Svaki je drukčiji, specifičan i personaliziran. Svaki vas upoznaje s izvornim, autentičnim, kulturnim, gastronomskim i prirodnim lokalnim vrijednostima, a to ne možete osjetiti noćite li u hotelu sa 200 soba, gdje ćete možda, tek na hodniku, susresti goste iz susjedne sobe, gdje će vam teta čistačica nekoliko puta pokušati promijeniti posteljinu dok ste još u krevetu i gdje ćete jesti točno u određeno vrijeme.
Ispunjavanje želja
U ovim ugostiteljskim objektima osjetit ćete blizak obiteljski ugođaj, upoznat ćete arhitekturu koja odražava utjecaje podneblja i prepoznatljivo uređenje interijera, mirise i okuse lokalne kuhinje, vinsku kartu tipičnu za određen kraj, baviti se aktivnostima koje sami odaberete i imat ćete priliku na turističkim turama obići one lokalne vrijednosti koje zanimaju isključivo vašu obitelj, djecu, partnera ili društvo. Domaćini će se prilagoditi samo vama i ispunjavati vam i one sitne želje, koje u klasičnim hotelima ne bi bile ispunjene. Sve su to prednosti malih obiteljskih hotela, koji polako, ali sigurno postaju novo lice hrvatskog turizma.
Trend u svijetu
Danas je u Hrvatskoj više od 300 malih obiteljskih hotela, kategoriziranih prema proizvodnoj profilaciji na one za gurmane, odmor s djecom, aktivan odmor, wellness, poslovna putovanja i naslijeđe, a Šime Klarić, predsjednik Nacionalne udruge OMH, govori vam o njihovim prednostima i razvoju. – Svaki mali obiteljski hotel priča svoju priču, svaki je opstao i izrastao u posebnu sortu i daje određeni plod – slikovito objašnjava Klarić kako su vlasnici malih obiteljskih hotela, a u većini slučajeva riječ je o obiteljskim biznisima, svaki individualno kvalitetu destinacije pretvorili u turistički proizvod, razvijajući drukčije sadržaje, ovisno o različitim potrebama gostiju.
Primjerice, ako netko želi aktivan odmor, mali obiteljski hotel te kategorizacije će mu to i omogućiti. – Vlasnici su odrasli na tim lokacijama i iskorištavaju maksimum iz njih. Imaju dovoljno vremena komunicirati s gostima i upoznati ih prije njihova dolaska, dok gosti s druge strane postaju dio obitelji jer žive s njima. Jedan od primjera je i to što će gosti svaku večer dobiti jelo koje vole i žele, sve će se njima prilagoditi.
To je trend i tedencija u svijetu, da se domaćini druže s gostima, ali su im sve vrijeme na usluzi. Mali obiteljski hoteli su jedan od rijetkih biznisa malih razmjera, ali velike konkurentnosti na svjetskoj razini, kojemu globalizacija ne prijeti, već ga potiče, a brojni su naši hoteli dobitnici prestižnih međunarodnih nagrada – kaže Klarić. Dodaje da se svaki hotel gradi i obnavlja prema najnovijim europskim standardima pa je najviše onih hotela s četiri zvjezdice, s vrhunskim sadržajima, bazenom, wellnessom…
Zabrana u socijalizmu
– Mnogi od njih nalaze se u starim gradskim jezgrama koje su same po sebi vrhunske i izuzetno atraktivne, ali često se nalaze i u slabije razvijenim mjestima, a tada koriste prirodna bogatstva, zelenilo, plaže… – kaže. Mali obiteljski hoteli počeli su se razvijati 90-ih godina jer je u socijalizmu, objašnjava Klarić, na snazi bila zakonska nemogućnost bavljenja privatnim ugostiteljskim biznisom. U početku je svega 20-ak poduzetnika, koji su unatoč visokim kreditima i ratu ulagali u hotele te su se, kako bi omogućili bolje uvjete na tržištu i bolje se pozicionirali, udružili.
To udruženje preteča je današnje Nacionalne udruge Obiteljski i mali hoteli, koja broji 300-tinjak članova. Ciljevi udruge su brži i jači proboj na tržište, prepoznatljivog novog proizvoda, kvalitetniji uvjeti financiranja razvoja svakog hotela, promocija… – Surađujemo s HTZ-om i 600-tinjak domaćih i inozemnih agencija koje izvan sezone dovode goste s tržišta posebnog interesa. U Italiji i Austriji mali obiteljski hoteli čine 80 posto smještajnog kapaciteta. Veliki sustavi poput hotela ne rade izvan sezone i neće raditi samo za pet gostiju. Iz tog razloga potrebni su nam mali obiteljski hoteli da bi destinacije živjele tijekom cijele godine – zaključuje Klarić. A mi vam u nastavku donosimo samo neke od malih obiteljskih hotela koji će vas, vjerujemo, oduševiti.
Ako vam se svidio ovaj članak, molimo vas da ga podijelite!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....