SANJIN KAŠTELAN
Pomoć od srca

Brišemo ožiljke: Iscrtana areola točka je na ‘i‘ u oporavku žena nakon borbe s rakom dojke

Cilj je kampanje ‘Zajedno brišemo ožiljke‘ potaknuti i educirati i druge da počnu besplatno pomagati u rekonstrukciji areola i bradavica, a krajnji je cilj izboriti se za to da iscrtavanje bude pokriveno osiguranjem, jer bez toga rekonstrukcija dojke nije potpuna, kaže Marija Butković, pokretačica kampanje i osnivačica udruge Marra Altrui.

Cilj je kampanje ‘Zajedno brišemo ožiljke‘ potaknuti i educirati i druge da počnu besplatno pomagati u rekonstrukciji areola i bradavica, a krajnji je cilj izboriti se za to da iscrtavanje bude pokriveno osiguranjem, jer bez toga rekonstrukcija dojke nije potpuna, kaže Marija Butković, pokretačica kampanje i osnivačica udruge Marra Altrui.

Uklanjanje jedne ili obje dojke ženama koje se liječe od karcinoma golema je fizička i psihička trauma. Operativni zahvat koji je nužan u liječenju u velikom broju slučajeva ne može poštedjeti areolu i bradavicu, pa i nakon kirurške rekonstrukcije i liječenja dojka ostaje necjelovita i s ožiljcima koji mogu biti trajan izvor frustracija. Kako bi pomogla ženama koje se s tim suočavaju, udruga Marra Altrui pokrenula je humanitarno-edukativnu kampanju čiji je cilj upoznati oboljele žene i cijelu javnost s mogućnostima mikropigmentacije areola i bradavica, ali i obrva tijekom kemoterapije i kod alopecije. Slogan kampanje je "Zajedno brišemo ožiljke", a pokretačka snaga Marija Butković, vizažistica i osnivačica Udruge, žena koja već desetak godina u svom kozmetičkom salonu pomaže ženama da u ogledalu ne vide ožiljke, nego da se osjećaju ženstveno, privlačno i radosno.

Svjetla i sjene

"Medicinska mikropigmentacija ili medical tatoo omogućuje postizanje gotovo prirodnog izgleda grudi. Radimo tretman 3D rekonstrukcije, pri čemu koristimo različite tehnike i kombinacije boja kako bismo igrom svjetla i sjene postigli trodimenzionalan izgled. U nekim slučajevima kirurzi pri rekonstrukciji dojke pomoću konca naprave izbočinicu kako bi približno kreirali izgled bradavice i to pomaže, jer je tkivo tada reljefno, ali u boji kože. No, ponekad je koža suviše napeta, zbog implantata i traume, pa konci mogu popustiti i tkivo se izravna. Lakše je kad radimo jednu dojku, tada kopiramo izgled bradavice na zdravoj dojci. Cijeli postupak olakšava i to što je razvijeno mnoštvo nijansi, a i pigmenti se mogu miješati, pa možemo postići potrebnu ružičastu ili smećkastu nijansu", objasnila je Marija koja kaže da za uspješnu rekonstrukciju treba vladati tehnikom, ali važno je i znati crtati.

Pogođena su i djeca

Tretman može trajati dva sata. Za konačan rezultat pigmentiranja areole i bradavice najčešće su potrebna dva, ponekad i tri tretmana, jer radi se na ožiljkastom tkivu i ne može se znati koliko će se pigmenta zadržati i na kojoj dubini. Isto tako, tamniji pigment može s vremenom posvijetliti, što se naknadno popravlja. Za tijelo i za lice koriste se različiti pigmenti, oni za areole i bradavice traju pet do šest godina, dok obrve treba češće obnavljati.

image

Marija Butković vodi udrugu Marra Altrui i kampanju Zajedno brišemo ožiljke

BILJANA BLIVAJS/CROPIX

Crtanje obrva kozmetičkom olovkom ne djeluje prirodno, mikropigmentiranjem se postiže vjerniji izgled. Jednako je i kod kemoterapije i kod iscrtavanja obrva kod alopecije, autoimune bolesti koja pogađa već i djecu i mlade u pubertetu, pa kod Marije na pigmentiranje obrva dolazi i 12-godišnja djevojčica. Tek tada shvatite, kaže Marija, koliko takva „sitnica” može puno značiti.

Ožiljak nije u prvom planu

Suočavanje sa zloćudnom bolešću i iscrpljujući proces liječenja ostavljaju traga na osobi, fizički i emocionalno. "Taj strah od ishoda liječenja, iščekivanje trenutka kada će ti otpasti prvi pramen kose, obrve. Svaka žena ima svoju priču, ali mislim da je svakoj od nas zajedničko to što, nakon što smo prošle terapije i operacije, gledamo kako krenuti dalje, kako opet stati na noge... Tu nastupaju ljudi poput Marije, kod koje sam došla na iscrtavanje areole i bradavice po preporuci drage prijateljice. Marija je prepoznala potrebe žena koje prolaze kroz svoje bitke i svoj dar koristi u plemenite svrhe", tako je svoju priču sažela Marijina klijentica iz Dalmacije koja je od raka dojke oboljela sa 34 godine. U oporavku su joj, kaže, pomogli vjera, njeni najbliži i prijatelji, a otprilike godinu dana nakon operacije otišla je na iscrtavanje areole i bradavice: "Ožiljak sada nije u prvom planu i vratila sam samopouzdanje. To je nakon svega važno svakoj ženi".

