NEVJEROJATNO

Agenti za nekretnine tvrde ‘Zbog jedne izuzetno loše navike pripadnici gen Z generacije gube kuće i stanove‘

 /SHUTTERSTOCK

Kupci nekretnina generacije Z konačno ulaze na tržište, no postoji jedna nimalo atraktivna osobina koja odlikuje velik broj ovih mladih ljudi, a zbog koje, kako tvrde agenti za nekretnine, gube odlične prilike za kupnju stanova i kuća dostupnih na tržištu.

Američki New York Post prenosi kako se agenti za nekretnine sve češće žale na mlade osobe rođene uglavnom krajem devedesetih koji se zainteresiraju za kupnju nekretnina u njihovoj ponudi ili ih angažiraju da im pronađu dom iz snova, a onda se na lokaciji jednostavno pojave 40 minuta do sat vremena kasnije od dogovorenog termina.

Dogodilo se to i Hunteru Schattleru, agentu za nekretnine u Detroitu, koji je za svog klijenta glazbenika pronašao kuću baš kakvu je tražio. Međutim, on se na razgledavanju pojavio s kašnjenjem od čak 45 minuta, što je izazvalo sumnju kod prodavatelja koji se kasnije jednostavno odlučio za drugog kupca, onog koji ne kasni. Dapače, unatoč popularnosti mladog potencijalnog kupca kojeg su odmah prepoznala njegova djeca, nije popustio niti mu omogućio dodatno vrijeme za razgledanje kuće.

image

Tržište je prebrzo za opušteni pristup koji njeguju mlađe generacije

PATRICK T. FALLON/AFP

Iako je njegov klijent naučio bolnu lekciju na teži način, čini se da njegovi vršnjaci još trebaju osjetiti posljedice kašnjenja na vlastitoj koži. Istraživanje koje je provela tvrtka za savjetovanje u karijeri Intelligent.com pokazalo je da menadžeri nisu zadovoljni navikama mladih zaposlenika, a čak 75 posni njih ne bi htjeli zaposliti još jednog "friško s fakulteta". Također, 9 od 10 ispitanih menadžera smatra da zaposlenici generacije Z trebaju usvojiti bonton, a među najvećim zamjerkama koje imaju upravo je kašnjenje.

Čak četvrtina pripadnika generacije Z kasni na posao, tvrde ispitani šefovi, a oko 20 posto njih kasne i na sastanke tijekom dana te ne predaju dovršen radni zadatak u prvom zadanom roku. A kako kasne na posao, tako kasne i na druge važne obveze i događaje u životu među kojima je i kupnja kuće. Zbog svoje nepoželjne navike, dom iz snova "izgubila je" i Bianca Fabina, suosnivačica PR agencije Command Collective, koja je sa suprugom vrlo ležerno krenula u razgledanje kuće.

Provozali su se susjedstvom, ispitali nekoliko prolaznika ono što ih je zanimalo i, naposljetku, zakasnili na razgledanje na koje je netko drugi došao na vrijeme i kupio kuću koju su željeli. "Nisam shvaćala koliko je jaka konkurencija. Odlučili smo ubuduće dolaziti ranije" priznala je i dodala da će im možda tuđe kašnjenje ubuduće ići u prilog jer će tako dobiti više vremena za razgledanje željene nekretnine.

Gotovo polovica od 68 milijuna pripadnika generacije Z u Americi planira kupiti dom u sljedećih 5 godina, prema anketi portala Realtor.com. Njihov udio u zahtjevima za kupnju nekretnine odnosno prijenosa vlasništva iznosio je 13 posto u 2024. godini, što je povećanje od 3 posto, prema nedavnom izvješću CoreLogica.

I dok je vlasništvo nad nekretninom mnogim mladima u Americi, baš kao i u Hrvatskoj, postalo nedostižno što zbog cijena nekretnina, a što zbog inflacije i postroženja uvjeta za kreditiranje, dio "gubitka" željene nekretnine tako ipak leži u navikama mladih koji ovom životnom projektu pristupaju opuštenije nego što to tržište zahtjeva.

PROČITAJTE VIŠE Kako prepoznati nekretninu vrijednu kupnje?

image

Agenti se žale da zbog kašnjenja svojih klijenata na prezentacije nekretnina i oni mogu djelovati neprofesionalno

/SHUTTERSTOCK

"Kronično kašnjenje na prezentaciju nekretnine može biti veliki problem, osobito ako pokazujete nastanjene domove ili ako imate više nekretnina koje taj dan pokazujete na različitim lokacijama" rekla je za NY Post agentica Cara Ameer, koja zastupa klijente u Kaliforniji i Floridi, kako kašnjenje kupaca može izazivati probleme u njezinom svakodnevnom radu. "Zbog kroničnog kašnjenja možemo izgledati doista neprofesionalno i drugim kolegama agentima čije nekretnine pokazujemo" dodao je Ben Jacobs iz Douglas Ellimana u New Yorku.

"Naše vrijeme je dragocjeno" složila se s kolegama i agentica Jessica Chestler. "Vrlo naporno radimo za naše klijente; a ako nam ne mogu pružiti isto poštovanje, to čini radni odnos vrlo izazovnim. Novac nam je u tim situacijama manje bitan, jer nam naš ugled i vrijeme znače sve" zapomaže Jessica i zaključuje da je izgleda točna stara izreka koja kaže da vrijeme ubija sve dogovore.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
11. veljača 2025 07:55