Tržište

Vodič za kupnju i održavanje garažnih vrata

Nekada prašnjava skladišta, danas omiljena mjesta za posao, druženje, igranje i tjelovježbu

Kakva vrata odabrati? Kakvi trebaju biti mehanizmi podizanja i spuštanja vrata? Kako se održavaju i kolika im je garancija? Na sva ta
pitanja odgovore smo dobili od jedne od vodećih tvrtki za garažna vrata, Hörmann

Nekad su bile prašnjave i neugledne. Služile su isključivo za čuvanje vozila ili kao “špajza” za sve nepotrebne stvari koje ne želimo baciti
iako vrlo dobro znamo da ih više nikad nećemo koristiti. Vremena su se promijenila, a garaže su postale vrlo važne u organizaciji naših
života. Danas su prostori garaža transformirani u višenamjenske prostorije i sve manje su to neugledni zagušljivi prostori za spremanje auta kada pada snijeg. Pazi se na odabir pločica na podu, gdje i kakvi ormari za spremanje će biti da ne smetaju, kakva rasvjeta će biti i ima li dovoljno danjeg svjetla. Danju služe za mehaničarske radionice, noću za zabave ili su to igraonice, prostori za druženje i tjelovježbu.

Osnovna podijela garaža jest: privatne i komercijalne te grijane i negrijane. Tu je pitanje izolacije i na kraju lokacije. No, da bi
garaža bila sigurna, najvažnija su garažna vrata. Primjerice, podzemna garaža će zahtijevati neizolirana, što jeftinija jednostavna vrata, a vrata na pročelju fasade kuće s dnevnim boravkom iznad traže najbolje izolirana sekcijska vrata s luksuznim dizajnom i bojom u fasadi kuće. No, kako odabrati među različitim tipovima vrata koja će najbolje odgovarati vašim potrebama? Kako bi dobili odgovore, razgovarali smo sa stručnjacima iz tvrtke Hormann.

Važni su boja i dizajn
– Prvi korak je razmisliti o tome koja je namjena garaže. Postavlja se pitanje lokacije garažnog prostora, zatim kakva je njezina pozicija u odnosu na kuću kao i tip automobila za koji je garaža namijenjena. Najveći broj ljudi odabire jedan od četiri osnovna tipa vrata ili
jednu od modernijih verzija osnovnih modela – objašnjavaju u Hormannu. Smatraju da su sekcijska garažna vrata najbolje rješenje zbog svojih velikih otvora i idealna su za garaže u kojima ima mjesta za parking dva vozila te naročito za garaže koje imaju sustav grijanja, čime se utječe na štednju energije. S druge strane, jednokrilna podizna vrata pogodna su za otvore manjih dimenzija i podzemne garaže, dok se bočna klizna i rolo vrata preporučuju kod niskih ili plitkih garaža. Osim funkcionalnosti, važnu ulogu u odabiru ima dizajn i boja koji utječu na cijenu.

– Bijela boja spada u standard, najpovoljnija su opcija i za takav tip vrata najbrža je isporuka do krajnjeg kupca. Drveni dekori i posebne boje po RAL karti idu u kategoriju najskuplje opcije. Osim raznih boja i dekora, specijalnom izvedbom printa moguće je otisnuti korporativnu boju i logotip kupca ili stvoriti umjetnički dojam primjeno egzotičnih i apstraktnih uzoraka. Vlasnici garaža koji imaju podlogu u arhitekturi i uređenju prostora imaju opciju usklađivanja vrata s oblogom fasade umetanjem fasadnih panela u za to posebno izrađen okvir garažnih vrata. Takva vrata postaju poseban detalj u dizajnerski projektima – kažu u Hormannu.

Duga garancija
Vrlo važna stavka je i upravljanje vratima. Sva vrata, logično, moguće je otvoriti ručno, no većina se odlučuje za veći komfor i daljinsko
upravljanje, otvaranje i zatvaranje vrata.
– Motori nekih proizvođača imaju certifikat protuprovalnosti, što dodatno pruža sigurnost. Ugradnjom fotoćelija za automatsko spuštanje, vrata se sama spuštaju nakon izlaska i ulaska vozila u garažu, što pruža osjećaj ugodnosti bez puno razmišljanja – kažu u Hormannu. Kada je riječ o garanciji, ona je uglavnom između 10 i 15 godina, a što se tiče same montaže, valja naglasiti da upravo ona ima veliku ulogu kada je riječ o funkcionalnosti.

Servis svake tri godine
Unatoč garanciji nužno je jednom u tri godine napraviti servis vrata i motora.
– U principu motoru se pridaje manje pozornosti nego vratima jer opruge podižu vrata, a motor daje samo početnu inerciju. Vrata je potrebno podmazati, izbalansirati i pregledati njihove opruge i sajle, motor reprogramirati i podesiti gornje i donje referentne točke (da
nauči ponovno gdje je pod, a gdje strop jer se opruge korištenjem otpuštaju i tu postavku treba korigirati). Dobro je jednom godišnje
nakon zime očistiti prostor na podu oko vodilica od nakupljene nečistoće i podmazati pomične dijelove WD sprejem (nikako mast ili
slično jer se na to lijepe čestice prašine) – objašnjavaju.

Mehanizmi podizanja vrata
Ručno koje uvijek spada u standard svakih vrata. Podizanje motorom, upravljanje daljinskim od 2200 kuna naviše. Postoji i motor s
akumulatorskom baterijom (4000 kn) koji se puni kao mobitel za garaže bez strujnog priključka. Upravljanja mogu biti čitačem prsta (3750 kn), kodnim tipkalom (625 kn), osnovno je daljinskim upravljačem ili ključ tasterom (300 kn). Fotoćelije (437 kn) omogućavaju automatsko spuštanje vrata nakon izlaska vozila iz garaže.

Najčešći materijali
Baza kod 99 posto prodanih vrata je pocinčani čelik s vruće plastificiranim premazom u boji. Drvena vrata prodaju se većinom u nordijskim zemljama i zahtijevaju brigu oko tretiranja drva.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
11. studeni 2024 11:27