image

Kampanja‘Brišemo ožiljke zajedno‘ nastoji pomoći vratiti ženama dio koji im nedostaje

SANJIN KAŠTELAN

Kako je počelo

Želja da na ovaj način pomaže ženama Mariji se probudila još 2011. kada je, upravo za snimanje za Gloriju, šminkala mladu glazbenicu Vidu kojoj su zbog kemoterapije ispale kosa, obrve i trepavice. „Bila je oduševljena kad je vidjela da ću joj staviti trepavice, a njeno oduševljenje čujem i danas. Vida je, nažalost, preminula, ali bila mi je velik poticaj za osnivanje udruge. Shvatila sam tada da je smisao postići ljepotu i cjelovitost, upoznati novu sebe. Nije fokus na ožiljku, nego na rekonstruiranoj areoli”, sjeća se Marija koja se tada, puna entuzijazma, javila poznatoj udruzi radi suradnje - htjela je da joj upućuju žene kojima bi ona besplatno iscrtavala bradavice i areole. No, dobila je čudan odgovor.

"Psihologinja te udruge rekla mi je da ženama u fazi liječenja izgled nije u fokusu. To me frapiralo, tim više što sam koji dan poslije vidjela da organiziraju lakiranje noktiju za oboljele žene. Ipak, nakon početne obeshrabrenosti, 2014. sam osnovala svoju udrugu, zvala se Ružičasta nit".

image

Rekonstrukcija dojke mora biti potpuna, ističe se u kampanji

SANJIN KAŠTELAN

‘Najbolje cice‘

Marija je tada pigmentacije radila i financirala sama, a unatoč ograničenjima nastojala je svaki tjedan primiti barem jednu ženu. Kroz to je vrijeme napravila, procjenjuje, više od 300 tretmana, a uz činjenicu da se tretmani ponavljaju, to znači da je pomogla barem stotini žena: "Počašćena sam što mogu pratiti njihov put i vidjeti kako izlaze iz cijelog tog procesa pročišćene. To su žene koje su do jučer bile u naponu snage, a onda su se našle potpuno zatečene bolešću. Kad ih vidite kako se bore, shvatite da je život predivan i da je divno biti im podrška. Ima tu suza i smijeha i simpatičnih crtica, kao kad mi je jedna klijentica rekla: Sad imam bolje cice od svih!"

Plemenit cilj

Mariji dolazi sve više mladih žena, ispod 40 godina. Prošle godine su samo u jednom tjednu došle tri žene u tridesetima, sve tri majke kojima je glavna želja prebroditi bolest, a da ih djeca ne vide „drugačijima”. Repigmentacija areola u tome im i pomaže; olakšava im da prebrode faze liječenja i vrati im samopouzdanje. Njihova radost Mariji je nagrada, veseli ju što iscrtavanjem zatvaraju ne poglavlje, nego knjigu i što mogu nastaviti sa životom, privatnim i poslovnim.

image

Marija Butković pokazuje iscrtavanje bradavice i areole pigmentima na umjetnoj koži

BILJANA BLIVAJS/CROPIX
image

Kombiniranjem pigmenata može se postići željena nijansa

BILJANA BLIVAJS/CROPIX

Nada se da će kroz kampanju za ovu mogućnost doznati što više žena te da će medicinska pigmentacija biti dostupnija kroz informiranje i osiguravanje financijskih sredstava. “Podižemo sve na višu razinu. Cilj nam je potaknuti i educirati i druge artiste da počnu besplatno pomagati, budući da cijena rekonstrukcije areole i bradavice može biti i 5000 kuna. A krajnji nam je cilj izboriti se za to da iscrtavanje bude pokriveno osiguranjem, jer bez toga rekonstrukcija dojke nije potpuna”, naglašava Marija koja je neizmjerno zahvalna svima koji podržavaju rad njene udruge i u kampanji, koja će potrajati godinu dana, sudjeluju pro bono.

image

Iscrtavanje vraća osobi cjelovitost, poručuje kampanja

Okosnica kampanje je video spot koji prikazuje tri žene različite dobi suočene s istim nedostatkom, a Marra Altrui im pomaže vratiti dio koji nedostaje. Spot će se vrtjeti na HTV-u, a kampanja se širi i na city lights i društvene mreže. Želja Udruge je da se žene ne koncentriraju na ožiljke, nego da opet pronađu radost, osjećaj ženstvenosti i privlačnosti. Klijentica iz Dalmacije potvrđuje da u tome i uspijevaju: „Danas u ogledalu više ne vidim ožiljak, nego samopouzdanu i cjelovitu osobu.”

Produkcija videa: Producenti

Redatelj: Hrvoje Škurla

Linker
24. studeni 2024 07:13