Sjajna adaptacija stana u Zagrebu

Stiliziran do zadnjeg milimetra

Sjajna adaptacija stana u centru Zagreba: iz prosječnog u jednostavan, umirujuć i topli dom
Profil
Info:
potpuno adaptiran donjogradski stan površine 100 kvadrata
Lokacija:
centar, Zagreb
Projekt:
arhitektica Maja Bručić, Lotus Architecti
Vlasnik:
poslovni čovjek

Arhitektica Maja Bručić iz tvrtke Lotus Architecti zaslužna je za transformaciju prosječnog donjogradskog stana, koji se godinama koristio kao ured, u iznadprosječan, moderan i energičan, ali opet jednostavan, umirujuć i topli dom.

Neki stanovi dobro izgledaju samo na fotografijama. Neki ni to. No, pravo je pitanje kako se ukućani u njima osjećaju. Jesu li funkcionalni, ugodni, odražavaju li njihov karakter, jesu li prilagođeni njihovim potrebama i željama… A to nije moguće sa stopostotnom sigurnošću procijeniti gledajući samo fotografije. No, kada je stan fotogeničan, a istodobno funkcionalan i ugodan te odražava sve ono što voli vlasnik – naišli smo na pravi zgoditak. Dobro, moramo priznati da u našem poslu to i nije teško jer imamo tu privilegiju posjećivati lijepe, drugačije i inspirativne interijere. Jedan smo takav našli u centru Zagreba, u kojem su nas dočekali vlasnik, inače poslovni čovjek, te arhitektica Maja Bručić iz tvrtke Lotus Architecti, koja potpisuje projekt preuređenja stana.

Iako je riječ o klasičnom donjogradskom zagrebačkom stanu veće površine, s visokim stropovima i velikim dvokrilnim vratima, on zapravo ni po čemu nije klasičan. On je luksuzan, no jednostavan i energičan, a opet umirujući, moderan, istovremeno topao… On je sasvim sigurno iznadprosječan, bezvremenski. Mogli bismo reći da djeluje i kao privatna galerija, s obzirom na to da je vlasnik strastveni kolekcionar starina i umjetnina, a kako se obilaze prostorije nije teško dokučiti u čemu još uživa vlasnik ovog stana. Stan je površine 100 kvadrata, a zadatak je bio prenamijeniti ga iz uredskog prostora u stambeni. Zahtjevi vlasnika, kaže arhitektica, bili su oko broja i namjena soba te kvalitete materijala, a ideja je bila dizajnirati ugodan stan koji vrvi pozitivnom energijom. – Kako investitor vodi užurbani život i ima dosta stresa u poslu, htjeli smo projektirati stan koji će nakon napornog dana biti oaza za odmor. Vodili smo brigu o tome da sve što radimo bude bezvremensko i da ne definira vrijeme u kojem je nastalo.

Znači da sve bude postojano i sa stilom – ističe Maja Bručić te dodaje kako je adaptacija trajala četiri mjeseca, a najveće korekcije u pogledu organizacije prostora bile su vezane uz rušenje pregradnih zidova kako bi se formirale veća kupaonica i garderoba. Ulazi se u dugačak i relativno širok hodnik na čijem se kraju uočava skulptura “Čovjek koji hoda” poznatog hrvatskog akademskog kipara Zlatka Čulara, posebno izrađena za ovaj stan i osvijetljena reflektorom, dok se sa svake strane nižu vrata prostorija. Par metara bliže vratima, također u hodniku, nalazi se i oprema za golf, što nam daje do znanja da vlasnik voli sport. Promatramo i dalje hodnik, koji je čist, bez ormara, komoda i polica, na podu je parket zanimljivih i izraženih šara, a zidovi su tople sive nijanse, bez slika, okvira i sličnih dekoracija. Isti se materijali i boje ponavljaju u svim sobama. Arhitektica nam odmah priznaje kako su dugo razmišljali o podu, a odabir je pao na drvo masline. – Izbor podnih obloga izuzetno je važan.

