KLJUČNI KORACI

Pripremate se za proljetno čišćenje? Ovako ćete najbrže raspremiti i organizirati dom bez previše drame

 /SHUTTERSTOCK

Svi ćemo se vjerojatno složiti da s krajem veljače uistinu priželjkujemo što prije ispratiti zimu i dočekati prve ovogodišnje toplije dane. Buđenje prirode koje stiže s proljećem motivira nas da se pokrenemo s brigom o zdravlju, vježbanjem i prehranom, ali i životnim prostorom koji u nadolazećoj sezoni već tradicionalno iščekuje "proljetno čišćenje".

Iako neke hvata glavobolja već pri pomisli na sve što ovaj kućni projekt obuhvaća, saznali smo da ne mora biti tako već sasvim suprotno. Ova sveobuhvatna priprema doma za ljepše dane i nove, produktivnije početke može biti jednostavna, ako se držite nekoliko koraka koje savjetuje Mabel Heitmeier, certificirana stručnjakinja planetarno popularne KonMari metode pospremanja.

"Savršena je sezona da preispitamo što držimo u svojim domovima i zašto" pojasnila je Mabel za portal the Everygirl od kuda zapravo krenuti u proljetno čišćenje koje mnogima simbolizira nove početke, rast i nadu. Dom rasterećen od stvari, smatra ona, poručuje svima da su njegovi vlasnici spremni prihvatiti promjene i izazove koji su pred njima, a to su uvijek dobrodošle karakteristike u životu.

PROČITAJTE VIŠE Vrijeme je za proljetno čišćenje

Da bi svaki kvadrat odisao tom životnom odvažnošću, optimizmom i uživanju u trenutku, ova certificirana organizatorica predlaže da se držite pet ključnih koraka u proljetnom pospremanju koji će, nakon što ih prvi put poduzmete, svake iduće sezone biti još brži i jednostavniji. Pa, krenimo redom koji nam predlaže.

1. Uklonite nered da biste kasnije uštedjeli vrijeme

Možda ovako sročeno zvuči neobično, ali je istinito. Ako se odmah uhvatite u koštac sa svim stvarima koje vam ne trebaju i uklonite ih iz kuće, to će čitav proces proljetnog raspremanja i čišćenja učiniti bržim i jednostavnijim. "Vaša kuća ne može biti istinski čista ako je puna nepotrebnih stvari" istina je koju Mabel često ističe polaznicima svoje edukacije za organizaciju jer, uvjerena je, čišćenje dok postoji nered posve je besmisleno.

Ovo nije nužno korak u kojem ćete sadržaj baš svake ladice istresti na pod i odlučivati što ćete zadržati, a što nećete, ali je onaj u kojemu ćete stvari staviti na njihovo mjesto. Prije toga nemojte ni pomišljati na to da uzmete krpu, poručuje ova stručnjakinje i dodaje da ćete joj "zahvaliti kasnije".

image

nek sve stvari budu na svom mjestu prije nego što uzmete krpu u ruke

/SHUTTERSTOCK

2. Organizirajte po kategoriji, a ne po lokaciji

Ako je prošlo dosta vremena otkako ste zadnji put pospremili nered, vrlo vjerojatno sada ne znate otkud uopće započeti. "Metoda KonMari vodi vas da pregledavate svoje stvari jednu po jednu kategoriju, počevši od najlakših odluka i prelazeći na one izazovnije" preporučuje Mabel. Tako se, primjerice, možete prvo uhvatiti u koštac s kuhinjskim elementima gdje gotovo uvijek ima nekih namirnica s kojima se možete "pozdraviti, a nastaviti s odjećom, zatim obućom pa knjigama.

Preporuka je krenuti s kategorijom koja vam je najmanje važna jer ćete nju zapravo najbrže rješavati i to će vam dati više motivacije za prelazak na drugu, težu kategoriju ili onu u kojoj imate više predmeta za koje ste emocionalno vezani. Ako ovaj proces morate zbog nekih drugih obaveza prekinuti, lako ga je nastaviti na istom mjestu, odnosno predmetu na kojem ste stali.

3. Postavite vremensko ograničenje

Čišćenje u više kraćih vremenskih intervala često je učinkovitije nego ono višesatno. Ako uzmete čitav dan za pospremanje i čišćenje, u drugoj polovici tog procesa mogli biste već biti umorni što od samog rada, a što od odlučivanja o pojedinim predmetima. "Kako biste izbjegli mentalnu iscrpljenost, odredite si vremensko ograničenje" kaže Heitmeier koja radije odvoji dvadesetak minuta svaki dan, nego čitav vikend za pospremanje.

Na taj način ostaje bolje usredotočena na zadatke koje si je zadala, brže ih obavlja jer zna da je uspješan dovršetak blizu i sklonija je duže zadržati ovakvu rutinu pospremanja.

image

Ako raspremanju pristupite kao učenju, čitav će proces biti zanimljiviji i uspješniji

PIOVESEMPRE/GETTY IMAGES/ISTOCKPHOTO

4. O stvarima koje odbacujete razmišljajte kao o učenju lekcija

Ako se raspremanju stvari pristupa isključivo mehanički, teško da će ikad postati dio vaše rutine koju ćete rado obavljati. No, ako taj proces odlučite gledati kao učenje, svako iduće raspremanje bit će vam sve zanimljivije, smatra poznata organizatorica.

Ona, primjerice, pažljivo promatra stvari koje je odlučila odbaciti i temeljem tog odabira donosi zaključke pomoću kojih kasnije kvalitetnije upravlja svojim prostorom. Ona je, primjerice, u tom procesu otkrila kakve krojeve odjeće više ne treba kupovati jer je na hrpu "za otpis" stavila najviše takvih. Baš zato, promatranje predmeta koje odbacujemo i razmišljanje o njima ujedno je i učenje o nama samima.

5. Pristupite uklanjanju nereda s namjerom i zahvalnošću

Jedan od glavnih razloga zašto se ljudi bore da se riješe stvari koje im više ne služe je osjećaj krivnje, tvrdi organizatorica Mabel, ali i za to postoji rješenje koje leži u promjeni načina razmišljanja. "Pozdravite svoj dom izražavanjem zahvalnosti za utočište i udobnost koju vam je pružio tijekom zime, ova jednostavna gesta može pretvoriti čišćenje u čin zahvalnosti", rekla je u razgovoru za portal.

PROČITAJTE VIŠE Načelo življenja 80/20

image
/SHUTTERSTOCK

Ugodnu atmosferu prije samog početka pospremanja možete osigurati i dnevnim svjetlom, zato obvezno rastvorite zavjese, a možete zapaliti i omiljenu mirisnu svijeću ili pustiti glazbu koja vas opušta ili motivira.

Kad nakon raspremanja, dođe vrijeme za samo čišćenje, organizirajte se tako da rješavate sobu po sobu, a u svakoj prostoriji čistite površine od vrha prema dnu. "Ako pristupite proljetnom čišćenju s namjerom i zahvalnošću, nećete samo stvoriti uredniji prostor, već ćete i postaviti standard za održavanje svog doma tijekom cijele godine koji vas neće previše opteretiti" zaključuje Mabel.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. veljača 2025 09:33