno spojiti s virtualnim. Buduće generacije živjet će i u realnom i u virtualnom području, pa će se vjerojatno otvarati i „metaklinike” kao nov način interakcije s klijentima.

10. Protiv starenja s dvije strane

Klijenti se sve ranije podvrgavaju estetskim tretmanima, ne bi li odgodili pojavu znakova starenja, a s druge se strane znanost približava mogućnosti obnavljanja vlastitih stanica. Zbog toga će se, predviđa se, u budućnosti osmišljavati individualizirani planovi estetskog tretiranja i pomlađivanja za svakog zainteresiranog pojedinca, na temelju njegovih gena i životnog stila.

Linker
28. studeni 2024 04:30