Pod određuje mnoge stvari kasnije, kao što je odabir boja za zidove, rasvjeta ili pak stil života, navike… S obzirom na to da klijent ne voli tepihe, odlučila sam staviti na pod drvo koje će samo po sebi biti svojevrsni ukras te podizati prostor igrom svojih prirodnih tekstura i boja, a s druge strane imati dobru otpornost na habanje. Odabir masline bila je osnovna točka od koje smo krenuli. Sve nakon toga bila je samo posljedična reakcija i odgovor na postavljeni izazov. Budući da pod ima osebujnu teksturu, sve ostalo, a i boja zidova proizašla je kao balans tome. Dakle, sivi zidovi su ovdje da umire pod i da ga podrže u svojoj životnosti – kaže arhitektica, a vlasnik dodaje kako je u prijašnjem životnom prostoru imao puno slika na zidovima, a sada je odlučio kako će sve biti naslonjene na zid. Prva vrata s desne strane hodnika vode u spavaću sobu, koja je s dnevnim boravkom povezana po sistemu “enfilade”, tako da kad se otvore centralna vrata između te dvije prostorije, pogled s kreveta usmjeren je direktno na veliki LCD u boravku. U središtu događanja je veliki krevet od bijele kože Tonin Casa Pacifico. Maja pojašnjava kako je krevet odabran jer ima visoko uzglavlje koje mijenja svoju širinu od dna prema vrhu, dajući mu dinamičnost i vizualnu transformaciju.

U sobi je i mali radni stol, restaurirani komad iz 19. stoljeća, kojeg je vlasnik prenio u novi dom. Također, tu su vješalica, koja djeluje poput skulpture, također Tonin Casa, te brončana skulptura psa, kao i brojne slike. U boravku su, pak, kombinirani moderni komadi s klasičnim namještajem, primjerice mali stakleni stolić brenda Tonin Casa, koji čini dobar kontrast s renoviranom bidermajer komodom. Dobro se uklopila i Royal Blue fotelja iz Ikee, kao i zastori u boji zidova. Zanimljiv je i kamin na bioetanol, koji daje lijep ugođaj kada gori vatra. – Ložište za kamin dizajnirali smo sami i dali ga izraditi kod bravara. A posebnost boravka čini i doživljaj koji nastaje kada se uključi ozvučenje te ogroman LCD – pojašnjava arhitektica te nam polako zaokružuje priču o vlasniku, poslovnom čovjeku koji voli sport, glazbu te umjetnine i starine, odnosno namještaj koji ima povijesnu vrijednost. Zadatak arhitektice tako je bio integrirati nekoliko komada koje je vlasnik posjedovao u novi prostor, a to su radni stol u sobi te bidermajer komoda u boravku.

Iz boravka se ponovno dolazi do hodnika, prolazi se pokraj “Čovjeka koji hoda” te se ulazi u kuhinju, koju vlasnik, smije se, prvotno nije htio, osim eventualno hladnjaka. Ipak, u dogovoru s arhitekticom odluka je pala na Scavolini kuhinju izrađenu po narudžbi. – Fronte kuhinje napravljene su od okvira i ispune, okvir je puno drvo, a ispuna je furnirana šperploča. Opet balans starog i novog. Uz kuhinju smo projektirali malo gospodarstvo gdje se su perilica i sušilica rublja – kaže. Blagovaonski stol je poluotok s ormarićima i vinskim hladnjakom, a oko njega su Caligaris barski stolci. Hodnik dalje vodi prema garderobi u kojoj je ormar s transparentnim vratima te najzanimljivijem dijelu stana – kupaonici. Naime, kupaonica je površinom gotovo veća od kuhinje, ima 15 kvadrata, a osmišljena je kao spa zona s jacuzzi hidromasažnom kadom s rubom od tikovine, tuš-kabinom s rain showerom, saunom te ormarom u kojem je smješten bojler i na kojem je LCD.

– Kupaonica je bila ključni zahtjev investitora, kao i muzika te ozvučenje koje je projektirano na profesionalnom nivou, a oko toga nam je pomogla tvrtka Sonus Art – kaže arhitektica te dodaje kako su zidovi kupaonice obloženi malim bijelim keramičkim mozaikom, na podu je bijeli Carrara mramor, dok su sanitarije kupljene u Antonio Lupi. Izlaskom iz kupaonice vraćamo se do ulaznih vrata, kod kojih je restaurirani luster iz stare kurije u Samoboru iz 18. stoljeća. Općenito je u stanu jednostavna rasvjeta, osim u boravku gdje je Foscarini CABOCHE visilica, dok su zidne lampe Artemide Melampo. – Postigli smo ono što je bio cilj, dizajnirati prostor koji će biti integracija, kompozicija, proces, forma svega što vlasnik stana predstavlja i kakav život živi – zaključuje.

Ako vam se svidio ovaj interijer, molimo vas da ga podijelite!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. studeni 2024 16:59